חדשות בארץ

משבר הקורונה: נציג משרד הבריאות יטוס ליפן

בתום הערכת מצב במשרד החוץ, הודיע שר הבריאות יעקב ליצמן כי המשנה למנכ"ל משרדו, פרופ' איתמר גרוטו, ימריא ליפן בכדי לסייע מקרוב ל- 15 הישראלים הנמצאים בבידוד על ספינת הנופש

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

במשרד החוץ בירושלים התקיימה הבוקר (חמישי) הערכת מצב, על רקע משבר הקורונה, והחשש למצבם של האזרחים הישראלים הנמצאים באזורים בהם התפרץ הנגיף – בין השאר אלו השוהים בספינת הנופש "דיימונד פרינסס" מול חופי יפן.

שר הבריאות יעקב ליצמן, שהשתתף בישיבה, הודיע בסיומה כי המשנה למנכ"ל המשרד, פרופ' איתמר גרוטו, יטוס ליפן בכדי לסייע מקרוב ל- 15 הישראלים שעל הספינה. השר ציין, כי ישראל פועלת על פי הוראות ארגון הבריאות העולמי בכדי לדאוג לנוסעים הישראלים, וכן למנוע הדבקה של הציבור הישראלי בנגיף לאחר חזרתם ארצה. גרוטו הסביר, כי שליחותו נועדה "לאמוד מקרוב מה מצבם הבריאותי, ולוודא שיוכלו להגיע בבטחה ובמהירות הביתה, תוך שמירה על בטיחות ובריאות הציבור בישראל".

שר החוץ ישראל כץ אמר, כי ייעשו מירב המאמצים מול הרשויות ביפן על מנת להשיב את האזרחים הישראלים חזרה ארצה, זאת תוך נקיטת כל אמצעי הזהירות הנדרשים כדי למנוע מן הנגיף לחדור לישראל. הוא הביע את הערכתו לדיפלומטים הישראלים בסין. השר הוסיף, כי הוא מאחל הצלחה לעם הסיני במאבק בנגיף, והדגיש כי הידידות בין ישראל וסין איתנה כבעבר.

במהלך הישיבה ערכו השרים שיחות וידיאו עם נציגי ישראל בסין, הונג קונג ויפן. מהקונסוליה הישראלית בטוקיו דווח, כי מתוך כ- 3,700 הנוסעים ואנשי הצוות שעל הספינה, הנתונה בהסגר, נבדקו עד כה 713 בני אדם, ומתוכם אובחנו 218 חולים. הנוסעים הישראלים אינם בין החולים, ומצבם טוב. בשטחה של יפן אובחנו 29 מקרי הידבקות בנגיף.

הנציג הישראלי בבייג'ינג בירת סין סיפר על העלייה החדה שחלה במספר מקרי המוות ובמספר החולים ברחבי המדינה. בשל שינוי שיטת האבחון של הנגיף במחוז חוביי, מוקד התפרצות הנגיף, אובחנו ביממה האחרונה בסין קרוב ל- 15 אלף חולים נוספים. מספרם הכולל של הנדבקים הגיע לכ- 60 אלף. לרשימת הקורבנות במדינה נוספו ביממה 254 שמות, מתוכם 242 בחוביי. בכך עלה מספר מקרי המוות בסין ל- 1,367. ב- 26 מדינות ברחבי העולם דווח עד כה על מאות מקרי הידבקות, מתוכם מתו שני חולים – בהונג קונג ובפיליפינים.

משרד החוץ פנה אתמול לרשויות היפניות בבקשה להוריד מהספינה את האזרחים הישראלים, ולבדוק עבורם חלופות אחרות לבידוד. מהמשרד נמסר, כי מתקיים "קשר יומיומי" עם יפן בעניין הנוסעים הישראלים: "שגרירות ישראל ביפן דואגת להבטיח שהאזרחים הישראלים מקבלים מענה לצרכיהם, לרבות אספקה שוטפת של תרופות ואוכל כשר, כאשר הרשויות היפניות מסייעות בכל מה שנדרש. כמו כן הועברו חבילות של אספקה מהארץ".

ליצמן ומנכ"ל משרדו, משה בר סימן טוב, שוחחו אתמול עם חלק מהישראלים שעל ספינת הנופש. הוא הבטיח להם, כי במידה ויהיו מקרי הידבקות, משרדו נערך לטפל בהם בארץ. בר סימן טוב הוסיף, כי עליהם להישמע להוראות אנשי המקצוע ולהקפיד על היגיינה כדי למנוע הידבקות אפשרית.

תגיות:ישראל כץסיןמשרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה