חדשות בארץ

נתניהו בוועידת הנשיאים: "המטוס הישראלי הראשון טס אתמול בשמי סודאן"

בנאום בפני כינוס ועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארצות הברית, שנערך בירושלים, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לסימני הנורמליזציה עם מדינות מוסלמיות וערביות: "יש מדינות ערביות ומוסלמיות מעטות מאוד שאין לנו איתן יחסים מתהדקים". על האיום האיראני: "ישראל לעולם לא תאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני"

נתניהו, הערב (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)נתניהו, הערב (צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו השתתפו הערב (ראשון) בוועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים בארצות הברית, במלון ענבל בירושלים. בנאומו בפני באי הוועידה, אמר נתניהו כי "המטוס הישראלי הראשון טס אתמול בשמי סודאן. המוצ'ילרים הישראליים נוסעים לדרום אמריקה לטייל שם. כרגע הפחתנו את זמן הטיסה שלהם בשלוש שעות. הם אינם צריכים יותר לטוס לספרד ולהקיף את אפריקה. הם יכולים כעת לטוס ישירות מעל אדמת סודאן לברזיל או לארגנטינה, והם יכולים גם לעצור במדינה נוספת בדרך, בצ'אד, שגם חידשה איתנו לאחרונה את היחסים".

"אני מפתח קשרים עם מדינות ערביות ומוסלמיות, ואני יכול לומר לכם שיש מדינות ערביות ומוסלמיות מעטות מאוד שאין לנו איתן יחסים מתהדקים", הצהיר ראש הממשלה. "לפעמים זה גם נודע ברבים. לפני כשנה, שרה ואני ביקרנו בעומאן. לפני שבועיים קיימנו ביקור מרגש עם יו"ר מועצת הריבונות של סודאן – מדינה מוסלמית דוברת ערבית, שאירחה את ועידת חרטום, שבה קבעו את כל הלאווים כלפי ישראל. בשורה התחתונה – לא לישראל. וכעת, אנו מדברים על תהליכי נירמול מואצים".

נתניהו הוסיף, כי ביכולתו לספר רק את מה שמתרחש "מעל לפני השטח". לדבריו, "רק כ- 10 אחוזים מגודלו של קרחון נמצאים מעל לפני המים. מה שאתם רואים, זה רק כ- 10 אחוזים. מתרחשים שינויים עצומים, והם חלים משום שישראל היא כוח שיש לקחת אותו בחשבון. שיתוף פעולה עם ישראל יסייע לכם להבטיח את עתיד העם שלכם, ולהבטיח לו עתיד טוב יותר. הבטחת ביטחון העם הוא דבר שכולם חושבים עליו, והסכנה הגדולה ביותר לביטחון מדינות המזרח התיכון ומדינות העולם הוא הניסיון של איראן להתחמש בנשק גרעיני".

"ישראל לעולם לא תאפשר לאיראן להשיג נשק גרעיני. שנית, לא נאפשר לאיראן להתבסס בחצר האחורית שלנו בסוריה. אנחנו מתנגדים לכך בתוקף. אנו נוקטים את כל הפעולות הנדרשות כדי למנוע זאת, ואני מאמין שאנחנו מצליחים בכך. אנחנו נלחמים נגד אויב, שקורא להשמדתה של ישראל בפומבי. ברור שלא נחכה", הבהיר נתניהו.

תגיות:סודאןועידת הנשיאים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה