חדשות בעולם

יפן: החל הפינוי מ"ספינת הקורונה"

12 הישראלים, השוהים על ספינת הנופש "דיימונד פרינסס", צפויים להמריא מחר מיפן בדרכם ארצה. עם הגעתם לישראל, הם יועברו לבידוד בן שבועיים במתחם מיוחד בבית החולים שיבא בתל השומר. מספר הקורבנות בסין כתוצאה מנגיף הקורונה עלה ל- 2,004

ספינת ה"דיימונד פרינסס" (צילום: שאטרסטוק)ספינת ה"דיימונד פרינסס" (צילום: שאטרסטוק)
אא

הרשויות ביפן החלו הלילה (רביעי) בהליך הפינוי של הנוסעים, ששהו במשך 14 ימים בבידוד על ספינת הנופש "דיימונד פרינסס", בשל התפשטות נגיף הקורונה. כ- 500 נוסעים צפויים לעזוב את הספינה במהלך היום, והפינוי ההדרגתי צפוי להימשך עד יום שישי.

12 הישראלים, שנותרו על הספינה ולא נדבקו בנגיף, צפויים להמריא מחר מיפן בדרכם ארצה, במטוס שנחכר על ידי חברות הביטוח שלהם. עם הגעתם לישראל, הם יפונו באופן מבוקר, באמבולנסים של מגן דוד אדום, לבידוד במתחם מיוחד שהוכן עבורם בבית החולים שיבא בתל השומר. יחד עמם ישהו בבידוד הטייס והדיילת, שילוו אותם על המטוס בחזרה לארץ. 3 הישראלים שחלו בקורונה יישארו, בשלב זה, באשפוז בבתי חולים ביפן.

החובשים והפראמדיקים של מד"א, שיפנו את הישראלים, ימוגנו בעזרת חליפה מיוחדת, מסיכה, כובע ומשקפיים. במד"א מציינים, כי לאחר הפינוי האמבולנסים יחוטאו על ידי מערכת מיוחדת.

מבין הנוסעים הישראלים שעל הספינה, פונו עד עתה הנרי ועדנה בן שבת. עם ירידתם מהסיפון, הם הביעו את שמחתם על שחרורם, אך הוסיפו כי הם מחכים בדאגה לירידת שאר הישראלים: "אנו מרגישים טוב. במהלך השחרור עברנו בדיקות רבות עד שעלינו לאוטובוס".

מומחים למחלות זיהומיות מתחו ביקורת על ההחלטה שהתקבלה ביפן להכניס את הספינה להסגר. על אף שהרשויות היפניות טענו כי מדובר בבידוד יעיל, 542 אנשים מתוך כ- 3,700 הנוסעים ואנשי הצוות אובחנו כנשאים של נגיף הקורונה. ד"ר מייקל ראיין, בכיר בארגון הבריאות העולמי, אמר כי "יש סביבות שמאפשרות למחלות להתפשט יותר ביעילות. ספינות נופש בפרט ידועות כסביבה שמאפשרת הדבקה מואצת".

בתוך כך, רשויות הבריאות בסין הודיעו כי 136 בני אדם נוספים מצאו את מותם ביממה האחרונה כתוצאה מסיבוכי הנגיף הקטלני. בכך עלה מספר הקורבנות בסין ל- 2,004. מספר מקרי ההידבקות ברחבי המדינה הגיע ל- 74,185.

בהונג קונג דווח הלילה על מקרה מוות שני כתוצאה מהנגיף – גבר בן 70, שסבל ממחלות רקע. מניין הקורבנות מחוץ לשטח סין מסתכם ב- 6. בנוסף להונג קונג, דווח על מקרי מוות בפיליפינים, ביפן, בצרפת ובטיוואן.

תגיות:סיןמשרד הבריאותיפןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה