חדשות בארץ

סקר חדש: הליכוד וגוש הימין במגמת התחזקות, כחול לבן נחלשת

על פי סקר מכון פאנלס פוליטיקס, שפורסם ב- 103fm, הליכוד מתחזק ל- 34 מנדטים, לעומת כחול לבן שנחלשת ל- 32 מנדטים. גוש הימין-חרדים עולה ל- 57 מנדטים

(תמונה: פלאש 90)(תמונה: פלאש 90)
אא

סקר חדש, שפורסם הבוקר (רביעי) ברדיו 103fm, מלמד על המשך מגמת ההתחזקות של הליכוד, שהסתמנה בסקרים שונים שנערכו בימים האחרונים. גוש הימין-חרדים מתחזק אף הוא, אולם לראש הממשלה בנימין נתניהו חסרים עדיין 4 מנדטים כדי להרכיב ממשלה צרה.

על פי תוצאות הסקר, שנערך על ידי מכון פאנלס פוליטיקס בניהולו של מנחם לזר, הליכוד הוא המפלגה הגדולה ביותר – עם 34 מנדטים. כחול לבן נחלשת ב- 3 מנדטים לעומת סקר קודם, ומקבלת 32 מנדטים.

הרשימה המשותפת היא המפלגה השלישית בגודלה – עם 14 מנדטים. העבודה-גשר-מרצ מתחזקת ל- 9 מנדטים. ישראל ביתנו עם 8 מנדטים, וכך גם לימינה ולש"ס. יהדות התורה זוכה ל- 7 מנדטים. עוצמה יהודית אינה עוברת את אחוז החסימה, ונותרת מחוץ לכנסת.

במאזן הבין-גושי – מחנה הימין-חרדים מקבל במצטבר 57 מנדטים, לעומת 55 מנדטים לגוש השמאל-ערבים. שותפות קואליציונית בין כחול לבן, העבודה-גשר-מרצ וישראל ביתנו תעמיד לרשות יו"ר כחול לבן, בני גנץ, 49 מנדטים בלבד. עם זאת, כאמור, גם נתניהו רחוק עדיין מסף 61 המנדטים הדרוש כדי להקים ממשלה.

נתוני הסקר מצטרפים לסקרים של הימים האחרונים, בהם הסתמנה היחלשות של כחול לבן מול הליכוד. ההיחלשות מיוחסת, בין היתר, לחזרתה לכותרות של פרשת הרפז, ולהחלטתו של מ"מ פרקליט המדינה, דן אלדד, לפתוח בחקירה פלילית בפרשת "המימד החמישי".

בסקרים האחרונים ניתן להבחין גם בהתחזקותו של נתניהו מול גנץ בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה. לאחר מספר שבועות, בהם נוצר שוויון סטטיסטי בין השניים, נתניהו שב ופותח פער מול יריבו. בסקר הנוכחי, השיבו 44% כי הוא האדם המתאים ביותר לכהן כראש ממשלה, לעומת 35% שסברו כי גנץ מתאים יותר.

סקר נוסף, שפורסם הבוקר בוואלה, מצביע אף הוא על המומנטום החיובי שצבר הליכוד בימים האחרונים, לקראת סוף מערכת הבחירות. על פי תוצאות הסקר, שנערך על ידי מכון מדגם בראשות מנו גבע, הליכוד מתחזק במנדט אחד – ל- 34, ומגיע לשוויון מספרי מול כחול לבן ששומרת על יציבות. הרשימה המשותפת מקבלת 13 מנדטים. העבודה-גשר-מרצ נחלשת קלות – ל- 9 מנדטים. ש"ס ויהדות התורה ללא שינוי – עם 8 מנדטים. גם ימינה וישראל ביתנו נשארות יציבות – עם 7 מנדטים. עוצמה יהודית מתחת לאחוז החסימה.

בהשוואה לסקר קודם, עולה מנתונים אלו כי גוש הימין-חרדים התחזק במנדט אחד – ל- 57. גוש השמאל-ערבים – עם 56 מנדטים.

תגיות:סקרי בחירותבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה