חדשות בארץ

נתניהו: דברי ליברמן על הציבור החרדי עברו את גבול האנטישמיות

ראש הממשלה בנימין נתניהו הצהיר כי ישראל ביתנו לא תהיה חלק מממשלתו הבאה, והבטיח לשמור על הסטטוס קוו בענייני דת ומדינה: "אני שואב כוחות משורשי המורשת שלנו, הטלפרומטר שלי זה התנ"ך"

ליברמן (צילום: גילי יערי, פלאש 90)ליברמן (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (ראשון), כי אמירותיו של יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, על הציבור החרדי "עברו את הגבול של אנטישמיות". בריאיון לרונן כץ ברדיו קול ברמה, אמר נתניהו: "זה בלתי נתפס. זה רק אומר לך דבר אחד, ליברמן לא יהיה בממשלה שלנו. הוא חבר לשמאל, ומפיץ תעמולה ארסית נוראה".

"עשינו דברים גדולים עם הציבור החרדי, והדברים האלו נעשים למען כל עם ישראל", הוסיף נתניהו. בכל הנוגע לסוגיות דת ומדינה, בפרט בנושא תחבורה ציבורית בשבת, הוא הצהיר כי "הסטטוס קוו יישמר. ביחס להחלטות עירוניות, החוק יוצר את זה. אני לא הייתי נכנס לזה, אני חושב שזה רק מזיק ליחסים הבלאו הכי עדינים. אני שומר על הסטטוס קוו, וכל אחד רואה את זה".

"אני שואב כוחות משורשי המורשת שלנו, מהחיבור לתורה ולתנ"ך", המשיך ראש הממשלה. "הייתי במערת המכפלה לפני ימים אחדים, וזה ריגש אותי עד נימי נפשי. בכל שבת אני קורא את פרשת השבוע וההפטרה, ואני נפעם מחדש. הטלפרומטר שלי זה התנ"ך, התורה, מורשת אבותיי, ההשכלה שרכשתי במהלך השנים, והאמונה העמוקה שלי שאנחנו צריכים לשמור על נצח ישראל".

נתניהו התייחס לפרסומים על פיצוץ במגעים שהתקיימו הלילה בין הליכוד לאיתמר בן גביר, שנועדו להביא לפרישתה של עוצמה יהודית מהמרוץ לכנסת: "אשמח מאוד אם בן גביר יפרוש. אם אפשר להביא לפרישה של בן גביר זה דבר חשוב, כי אסור לשרוף 80,000 קולות שילכו לפח – צריך לגלות אחריות עכשיו. אני חושב שהמחנה הלאומי לא יסלח לאף אחד, אם אנחנו לא נביא לכך שננצח".

"אני אומר להם כל הזמן: תחשבו באחריות. אנחנו ממש נוגעים בניצחון. תאר לך שלא ננצח בגלל כמה עשרות אלפי קולות שהלכו לעוצמה, שבלאו הכי לא יכולה להיות בכנסת. יש לנו הזדמנות למנוע ממשלת שמאל של גנץ, עם ליברמן שחבר אליו ועם מרצ-פרץ".

לגופן של הדרישות שהעלה בן גביר, אמר נתניהו: "ממילא אני הולך לפנות את חאן אל-אחמר, וממילא אנחנו רוצים להוריד את אחוז החסימה. השמאל תמיד מתאחד, ואנחנו לא עוברים את אחוז החסימה. לגבי דברים אחרים – אנחנו בודקים את זה כרגע".

מוקדם יותר היום, טענה עוצמה יהודית כי במהלך הלילה סוכם עם הליכוד על "תנאים עקרוניים" לפרישתה מהמרוץ לכנסת, אך נתניהו חזר בו. בהודעת המפלגה נאמר, כי לפי הסיכומים מאי גולן, המוצבת במקום 34 בליכוד, תשמש כחברת כנסת מטעם עוצמה יהודית, וכי אם תקום ממשלת 61 – היא תייצג בהצבעות את מצביעי עוצמה יהודית. עוד נטען, כי הליכוד הסכים להורדת אחוז החסימה ולביטול סעיף 7א לחוק יסוד הכנסת, הקובע בין היתר כי שמסית לגזענות לא יוכל להתמודד בבחירות לכנסת. על סמך סעיף זה, פסל בג"ץ בעבר את מועמדותם של חברי עוצמה יהודית – מיכאל בן ארי, ברוך מרזל ובנצי גופשטיין.

בעוצמה יהודית הוסיפו, כי סוכם גם על פינוי המאחז הבדואי הבלתי חוקי חאן אל-אחמר בתוך שישה שבועות: "למרבה הפלא, הבוקר עדכנו נציגי הליכוד כי ראש הממשלה חזר בו מהסיכום, ואפילו את התנאים הללו ראש הממשלה מסרב לקיים". בן גביר אמר בתגובה, כי "נתניהו מסכל שוב את ממשלת ה- 61, ועושה רושם שהוא מעוניין בממשלת אחדות עם גנץ ולא בממשלת ימין. אם נתניהו לא מסוגל לעשות את הדברים הללו, אזי הוא לא רוצה באמת לממש מדיניות ימין".

מהליכוד נמסר: "מצפים מבן גביר לגלות אחריות, ולא לשרוף קולות ולפגוע בניצחון הימין. המחנה הלאומי לא יסלח אם לא יעשה הכל כדי למנוע הקמת ממשלת שמאל שתלויה באחמד טיבי".

תגיות:אביגדור ליברמןבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה