חדשות בארץ

ישראל בוחרת: החלה ההצבעה בבחירות לכנסת ה- 23

בפעם השלישית בתוך פחות משנה, אזרחי ישראל הולכים לקלפיות. 6,453,255 בעלי זכות בחירה יוכלו להגיע ל- 10,631 הקלפיות, הפרושות ברחבי הארץ, ולממש את זכותם להצביע. אלפי מבודדי הבית בשל נגיף הקורונה יוכלו להצביע בקלפיות ייעודיות שהוכנו עבורם

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הבחירות לכנסת ה- 23 יצאו לדרך: הבוקר (שני) בשעה 07:00 נפתחו 10,631 קלפיות ברחבי הארץ.6,453,255  בעלי זכות בחירה יוכלו לנצל את זכותם, להגיע אליהם ולהצביע בפעם השלישית בתוך פחות משנה. הקלפיות ייסגרו בשעה 22:00. ביישובים קטנים, שבהם מתגוררים עד 350 תושבים, וכן בבתי חולים ובבתי סוהר, הקלפיות יפעלו בין השעות 08:00 ל- 20:00.

הבחירות נערכות בצל משבר נגיף הקורונה. משרד הבריאות עדכן אתמול, כי 5,630 בני אדם נדרשים לשהות בבידוד ביתי, לאחר שחזרו מחוץ לארץ או בעקבות שהייה בקרבתם של החולים. עבור הנמצאים בבידוד הוכנו קלפיות ייעודיות ברחבי הארץ. ההיתר לצאת מהבידוד ולהצביע אינו חל על מי שסובל מתסמינים של הקורונה – חום שמעל 38 מעלות, שיעול וכדומה – וכן אינו תקף לגבי השוהים בבידוד בבית החולים שיבא בתל השומר.

בהתאם להנחיות משרד הבריאות, מבודד הבית יהיה חייב לחבוש מסכה בדרכו לקלפי. הוא לא יוכל לנסוע בתחבורה ציבורית, ויצטרך להגיע לקלפי ברכב פרטי, רצוי ללא מלווים. צוותים של מד"א יאיישו את הקלפיות, ויספרו את הקולות בתום ההצבעה.

מיקום הקלפיות למבודדי הבית (מתוך אתר ועדת הבחירות המרכזית)מיקום הקלפיות למבודדי הבית (מתוך אתר ועדת הבחירות המרכזית)

ועדת הבחירות המרכזית, בשיתוף משרד התחבורה, החליטה כי ביום הבחירות שירותי הנסיעה בתחבורה הציבורית הבין-עירונית ב- 650 קווים, וכן ברכבת ישראל, יהיו בחינם לכלל הציבור הרחב. רשימת הקווים החינמיים זמינה במוקד המידע של משרד התחבורה במספר 8787*.

הנוסע באוטובוס של התחבורה הציבורית הבין-עירונית יעלה לאוטובוס באופן חופשי, ללא צורך בהזדהות וללא צורך בכרטיס, וזאת לאחר שווידא כי האוטובוס נכלל ברשימת הקווים החינמיים. הנוסע ברכבת ימשוך "כרטיס נסיעה יום הבחירות" במכונת הכרטוס האוטומטי או בקופות הנמצאות בתחנת הרכבת.

למעלה מ- 18,000 שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים, יחד עם אלפי מאבטחים אזרחיים, משתתפים במבצע האבטחה המשטרתי, שנועד לאפשר את התנהלותן התקינה של הבחירות. מרביתם יתפרסו במוקדי ההצבעה השונים.

תגיות:קלפיותבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה