חדשות בארץ

עוצמה יהודית: השגנו הסכם עם הליכוד – אך נתניהו חזר בו

יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, אמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו חזר בו מהסכמות שהושגו במהלך הלילה לפרישת מפלגתו מהמרוץ לכנסת: "נתניהו מסכל שוב את ממשלת ה- 61". הליכוד: "מצפים מבן גביר לגלות אחריות, ולא לשרוף קולות ולפגוע בניצחון הימין"

בן גביר (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)בן גביר (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

מפלגת עוצמה יהודית, בראשותו של איתמר בן גביר, טענה לפני הצהריים (ראשון) כי במהלך הלילה סיכמה עם הליכוד על "תנאים עקרוניים" לפרישתה מהמרוץ לכנסת, אך ראש הממשלה בנימין נתניהו חזר בו. בעוצמה יהודית הבהירו, כי לנוכח ההתפתחויות, הם ממשיכים בהתמודדות.

בהודעת עוצמה יהודית נטען, כי לפי הסיכומים מאי גולן, המוצבת במקום 34 ברשימת הליכוד, תשמש כחברת כנסת מטעם עוצמה יהודית, וכי אם תקום ממשלת 61 – היא תייצג בהצבעות את מצביעי עוצמה יהודית. עוד נטען, כי הליכוד הסכים להורדת אחוז החסימה ולביטול סעיף 7א לחוק יסוד הכנסת, הקובע בין היתר כי שמסית לגזענות לא יוכל להתמודד בבחירות לכנסת. על סמך סעיף זה, פסל בג"ץ בעבר את מועמדותם של חברי עוצמה יהודית – מיכאל בן ארי, ברוך מרזל ובנצי גופשטיין.

בעוצמה יהודית הוסיפו, כי סוכם גם על פינוי המאחז הבדואי הבלתי חוקי חאן אל-אחמר בתוך שישה שבועות: "למרבה הפלא, הבוקר עדכנו נציגי הליכוד כי ראש הממשלה חזר בו מהסיכום, ואפילו את התנאים הללו ראש הממשלה מסרב לקיים". בן גביר אמר בתגובה, כי "נתניהו מסכל שוב את ממשלת ה- 61, ועושה רושם שהוא מעוניין בממשלת אחדות עם גנץ ולא בממשלת ימין. אם נתניהו לא מסוגל לעשות את הדברים הללו, אזי הוא לא רוצה באמת לממש מדיניות ימין".

בן גביר אמר בתגובה, כי "נתניהו מסכל שוב את ממשלת ה- 61, ועושה רושם שהוא מעוניין בממשלת אחדות עם גנץ ולא בממשלת ימין. אם נתניהו לא מסוגל לעשות את הדברים הללו, אזי הוא לא רוצה באמת לממש מדיניות ימין".

על פי הדיווח של דפנה ליאל בחדשות 12, את המגעים עם עוצמה יהודית ניהל יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, ומדובר ביוזמה עצמאית שלו. עוד דווח, כי ההתנגדות לסיכומים הגיעה בעיקר מכיוונו של נתניהו, ובשלב זה נפסק המשא ומתן בין הצדדים.

במהלך מערכת הבחירות, בן גביר חזר והצהיר כי לא יפרוש מהמרוץ לכנסת. על פי ההערכות הפוליטיות, הסכמתו להיכנס למגעים עם הליכוד באה על רקע חולשתו המתמדת בכל הסקרים לאורך מסע הבחירות, וההבנה כי לא יוכל לעבור את אחוז החסימה.

מהליכוד נמסר בתגובה: "מצפים מבן גביר לגלות אחריות, ולא לשרוף קולות ולפגוע בניצחון הימין. המחנה הלאומי לא יסלח אם לא יעשה הכל כדי למנוע הקמת ממשלת שמאל שתלויה באחמד טיבי".

תגיות:הליכודאיתמר בן גבירעוצמה יהודיתבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה