חדשות בארץ

אראל סג"ל על סערת השיר עם נתניהו: "מוכן לשיר גם עם גנץ"

איש התקשורת הימני אראל סג"ל, שהושעה מהגשת תוכניתו בתאגיד כאן בעקבות סרטון השיר "שבחי ירושלים" עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, דחה בתוקף את הטענה כי מדובר בתשדיר בחירות. הוא מתח ביקורת על אנשי תקשורת שדרשו את פיטוריו: "כואב להם שראו פה את נתניהו אנושי". קלמן ליבסקינד, שותפו של סג"ל להגשת התוכנית: "אחזור לשדר כשסג"ל יחזור"

סג"ל (משמאל), מגל, נתניהו וריקלין (צילום מסך מתוך הסרטון, טוויטר)סג"ל (משמאל), מגל, נתניהו וריקלין (צילום מסך מתוך הסרטון, טוויטר)
אא

איש התקשורת אראל סג"ל הגיב הבוקר (ראשון) לראשונה על הסערה שפרצה בעקבות הסרטון בו שר את השיר "שבחי ירושלים" יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. "לא השתתפתי בקמפיין, שרתי עם ראש הממשלה שיר לשבת", אמר בפתח תוכניתו ברדיו 103fm. "מעולם לא הסתרתי את עמדותיי, אין איש אחד במדינת ישראל שלא מכיר אותן. אני תומך בנתניהו מעל דפי 'ישראל היום' ופה ברדיו. התאגיד הביא אותי, בין היתר, בגלל שעמדותיי ידועות. אני מייצג ציבור גדול של מצביעי ליכוד שקולם צריך להישמע, ואני מרגיש כסוג של שליח שלהם בתקשורת".

"הייתי מוכן לשיר שיר גם עם בני גנץ וגם עם יאיר לפיד", הוסיף סג"ל. הוא דחה בתוקף את הטענה, כי מדובר בתשדיר בחירות עבור נתניהו. הוא ציין, כי השיר היה חלק מפרויקט שירי שבת שהוא מקדם עם שמעון ריקלין וינון מגל, אנשי ערוץ 20, שהופיעו אף הם בסרטון: "פנינו לעוד פוליטיקאים, והראשון שהסכים לבוא לשיר איתנו היה נתניהו. אני מקווה שעוד פוליטיקאים יבואו לשיר איתנו. זה נראה לנו נחמד לעשות משהו שונה". סג"ל מתח ביקורת על אנשי תקשורת, שדרשו את פיטוריו: "כואב להם שראו פה את ראש הממשלה אנושי".

הסרטון הלירי של שלושת אנשי התקשורת הימניים עם נתניהו, שפורסם ברשתות החברתיות, הפך במהירות לויראלי, ועורר ויכוחים לוהטים ואמוציות בין שמאל וימין. סג"ל, המגיש תוכנית יומית בכאן חדשות, הושעה ביום חמישי האחרון על ידי תאגיד כאן, עד להודעה חדשה. העיתונאי קלמן ליבסקינד, שותפו לתוכנית של סג"ל, הודיע היום כי לא יחזור לשדר אותה כל עוד סג"ל מושעה: "אחזור לשדר כשסג"ל יחזור". 

נתניהו בשירת "שבחי ירושלים" עם סג"ל, ריקלין ומגל

ריקלין, אחד מכוכבי הסרטון, הגיב בטוויטר: "מה למדתי משיר לשבת על ירושלים? שהוויכוחים הגדולים מסתירים אמיתות פשוטות, שנעדרות מהשיח: יהדות, מסורת ואלוקים. והן נעדרות מהשיח בגלל צד אחד, שפשוט מתחרפן לשמוע כל דיבור שקשור ליהדות. גם אם צריך בשביל זה לסתום את הפה לאראל ולהשעות אותו. לכן הגיע הזמן לדבר על אותן אמיתות פשוטות".

הפרשן הפוליטי של חדשות 12, עמית סגל, כתב בטוויטר: "השעיית אראל סג"ל היא טעות, מהותית וטקטית, של התאגיד. אם הנימוק הוא 'תעמולת בחירות', אני יכול לחשוב על עוד כמה שם שעושים אותה יום יום, לא בסרטון מוזיקלי בחשבון הטוויטר בפרטי, אלא בפרוזה מעל התדר הציבורי".

מספר שעות לאחר פרוץ הסערה, הגיב נתניהו בכנס בחירות באור יהודה: "אראל סג"ל, שניגן איתי את 'שבחי ירושלים', הושעה מהתאגיד. איזו בושה. בתאגיד הם אף פעם לא אומרים שיש להם אהדה לשמאל. איזו בדיחה, איזו בושה". הקהל באולם הגיב על הדברים בשירת "שבחי ירושלים".

שר התקשורת דודי אמסלם כתב בטוויטר: "מעניין שכל ערוצי הטלויזיה מנהלים ערב ערב קמפיין נגד נתניהו, אבל כשאראל סג"ל שר 'שבחי ירושלים' עם ראש הממשלה – בתאגיד מחליטים להשעות אותו, כאילו השתתף באיזה קמפיין בחירות. עזות מצח וצביעות לשמה, פשוט בושה וחרפה. אדרוש הסברים מראשי התאגיד, שמזמן הוכיחו שרק אג'נדה מסוימת מנחה אותם".

‏יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, כתב: "החלטת התאגיד להשעות את אראל סג"ל לא סבירה לחלוטין, היא מחדדת את הטענות שלנו שמדובר בגוף מוטה שמאלה. אני קורא למנכ"ל התאגיד להוכיח את ההיפך בכך שההשעיה תבוטל".

מתאגיד השידור כאן נמסר בתגובה, כי "הסרטון מהווה לכאורה עבירה על כללי האתיקה של התאגיד, שאוסרים על השתתפות בתעמולת בחירות. סג"ל הושעה עד לבירור העניין".

תגיות:אראל סג"לבחירות 2020בנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה