חדשות בארץ

ראש הממשלה נתניהו הצביע: "זכות דמוקרטית גדולה, אל תחששו מהקורונה"

לאחר שהצביע בקלפי בירושלים, קרא ראש הממשלה בנימין נתניהו לאזרחים לממש את זכותם הדמוקרטית, ואמר כי אין לחשוש מהגעה לקלפיות בשל התפשטות נגיף הקורונה: "אל תשמעו לפייק ניוז ולניסיונות למנוע מכם לבוא להצביע". שיעור ההצבעה נכון לשעה 10:00 עמד על 14.5%

נתניהו (צילום: גילי יערי, פלאש 90)נתניהו (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הצביע היום (שני) עם רעייתו שרה בקלפי בבית הספר "בית חינוך עירוני ג'" בירושלים. "אני קורא לכולם ללכת להצביע", אמר נתניהו בתום ההצבעה. "זו זכות דמוקרטית גדולה, ואנחנו צריכים להיות גאים בה. לבוא בזקיפות קומה, ולהצביע בביטחון".

"אנחנו עושים כל מה שצריך לטפל בנושא הבריאות והקורונה, אין לכם מה לדאוג", הדגיש ראש הממשלה. "אל תשמעו לפייק ניוז ולניסיונות למנוע מכם לבוא להצביע. תגיעו בזקיפות קומה ובביטחון. יהיה טוב למדינת ישראל".

מוקדם יותר היום, הגיע יו"ר כחול לבן, בני גנץ, לקלפי בעיר ראש העין, בה הוא מתגורר. "אני קורא לכל האזרחים – אלו שתומכים בי, וגם אלו שלא תומכים בי – ללכת להצביע כפי שהם חושבים בצורה ישרה ופשוטה. בסופו של דבר, היום הזה הוא יום חג לדמוקרטיה הישראלית".

נשיא המדינה ראובן ריבלין קרא אף הוא לאזרחים לצאת ולהצביע. בדברים שנשא בקלפי בשכונת יפה נוף בבירה, בה הצביע, מתח ריבלין ביקורת נוקבת על המשבר הפוליטי המתמשך: "יום הבחירות בדרך כלל הוא יום חג לדמוקרטיה הישראלית, אבל אני מוכרח לומר שהיום אין בי שום חגיגיות. יש לי תחושה לא פשוטה, אפילו של בושה, מולכם, אזרחי מדינת ישראל. זה פשוט לא מגיע לנו. לא מגיעה לנו עוד מערכת בחירות איומה כמו המערכת שנגמרת היום. לא מגיעה לנו גם תקופה נוספת של חוסר יציבות, שאינה מסתיימת. מגיעה לכולנו ממשלה שתעבוד עבורנו".

בתוך כך, ועדת הבחירות המרכזית מסרה כי נכון לשעה 10:00, שיעור ההצבעה עמד על 14.5%. מדובר בירידה קלה לעומת אחוז ההצבעה בבחירות שהתקיימו בספטמבר 2019, אז נרשמו 15 אחוזי הצבעה נכון לשעה זו. בבחירות באפריל 2019 עמד אחוז ההצבעה בשעה המקבילה על 12.9%. מוועדת הבחירות נמסר עוד, כי ישנם עומסים קלים בקלפיות הייעודיות שהוקמו עבור האנשים השוהים בבידוד בית בשל נגיף הקורונה. עד כה הצביעו מאות מהמבודדים.

תגיות:בחירות 2020בנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה