חדשות בארץ

ארדן לראש השב"כ: פתח בבדיקה ביטחונית בפרשת "המימד החמישי"

לאחר שמ"מ פרקליט המדינה, דן אלדד, החליט לפתוח בחקירה פלילית בפרשת חברת "המימד החמישי", פנה השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, לראש השב"כ נדב ארגמן, לבדוק האם חומרים מסווגים ורגישים דלפו לגורמים מדיניים זרים

ארדן (צילום: פלאש 90)ארדן (צילום: פלאש 90)
אא

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, פנה לראש השב"כ נדב ארגמן בבקשה לפתוח בבדיקה ביטחונית דחופה בפרשת "המימד החמישי". כך פורסם הבוקר (רביעי) ב"ישראל היום".

במכתב ששלח לארגמן, הביע ארדן "חשש כבד" כי "מידע רגיש ומסווג של משטרת ישראל נמסר לידי גורמים פרטיים שאין עליהם פיקוח או בקרה, ועלול לשמש נגד אזרחי ישראל". פנייתו של ארדן באה על רקע הקשר שהתקיים בין החברה למשטרה, במסגרתו הוענקה לה גישה למאגרי מידע מסווגים. לכך יש להוסיף את מעורבותם של גורמים זרים בבעלות על החברה, והחשש כי חומרים רגישים דלפו לגורמים מדיניים זרים.

פנייתו של ארדן לבדיקת היבטים ביטחוניים אפשריים מתווספת להחלטתו של מ"מ פרקליט המדינה, דן אלדד, לפתוח בחקירה פלילית בפרשת "המימד החמישי", החברה בראשה עמד יו"ר כחול לבן, בני גנץ. בהודעה שנמסרה מהפרקליטות ביום חמישי שעבר, נאמר כי "לאחר שבחן את המסמכים, חוות דעת קודמות שנכתבו לפני מספר חודשים בפרקליטות, וישיבות שקיים עם גורמים בכירים בפרקליטות", החליט אלדד "להעביר את נושא החשדות בעניין חברת 'המימד החמישי' לחקירה פלילית. החקירה תוטל על משטרת ישראל".

בשלב ראשון החקירה הפלילית תתמקד בגורמים בחברה, בחשד שהציגו מצג שווא בפני המשטרה, שהוביל לחתימה על הסכם התקשרות בין הצדדים. בפרקליטות הבהירו, עם זאת, כי אם יהיה צורך לחקור גורמים במשטרה, "המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה (מח"ש) תעורב בחקירה". היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מסר כי ייפה את כוחו של אלדד לקבל את ההחלטה בסוגיה, וכי נכון לעכשיו לא נדרשת מעורבותו – הצהרה שמשמעותה כי בשלב זה גנץ אינו חשוד בפרשה.

פרטי פרשת "המימד החמישי" נחשפו לראשונה בפברואר 2019 על ידי גידי וייץ ב"הארץ". בשנת 2016 הוחלט במשטרה להתקשר בחוזה עם החברה, שפעלה בתחום הבינה המלאכותית, וזאת ללא מכרז. במסגרת ההסכם, שקודם על ידי המפכ"ל דאז רוני אלשיך, אישרה המשטרה פיילוט לניסוי המערכת שהוצעה על ידי החברה. היא קיבלה תמורת הפיילוט 4 מיליון שקלים, תוך הסכמה כי במידה ויצליח – היא תזכה בחוזה על סך 50 מיליון שקלים. אלא שבסוף 2018 החברה נסגרה, וההתקשרות בין הצדדים נפסקה.

במרץ 2019 פרסם מבקר המדינה דאז, יוסף שפירא, דוח שעסק בהליכי הרכש של המשטרה בשנים האחרונות. במסגרת הדוח נמתחה ביקורת חריפה על התקשרותה של המשטרה עם "המימד החמישי". בדוח נטען בנוסף, כי גורמים בחברה הציגו בפני המשטרה מצג שווא, שעל בסיסו התקבלה ההחלטה על ההסכם עמה.

תגיות:גלעד ארדןהשב"כנדב ארגמןהמימד החמישי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה