חדשות בארץ

ראש הממשלה בראיון: "לא חושף תוכניות מבצעיות"

"לא הצעתי כלום לבן גביר", "מכבד את בית המשפט. סומך על השופטים", "לא חושף תוכניות מבצעיות", "דין איתמר הוא כדין תל אביב". ראיון סוער עם ראש הממשלה נתניהו

  • י"ז שבט התש"פ
נתניהו (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)נתניהו (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניה התראיין הערב (רביעי) לגלי צה"ל. בדבריו התייחס ראש הממשלה לחשיפת שמות השופטים שינהלו את משפטו. "אני לא מכיר אותם", אמר. "אני מכבד את בית המשפט, סומך על השופטים, ובטוח שלא יישאר זכר לטענות השווא האלו, אדם רשאי לטעון את טענתו, ואני יודע שבסוף לא יישאר מזה זכר, הכל ייעלם כל האמת תצא וזה מספיק".

עוד התייחס נתניהו להודעת האו"ם, שמסר כי פרסם רשימה שחורה של 112 עסקים ישראליים הפועלים בשטחי יהודה ושומרון, ואמר כי "בשעה שעשו זאת, היינו יכולים להיות מחוץ למקום הזה. אנחנו ניאבק בזה בכל כוחנו אבל עצם העובדה שארה"ב הולכת יחד איתי אנחנו נביא את ההכרה בריבונות שלנו ביישובים הללו וזה יבטל הכל, כי ארה"ב חשובה יותר מהאו"ם".

ראש הממשלה נשאל לגבי החזית מול ארגוני הטרור ברצועת עזה: "אנחנו מכינים דברים, אני לא חושף תוכניות מבצעיות. או שהרקטות ייפסקו או שיהיה מהלך צבאי שונה. אין פתרון קסם לבעיה, כי גם אחרי הכרעה צבאית יהיו שם שני מיליון בני אדם. יש אפשרות לפעול פעולה חזקה, מאוד מפתיעה, ואני לא אפרט עליה".

נתניהו שלל בראיון את הדיווחים, לפיו הציע "דיל" לבן גביר. "לא הצעתי כלום לבן גביר. אני קורא לו לפרוש ושאף אחד לא יבזבז עליו קולות. הוא לא עובר אחוז חסימה. עם הקולות האלה אנחנו מנצחים את הבחירות ומקימים ממשלת ימין". נתניהו הוסיף: "הליכוד בראשותי הביא למהפך אדיר. כל ימני שילך לבן גביר יבזבז שוב שני מנדטים כמו בפעם שעברה".

במענה לשאלה האם חיסול יחיא סינוואר בא בחשבון, ענה ראש הממשלה: "אני לא מפרט תוכניות מבצעיות. נעשה מה שצריך כדי להכריע את החמאס והג'יהאד". ראש הממשלה ביטל את אחריותו של שר הביטחון נפתלי בנט למצב הביטחוני. "ההחלטות על הביטחון קשורות לראש הממשלה", אמר.

נתניהו שב והבהיר את צעדי תוכנית המאה: "סיכמתי עם טראמפ שאת הדברים שאנחנו מקבלים נקבל בלי קשר למימוש ההסכם עם אבו מאזן. אני בכל מקרה אחיל ריבונות ביו"ש ובבקעת הירדן". ראש הממשלה הוסיף: "דין איתמר הוא כדין תל אביב. הקשר שלי עם טראמפ והיכולת שלי להשפיע על דעת הקהל האמריקנית היא יותר מכל ראש ממשלה אחר בהיסטוריה.

נתניהו התייחס לדיווחים אודות המחיר שישראל נאלצה לשם בתמורה לשחרורה של נעמה יששכר: "לא היה שום מחיר להחזרתה", אמר בתוקף. "המקרה של נעמה התחיל להתגלגל ככדור שלג שהיה יכול להעיב על הישג אדיר עם רוסיה. כן, הם עצרו אותה, לא כל מה שהם עושים מקובל עלינו. התפתחות השיח הציבורי יכול היה להתפתח ולהעיב על היחסים האסטרטגיים".

 

תגיות:משפטבחירות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה