חדשות בארץ

88 חולים נוספים על "ספינת הקורונה", מצבם של הישראלים החולים טוב

לרשימת נשאי הקורונה על ספינת ה"דיימונד פרינסס", הנתונה בהסגר מול חופי יפן, נוספו 88 שמות. בישראל משלימים את ההכנות להחזרתם לארץ של 12 הנוסעים הישראלים שעל הספינה. פרופ' רן ניר-פז מבית החולים הדסה בירושלים וקונסולית ישראל ביפן, רויטל בן נעים, ביקרו בבתי החולים בהם מאושפזים 3 מהנוסעים, שנדבקו בנגיף. מצבם מוגדר טוב

ספינת ה"דיימונד פרינסס" (צילום: שאטרסטוק)ספינת ה"דיימונד פרינסס" (צילום: שאטרסטוק)
אא

משרד הבריאות היפני הודיע הבוקר (שלישי), כי 88 בני אדם נוספים מבין הנוסעים ואנשי הצוות שעל ספינת הנופש "דיימונד פרינסס" אובחנו כנשאים של נגיף הקורונה. בכך הגיע מספר החולים על הספינה ל- 542.

פרופ' רן ניר-פז, רופא בכיר בבית החולים הדסה בירושלים ומומחה למחלות זיהומיות, הגיע הבוקר עם קונסולית ישראל ביפן, רויטל בן נעים, לבתי החולים בהם מאושפזים שלושת הנוסעים הישראלים, שנדבקו בנגיף. ניר-פז, שנשלח מטעם משרד הבריאות על מנת לעקוב מקרוב אחר הטיפול בישראלים, אמר: "אנו עדים לטיפול טוב על ידי היפנים, ונמשיך כמובן לבחון את המצב מקרוב. קיבלנו עדכון על מצבם של הישראלים, וניכר כי מצבם קל". ניר-פז ציין, כי שוחח טלפונית עם המאושפזים ועדכן אותם באשר למצבם ולטיפול בהם.

הנוסעים ואנשי הצוות שעל "ספינת הקורונה", הנתונה בהסגר מול חופי יפן מאז ה- 3 בפברואר, ממתינים בקוצר רוח לסיומם של 14 ימי הבידוד. מטוס, שחכרו חברות הביטוח של הנוסעים הישראלים הנמצאים על הספינה, יצא מחר מתאילנד ליפן, כדי לאסוף את הנוסעים ולהחזירם לארץ. משרד החוץ מסר, כי הוא סיכם עם חברות הביטוח את הפרטים האחרונים בנוגע לנחיתת המטוס ביפן, איסוף האזרחים מהספינה העוגנת בנמל יוקואמה והבאתם לכבש המטוס להמראה ישירה לישראל, ביום חמישי. שגרירות ישראל בטוקיו מטפלת בכל הסדרי נחיתת המטוס ביפן והלוגיסטיקה הכרוכה בכך.

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, שהגיע שלשום ליפן, אמר לכאן ב', כי 12 הישראלים שעל הספינה ייבדקו יחד עם שאר הנוסעים כדי לוודא שאינם נושאים את הנגיף, ורק אז יוכלו לעלות על המטוס לארץ. לדבריו, "היפנים נערכים לזה כמו מבצע צבאי, יש יותר מ- 2,000 נוסעים שצריכים לרדת מהספינה ולעבור בדיקה לפני. אנחנו מנסים לעשות מאמצים שהם יצאו בין הראשונים, ויוכלו לעלות כמה שיותר מוקדם לאוטובוס". 3 הנוסעים הישראלים, המאושפזים ביפן, יישארו בשלב זה בבתי החולים.

עם הגעתם לישראל, יוכנסו הנוסעים לבידוד של שבועיים נוספים, ביחידה נפרדת שהוכנה במרכז הרפואי שיבא בתל השומר, בהתאם להנחיות משרד הבריאות. גרוטו ציין, כי "מבחינת הערכת מצב, המקום הכי מסוכן לחטוף בו קורונה על כדור הארץ הוא הספינה הזו. לכן ננקוט בתנאים מחמירים של בידוד בבית החולים, ולא בבית".

מדינות שונות החלו לנקוט בצעדים להחזרת אזרחיהן השוהים על "ספינת הקורונה". משרד החוץ הבריטי הודיע היום, כי הוא פועל להוצאת טיסה מיוחדת, שתחזיר "מוקדם ככל האפשר" את האזרחים הבריטים שעל הספינה. בהודעה צוין, כי אנשי המשרד נמצאים בקשר עם הנוסעים, כדי "לעשות את כל הסידורים הנדרשים".

כ- 300 אזרחים אמריקנים, שהמריאו מיפן בשתי טיסות, נחתו אתמול בבוקר בבסיסים צבאיים בטקסס ובקליפורניה, והוכנסו לבידוד של 14 ימים. בין השבים – 14 נוסעים שאובחנו כנשאי קורונה, על אף שלא סבלו מסימפטומים של הנגיף. מחלקת המדינה האמריקנית, שניהלה את המבצע להשבת האזרחים, החליטה – בתיאום עם מחלקת הבריאות של הממשל – שלא להשאירם ביפן, ולהעלותם לטיסות, במהלכן הופרדו משאר הנוסעים.

רשויות הבריאות בסין הודיעו הלילה על מותם של 98 בני אדם ביממה האחרונה כתוצאה מסיבוכי נגיף הקורונה – 93 מתוכם במחוז חוביי, מוקד ההתפרצות של הנגיף. בכך עלה מספר מקרי המוות בסין ל- 1,868. אחד הקורבנות הוא ליו צימינג, מנהל בית החולים ווצ'אנג בווהאן, בירת מחוז חוביי. עוד נמסר, כי 1,868 שמות נוספו לרשימת מקרי ההידבקות בנגיף. מספרם הכולל של האנשים בסין שאובחנו כנשאים הגיע ל- 72,436. מחוץ לשטח סין, דווח עד כה על כ- 800 מקרי הידבקות ב- 26 מדינות, ועל 5 מקרי מוות – בטיוואן, בצרפת, בהונג קונג, בפיליפינים וביפן.

תגיות:משרד החוץמשרד הבריאותיפןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה