חדשות בארץ

נקבע הרכב השופטים שידון בתיקי נתניהו

בראש הרכב השופטים תעמוד השופטת רבקה פרידמן-פלדמן, ואליה יצטרפו השופטים משה בר-עם ועודד שחם‎. כתב האישום הוגש לפני כשבועיים לבית המשפט המחוזי בירושלים

נתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)נתניהו (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

שמותיהם של שלושת שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים, שידונו בתיקיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, פורסמו היום (רביעי). בראש ההרכב תשב השופטת רבקה פרידמן-פלדמן, ואליה יצטרפו השופטים משה בר-עם ועודד שחם. את הרכב השופטים קבע נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, השופט אהרון פרקש, בהתאם לסמכותו.

פרידמן-פלדמן סיימה בשנת 1981 את לימודי המשפטים באוניברסיטה העברית בירושלים, ובמהלך שנות ה- 80 ותחילת שנות ה- 90 עבדה כמנהלת מדור בבית המשפט העליון ובפרקליטות המדינה. ב- 1994 היא מונתה לכהונת שופטת בבית משפט השלום בבירה, וב- 2012 מונתה לשופטת בבית המשפט המחוזי בעיר. היא הייתה בין שופטי ההרכב, שהרשיע בשנת 2015 את ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, בעבירות של קבלת דבר במרמה והפרת אמונים, במסגרת פרשת טלנסקי, וגזר עליו עונש מאסר.

שחם, אף הוא בוגר האוניברסיטה העברית, עשה את התמחותו בתחילת שנות ה- 90 אצל נשיא בית המשפט העליון, מאיר שמגר. לאחר מספר שנות עבודה כעורך דין שכיר, הוא עבד כעוזרו המשפטי של השופט תאודור אור בבית המשפט העליון, וכפרקליט במחלקה הפלילית בפרקליטות המדינה. הוא נמנה על הצוות שסייע לוועדה הממלכתית לחקירת אירועי אוקטובר 2000. ב- 2004 מונה שחם לשופט שלום, וב- 2012 קודם לכהונת שופט בבית המשפט המחוזי בירושלים. כשופט שלום, הוא ישב במשפטו של השר צחי הנגבי, והיה בדעת מיעוט כשסבר כי יש להרשיעו בעבירות של שוחד בחירות והפרת אמונים.

כשני עמיתיו להרכב, בר-עם סיים את לימודיו באוניברסיטה העברית. לאחר שעבד מספר שנים כעורך דין שכיר ועצמאי, הוא התמנה בשנת 2000 לכהונת שופט בבית משפט השלום במחוז הדרום. בשנת 2011 הוא מונה לשופט בפועל ורשם בית המשפט המחוזי ירושלים, ושנה לאחר מכן מונה לשופט בבית המשפט המחוזי בירושלים.

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הגיש לפני כשבועיים לבית המשפט המחוזי בירושלים את כתב האישום נגד נתניהו, וזאת שעות ספורות לאחר שראש הממשלה הודיע כי הוא מושך את בקשתו לקבלת חסינות מהכנסת. לראשונה בתולדות מדינת ישראל, הוגש כתב אישום נגד ראש ממשלה מכהן.

כזכור, בסוף חודש פברואר 2019 פרסם מנדלבליט את כתב החשדות נגד נתניהו בשלושת התיקים. בנובמבר 2019, לאחר השימוע שנערך לראש הממשלה, הודיע היועץ על החלטתו להגיש נגד נתניהו כתבי אישום בשלוש הפרשות. בתיק 4000 (תיק בזק-וואלה) נתניהו מואשם בעבירת שוחד, בעוד בתיקי 1000 (תיק המתנות) ו- 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) הוא נאשם בעבירות של מרמה והפרת אמונים.

תגיות:בית המשפט המחוזי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה