חדשות בארץ

גם תאילנד וסינגפור: משרד הבריאות מרחיב את הבידוד על הנוסעים הישראלים

במשרד הבריאות הבהירו כי בדומה לאיסור הקיים על הנוחתים מסין, ייאסר על הנוסעים השבים לישראל מתאילנד, הונג קונג, סינגפור ומקאו לצאת למרחב הציבורי וכן לשהות במקומות ציבוריים ובכלל זה מוסדות חינוך, מקומות עבודה, תחבורה ציבורית, מקומות בילוי וקניות, בתי חולים ומרפאות, לתקופה של 14 ימים ממועד השהייה האחרונה באותם מקומות

פינוי חולה שנחשד בהידבקות בקורונה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)פינוי חולה שנחשד בהידבקות בקורונה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות הודיע היום (ראשון) על הרחבת ההגבלות על הנוסעים השבים מתאילנד, הונג קונג סינגפור ומקאו, שייאלצו לשהות בבידוד למשך 14 יום, זולת סין שממנה התפשט נגיף הקורונה לרחבי העולם. לפי הודעת המשרד, ההחלטה התקבלה בתום הערכת מצב שהתקיימה הבוקר עם השר יעקב ליצמן ומומחי המשרד.

במשרד הבריאות הבהירו כי בדומה לאיסור הקיים על הנוחתים מסין, ייאסר על הנוסעים השבים לישראל ממדינות אלה לצאת למרחב הציבורי וכן לשהות במקומות ציבוריים ובכלל זה מוסדות חינוך, מקומות עבודה, תחבורה ציבורית, מקומות בילוי וקניות, בתי חולים ומרפאות, לתקופה של 14 ימים ממועד השהייה האחרונה באותם מקומות.

שרי הבריאות והפנים בסיור בנתב''ג (צילום: אבשלום שושני, פלאש 90)שרי הבריאות והפנים בסיור בנתב''ג (צילום: אבשלום שושני, פלאש 90)

במקרה של אחד או יותר מהתסמינים הבאים: הופעת חום, שיעול או קוצר נשימה, יש לפנות לרופא המטפל בקופת החולים או בחדר המיון, וליידע מראש טלפונית את המרפאה או חדר המיון על הגעת חולה. גם במצב רפואי אחר הדורש טיפול, יש ליידע מראש טלפונית את הגורם המטפל, על הגעת המטופל. במשרד הזכירו כי בכל מקרה יש לכסות את הפה והאף במסיכה כירורגית או בבד זמין אחר, ולהימנע מנסיעה בתחבורה ציבורית.

הבוקר דיווח משרד הבריאות כי שניים מ-15 הישראלים בספינת התענוגות "דיאמונד פרינסס" העוגנת מול חופי יפן, נדבקו בווירוס הקורונה. בני הזוג שחלו הועברו במצב קל לבית חולים ביפן. המשנה למנכ"ל המשרד, פרופ' איתמר גרוטו, צפוי לנחות היום ביפן, ומחר יצטרף אליו פרופ' רן ניר-פז, רופא בכיר ומומחה במחלות זיהומיות מבית החולים הדסה, על מנת לוודא כי החולים מקבלים את הטיפול המיטבי.

שר החוץ ישראל כץ מסר בישיבת הממשלה היום כי שאר הנוסעים הישראלים המצויים בהסגר יפונו ויובאו לבידוד בארץ, באמצעות חברות הביטוח שלהם שיממנו את הטסתם. כץ אמר כי הבאתם לישראל לא אמורה לסכן את בריאות הציבור. בנוסף, במשרד החוץ אמרו כי נשקלת האפשרות להטיס חזרה גם את הישראלים שנדבקו בנגיף, שיוכנסו לבידוד בארץ ויהיו במעקב רפואי.

שגרירות ארה"ב בטוקיו הודיעה אתמול כי תפנה את אזרחיה השוהים על ספינת התענוגות "דיאמונד פרינסס", שבה נרשם מספר ההדבקות הגדול ביותר בווירוס הקורונה מחוץ לסין. במכתב לנוסעי הספינה מסרה השגרירות האמריקנית כי למחרת בערב ינחת כלי טיס ביפן, על מנת להשיב ארצה את האזרחים האמריקאים, וכי היא ממליצה לאזרחיה לרדת מהסיפון ולחזור לביתם לפיקוח נוסף. עוד צויין כי החוזרים יידרשו לשהות בהסגר נוסף של 14 יום עם הגעתם לארה"ב. ההסגר על ספינת התענוגות היפנית אמור להסתיים ב-19 בפברואר.

במקביל, קפטן הספינה עדכן באותו היום את הנוסעים, כי לא ניתן יהיה לעזוב את הספינה קודם התאריך המיועד להסרת ההסגר: "לא אישרו את תוכניות השחרור", אמר הקפטן. "הבדיקה תתחיל ב-18 בחודש והתוצאות יהיו ברורות רק אחרי שלושה ימים, כלומר אורח שנבדק ב-18 בחודש יוכל להשתחרר רק ב-21 בחודש".

תגיות:נגיף הקורונהמשרד הבריאותתאילנדסינגפור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה