חדשות בארץ

קלמן ליבסקינד על השעיית אראל סג"ל: לא אשדר בלעדיו

בתגובה להשעייתו של אראל סג"ל משידורי תאגיד השידור כאן, מתח העיתונאי קלמן ליבסקינד ביקורת חריפה על התנהלות התאגיד, והבהיר כי לא יחזור להגיש את תוכניתו ללא סג"ל: "אני מרגיש שאני לא יכול לשדר כשאראל מושעה. אחזור לשדר כשסג"ל יחזור"

ליבסקינד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ליבסקינד (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

העיתונאי קלמן ליבסקינד הודיע היום (ראשון), כי לא יחזור להגיש את תוכניתו בתאגיד השידור כאן ללא שותפו לתוכנית, אראל סג"ל, שהושעה משידור: "אחרי אירועי הימים האחרונים, אני מרגיש שאני לא יכול לשדר כשאראל מושעה. אחזור לשדר כשסג"ל יחזור", כתב בפייסבוק.

בפוסט ארוך ומנומק, מתח ליבסקינד ביקורת נוקבת על החלטתו של התאגיד להשעות את סג"ל בעקבות הסרטון, בו שר את השיר "שבחי ירושלים" יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם אנשי התקשורת הימניים, שמעון ריקלין וינון מגל. הוא הבהיר, כי לא אהב את הסרטון, והוא עצמו לא היה משתתף בו. עם זאת, לדבריו, "אם היינו חיים במציאות נורמלית, עם תקשורת הוגנת ומאוזנת, ועם אמות מידה שחלות באופן שוויוני על כולם, לא הייתי נזעק גם לו האירוע הזה היה גורר אחריו בירור כזה או אחר. אבל זה בדיוק העניין. המציאות אינה נורמלית. התקשורת אינה הוגנת ומאוזנת. ואמות המידה אינן חלות באופן שוויוני על כולם".

ליבסקינד ציין, כי סג"ל אינו עיתונאי "רגיל", כלשונו: "הוא לא מדווח. הוא לא מסקר תחום. הוא גם לא מגיש תכנית אקטואליה 'רגילה'. אראל סג"ל הוא ז'אנר בעיתונות. יש מי שאוהבים את הז'אנר הזה, יש מי שלא, אבל על דבר אחד אי אפשר יהיה להתווכח. התאגיד, כשפנה אליו והציע לו לשדר אצלו, רצה את זה בדיוק. לכו אל משדר הבחירות המרכזי של כאן 11. סג"ל הושב אז באולפן על תקן נציגם של נתניהו ושל הליכוד. כך היה היחס אליו. כך נראה הדיון סביבו. אני מודה שמאוד לא אהבתי את זה, אבל התאגיד לא יכול לשחק עם סג"ל בכל פעם מכיוון אחר, לפי צרכיו".

נתניהו בשירת "שבחי ירושלים" עם סג"ל, מגל וריקלין

"התאגיד, כמו כל כלי התקשורת, מלא בעיתונאים שעוסקים בתעמולה יומיומית", המשיך ליבסקינד. "אם יש הבדל בין סג"ל לבין האחרים, ההבדל הזה משחק לטובתו, משום שסג"ל שם את זה על השולחן. 'אני ביביסט', הוא אומר, 'אני ליכודניק, אני מצביע ליכוד, אני משוכנע שנתניהו הוא מנהיג גדול, ואני אומר את זה מעל כל במה'. למה סג"ל טוב מאחרים? כי הוא ישר, והוא לא משחק משחקים. ולכן אני מעדיף אותו על פני מי שיושב במהדורת החדשות של כאן 11, ומטנף על נתניהו ועל כל מי שלא בא לו טוב פוליטית, ומוצג לצופים, באופן צח ונקי, כ'פרשננו'".

"אני מעדיף את סג"ל, ששם את הקלפים באופן גלוי, על מגישים שמשתמשים בזמן השידור שניתן להם, כדי לקדם את עמדותיהם הפוליטיות, במסווה של ממלכתיות, שאינה קיימת, ולא הייתה קיימת אצלם מעולם. הם ודומיהם עושים את זה מדי יום במסגרת השידור הציבורי, והנהלת התאגיד חיה איתם בשלום ובשלווה. אראל סג"ל עשה את מה שעשה בשעות הפנאי, והושעה".

"מכיוון שאראל מואשם כעת בהשתתפות בתעמולה, אני מבקש לשאול שאלה קטנה. כשעיתונאים משתפים פוסטים של תעמולה של פוליטיקאים, ובכך מעניקים להם בהתנדבות את עשרות אלפי הקוראים שלהם – שעוקבים אחריהם רק בזכות היותם עיתונאים, בשידור הציבורי או מחוצה לו – זו לא נטילת חלק בתעמולה? שיהיה ברור, אני לא רוצה שהתאגיד יתחיל לחטט בציוצים של הכתבים, אבל או שעושים סדר וניקיון לכל אורך הקו, או שלא. או שמותר לכולם, או שאסור לכולם".

בסיום דבריו תקף ליבסקינד את הציוץ הלעגני נגד סג"ל, שפורסם על ידי התאגיד לאחר השעייתו: "השעיה של עובד איננה משחק ילדים בגן השעשועים של אגף הדיגיטל של התאגיד. סג"ל אולי איננו רעב ללחם, אבל הוא מפרנס משפחה, וכל יום השעיה פוגע בשכרו ובהכנסתו. להודיע לעובד שלך על השעייתו, ואז לדרוך עליו בלעג ברשתות החברתיות, זו התנהגות מבישה. והעובדה שגם אחרי הביקורת הציבורית, הציוץ הזה נמצא באוויר כבר שלושה ימים, ואיש בהנהלת התאגיד או במועצת המנהלים שלו לא עושה משהו כדי להסיר אותו, היא כתם על מצחו של התאגיד. אתם מדברים על תקנונים? קודם תהיו בני אדם. אתם דורשים מאיתנו, העובדים, לכבד את מקום העבודה? קודם תכבדו אתם אותנו. איזה כיעור. איזה זלזול. איזה חוסר רגישות".

מוקדם יותר הבוקר, הגיב סג"ל לראשונה על הסערה שפרצה בעקבות הסרטון. "לא השתתפתי בקמפיין, שרתי עם ראש הממשלה שיר לשבת", אמר בפתח תוכניתו ברדיו 103fm. "מעולם לא הסתרתי את עמדותיי, אין איש אחד במדינת ישראל שלא מכיר אותן. אני תומך בנתניהו מעל דפי 'ישראל היום' ופה ברדיו. התאגיד הביא אותי, בין היתר, בגלל שעמדותיי ידועות. אני מייצג ציבור גדול של מצביעי ליכוד שקולם צריך להישמע, ואני מרגיש כסוג של שליח שלהם בתקשורת".

"הייתי מוכן לשיר שיר גם עם בני גנץ וגם עם יאיר לפיד", המשיך סג"ל. הוא דחה בתוקף את הטענה, כי מדובר בתשדיר בחירות עבור נתניהו. הוא ציין, כי השיר היה חלק מפרויקט שירי שבת שהוא מקדם עם שמעון ריקלין וינון מגל, אנשי ערוץ 20, שהופיעו אף הם בסרטון: "פנינו לעוד פוליטיקאים, והראשון שהסכים לבוא לשיר איתנו היה נתניהו. אני מקווה שעוד פוליטיקאים יבואו לשיר איתנו. זה נראה לנו נחמד לעשות משהו שונה". סג"ל מתח בדבריו ביקורת על אנשי תקשורת, שדרשו את פיטוריו: "כואב להם שראו פה את ראש הממשלה אנושי".

תגיות:אראל סג"לקלמן ליבסקינד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה