מעניין

פוסט של 'הצל' חורך את הרשת: "פעם הגדרתי עצמי אתאיסט. היום התפכחתי"

"אני האחרון שיגיד לכם במי ובמה להאמין, רק תזכרו מה אבותיכם עברו כדי שהדת והמסורת שלכם תשרוד, ומדי פעם תעצמו עיניים ותגידו להם תודה": פוסט של זמר הראפ יואב אליאסי (הצל), חורך את הרשת 

יואב אליאסי (צילום מתוך דף הפייסבוק של הזמר)יואב אליאסי (צילום מתוך דף הפייסבוק של הזמר)
אא

פוסט של זמר הראפ יואב אליאסי (המוכר יותר בשם הבמה שלו 'הצל') - חורך את הרשת. 

לצד תמונה שלו עם תפילין מגדיר את עצמו אליאסי 'יהודי פשוט' ומתאר כיצד חשב על היהדות לפני שנים, כשהגדיר את עצמו אתאיסט. וכך הוא כותב: "פעם הגדרתי את עצמי אתאיסט. בשנים האחרונות התפכחתי כאשר הבנתי שאין שום סיכוי בעולם, שהעם שלנו, עם כל השנאה וההלקאה העצמית והאויבים מבפנים ומבחוץ - מצליח לשרוד ללא התערבות של כוח עליון".

לדבריו, ההישרדות של עם ישראל המשולה לכבשה בין 70 זאבים, "נשמעת כמו סיפור דמיוני על טלה צעיר שחי בתוך כלוב עם 350 זאבים רעבים שמנסים ללא הפסקה לטרוף אותו, ונכשלים פעם אחר פעם. בינתיים הטלה גדל ומשגשג. אלו החיים שלנו במזרח התיכון בדיוק".

 

"אלוקים לא עובד בשבילך"

עוד ממשיך אליאסי וכותב כי הטעות הבסיסית של האתאיסטים היא ההגדרה שלהם את המציאות האלוקית. "לנסות להפוך את אלוקים לאדם זאת תפיסה מוטעית, וזה חילול השם. אנשים שאומרים 'התפללתי, ולא קרה כלום', צריכים להבין: אלוקים לא עובד בשבילך. בכל אתאיסט מתחבר גדול המאמינים, הוא פשוט מגדיר זאת אחרת. בכל מקום ובכל דבר, לטוב ולרע - הבחירה של טוב ורע הייתה בידיים שלנו, אחרת לא היינו כאן היום. ותפילה זה להגיד תודה, ולא לתת פקודה.

"אני לא אומר לכם במה להאמין, אבל כשאתם מסתכלים על מדינת ישראל ועל ההיסטוריה שלה, מלחמת הקיום שלה והמאבק הפנימי של הגיס חמישי שבתוכנו, אתם חייבים להודות שהסיפור על הישרדותה נשמע דמיוני. אז כן, פעם הגדרתי את עצמי אתאיסט, היום אני יהודי שמאמין שיש כוח עליון ששומר על העם, הזהות והזכות שלו להתקיים - אבל הבחירות רק בידיים שלנו. ואיך אני תמיד אומר: אין אתאיסטים במטוס מתרסק. שם כולם ימצאו למי להתפלל".

אליאסי אמנם אינו מגדיר עצמו (עדיין) כשומר תורה ומצוות, אך האג'נדה האמונית שלו ברורה ובלתי משתמעת לשני פנים: "אני הכי אוהב שאומרים לי באותה נשימה 'אני לא מאמין באלוקים, כי אני לא מאמין במה שאני לא רואה', ואז מדברים איתי על הוכחות קיום עב"מים ורוחות רפאים.  אני האחרון שיגיד לכם במי ובמה להאמין, רק תזכרו מה אבותיכם עברו כדי שהדת והמסורת שלכם תשרוד, ומדי פעם תעצמו עיניים ותגידו להם תודה. בברכה, יהודי פשוט - או יותר נכון - פשוט יהודי", הוא מסכם.  

תגיות:אתאיסטמענייןאמונהפוסט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה