חדשות בארץ

חברון: סוכל ניסיון פיגוע דקירה סמוך למערת המכפלה

לוחמי משמר הגבול סיכלו ניסיון לביצוע פיגוע דקירה בחברון. פלסטיני בן 16, תושב העיירה דורא, הגיע לאחת מעמדות הבידוק הסמוכות למערת המכפלה, כשבתיקו סכין. הלוחמים השתלטו עליו, ומתחקור ראשוני עולה כי הוא יצא מביתו במטרה לבצע פיגוע

מערת המכפלה (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)מערת המכפלה (צילום: גרשון אלינסון, פלאש 90)
אא

לוחמי משמר הגבול סיכלו הבוקר (ראשון) ניסיון לביצוע פיגוע דקירה בחברון, סמוך למערת המכפלה. פלסטיני בן 16, תושב העיירה דורא שמדרום לחברון, הגיע לאחת מעמדות הבידוק הסמוכות למערה. הלוחמים ביקשו ממנו להוציא את חפציו מהתיק שנשא ומבגדיו, אך הוא סירב לשתף פעולה, ותקף את אחד הלוחמים שניגש אליו. הלוחם, יחד עם לוחמים נוספים, השתלטו עליו, ובחיפוש שנעשה בתיקו אותרה סכין. באירוע לא היו נפגעים בקרב הלוחמים.

מתחקור ראשוני עלה שהחשוד יצא מביתו בסכין במטרה לבצע פיגוע דקירה. החשוד הועבר לחקירת גורמי הביטחון.

במשטרה מציינים, כי זה האירוע השלישי מתחילת השנה בו מצליחים לוחמי מג"ב לעצור חשודים החמושים עם סכין בכניסה למערת המכפלה שבחברון: "הלוחמים ימשיכו לפעול לשמירה על ביטחונם של המבקרים והמתפללים הפוקדים את המקום".

בחודש שעבר נפצע צעיר בן 22 בפיגוע דקירה בציר המתפללים, בין קריית ארבע למערת המכפלה. המחבל הפלסטיני התנפל על הצעיר וחבר נוסף שהלך עמו בציר. לוחמי צה"ל, בסיוע אזרח שהיה במקום, השתלטו על המחבל סמוך לחברון, בתום מרדף קצר, ועצרו אותו.

הפצוע, משה גרינבלט – רכז במפלגת עוצמה יהודית – נדקר בכתפו. הוא פונה במצב בינוני ויציב לבית החולים שערי צדק בירושלים. "ברוך השם, אני מרגיש טוב", אמר לאחר מכן. "הסכין נשברה לאחר שהיא נכנסה בי, והוא לא הצליח לדקור את האנשים שהיו מסביבי. ברוך השם, הרבה ניסים". גרינבלט הוסיף כי "עצוב שיהודי לא יכול להסתובב בכל מקום בארץ ישראל, בפרט בחברון – מקום ששייך לנו – ומי שאחראים על כך לא עושים שום דבר כדי שלא יקרו מקרים כאלו בעתיד".

תגיות:מג"במערת המכפלהטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה