חדשות בארץ

לאחר משיכת בקשת החסינות: כתב האישום נגד נתניהו הוגש לבית המשפט

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הגיש לבית המשפט המחוזי בירושלים את כתב האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. מוקדם יותר היום, הודיע נתניהו כי הוא מושך את בקשת החסינות שהגיש לכנסת

(תמונות: פלאש 90)(תמונות: פלאש 90)
אא

היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, הגיש בצהריים (שלישי) לבית המשפט המחוזי בירושלים את כתב האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. לראשונה בתולדות מדינת ישראל, הוגש כתב אישום נגד ראש ממשלה מכהן.

בהודעה שהוציאה לשכתו של מנדלבליט, נאמר: "כידוע, ב- 21 בנובמבר 2019 החליט היועץ המשפטי לממשלה על הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה ואחרים בפרשות המכונות 1000, 2000 ו- 4000. בהתאם להוראות חוק חסינות חברי הכנסת, זכויותיהם וחובותיהם, כתב האישום לא הוגש לבית המשפט, על מנת לאפשר דיון בבקשת ראש הממשלה מהכנסת לקבלת חסינות".

"בעקבות הודעת ראש הממשלה מהיום, כי הוא מושך את בקשתו לקבל חסינות מהכנסת, אנו מעדכנים כי כתב האישום הוגש לפני זמן קצר למזכירות בית המשפט המחוזי בירושלים, כמתחייב בחוק".

מוקדם יותר היום, כתב נתניהו בפייסבוק: "בשעה גורלית זו לעם ישראל, בעת שאני נמצא בארצות הברית בשליחות היסטורית לעצב את גבולות הקבע של ישראל ולהבטיח את ביטחוננו לדורות הבאים, צפוי להיפתח בכנסת מופע נוסף בקרקס הסרת החסינות".

"זהו המשך הרדיפה האישית האובססיבית כלפי מצד אנשי 'רק לא ביבי'. במקום להבין את גודל השעה ולהתעלות מעל שיקולים פוליטיים, הם ממשיכים לעסוק בפוליטיקה זולה שפוגעת ברגע מכריע בתולדות המדינה", הוסיף ראש הממשלה. "מאחר שלא ניתן לי הליך הוגן, מאחר שכל כללי עבודת הכנסת נרמסו ברגל גסה, ומאחר שתוצאות ההליך הוכתבו מראש ללא דיון ענייני כמתחייב – החלטתי לא לתת למשחק המלוכלך הזה להימשך".

"לפני דקות אחדות הודעתי ליו"ר הכנסת, שאני מושך את בקשת החסינות. בהמשך אנפץ את כל הטענות המופרכות ותיקי הסרק שהוגשו בענייני. אבל עכשיו לא אתן ליריביי הפוליטיים להשתמש בעניין זה כדי להפריע למהלך ההיסטורי שאני מוביל. כפי שעשיתי כל חיי, אמשיך להשקיע את כל כולי למען עתיד מדינתנו ולמענכם, אזרחי ישראל", כך נתניהו.

נתניהו קיבל את החלטתו למשיכת בקשת החסינות, לאחר שהתברר כי קיים רוב ברור להקמת ועדת הכנסת, וכי זו תדחה את בקשתו לחסינות מפני העמדה לדין. על אף הודעתו, אישרה מליאת הכנסת בצהריים את הקמת ועדת הכנסת. ההחלטה התקבלה ברוב של 59 תומכים וללא התנגדות. חברי הכנסת של בלוק הימין החרימו את הדיון. ועדת הכנסת תדון בבקשת החסינות של חבר הכנסת חיים כץ (הליכוד), נגדו הוגש כתב אישום בעבירות של מרמה והפרת אמונים.

כזכור, בסוף חודש פברואר 2019 פרסם מנדלבליט את כתב החשדות נגד נתניהו בשלושת התיקים. בנובמבר 2019, לאחר השימוע שנערך לראש הממשלה, הודיע היועץ על החלטתו להגיש נגד נתניהו כתבי אישום בשלוש הפרשות. בתיק 4000 (תיק בזק-וואלה) נתניהו מואשם בעבירת שוחד, בעוד בתיקי 1000 (תיק המתנות) ו- 2000 (פרשת נתניהו-מוזס) הוא נאשם בעבירות של מרמה והפרת אמונים.

נאשמים נוספים נגדם הוגשו היום כתבי אישום הם שאול ואיריס אלוביץ' ובעל השליטה והעורך האחראי של "ידיעות אחרונות", ארנון (נוני) מוזס. בני הזוג אלוביץ' מואשמים בעבירות של מתן שוחד, שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה, במסגרת תיק 4000. מוזס נאשם בעבירה של הצעת שוחד בתיק 2000.

(עודכן: 14:51)

תגיות:כתב אישוםאביחי מנדלבליט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה