חדשות בארץ

מומחה סיני בכיר: נגיף הקורונה יחלוף עד אפריל

לפי האפידמיולוג, שעמד בחזית המאבק למיגור נגיף הסארס ב-2003, כי השיא יירשם החודש, ואילו לאחריו תחול מגמת ירידה במקרי ההדבקה. עם זאת, יו"ר ארגון הבריאות העולמי הכריז כי התפרצות נגיף הקורונה מהווה "איום חמור מאוד לעולם", אך הדגיש כי נוכח העובדה ש-99% ממקרי ההדבקה נמצאים בתוך סין, "מצב החירום נותר בעיקרו בתוך המדינה"

נגיף הקורונה (צילום: שאטרסטוק)נגיף הקורונה (צילום: שאטרסטוק)
אא

האפידמיולוג ז'ונג ננשיין, מהמומחים הבכירים למחלות זיהומיות שעמד בחזית המאבק למיגור נגיף הסארס ב-2003, העריך היום (שלישי) כי התפרצות וירוס הקורונה נמצא כעת בשיאו, והתפשטותו צפויה לחלוף עד אפריל. ז'ונג, המשמש כיועץ בכיר לממשלת סין בתחום נגיף הריאות, אמר בריאיון לסוכנות הידיעות רויטרס כי הוא מעריך שקצב התפשטות הנגיף יאט. לדבריו, חלה ירידה במספר הנדבקים החדשים בכמה מקומות, והביע אופטימיות כי השיא יירשם החודש, ואילו לאחריו תחול מגמת ירידה במקרי ההדבקה.

עם זאת, יו"ר ארגון הבריאות העולמי, טדרוס אדהנום ג'יבריסוס, הבהיר היום כי התפרצות נגיף הקורונה מהווה "איום חמור מאוד לעולם". טדרוס הדגיש כי נוכח העובדה ש-99% ממקרי ההדבקה נמצאים בתוך סין, "מצב החירום נותר בעיקרו בתוך המדינה". אולם, הוא הוסיף כי מצב החירום הזה מהווה "איום חמור מאוד לכל שאר העולם". יו"ר הארגון אמר את הדברים בנאום שנשא בפני כ-400 מומחים שהשתתפו בוועידה בת יומיים בז'נבה, שוויץ, שמטרתה לדון בפיתוח טיפול וחיסון לנגיף.

הנשיא שי (צילום: שאטרסטוק)הנשיא שי (צילום: שאטרסטוק)

על פי הנתונים הרשמיים, הלילה חצה מניין המתים מנגיף הריאות את האלף, וכעת הוא נאמד בכ-1,017. במחוז חוביי, בו התפרץ הקורונה בסוף דצמבר, מתו אתמול 103 בני אדם – מספר המתים הגבוה ביותר בתוך יום אחד. עוד מסרו הרשויות כי מעל 42 אלף בני אדם נדבקו בווירוס, רובם המוחלט מתגוררים בסין היבשתית.

בניו יורק טיימס דווח הבוקר כי הרשויות בהונג קונג פינו עשרות דיירי בניין מגורים באזור המנהלי המיוחד ובודדו אותם, בעקבות שני מקרי הדבקה בקומות שונות במבנה. לפי הדיווח, הצעד הדרמטי נעשה לאור החשש כי הווירוס מסוגל לעבור תשתית הבניין, כגון צנרת.

במקביל, לאחר שאתמול כינס לראשונה מסיבת עיתונאים, נשיא סין, שי ג'ינפינג, סייר הלילה ברחובות עיר הבירה בייג'ין וביקר בבית החולים העירוני. במהלך שיחה שקיים עם כמה מתושבי העיר, הלץ עמם וקרא להם: "בואו לא נלחץ ידיים בזמן המיוחד הזה". לאחר מכן שאל הנשיא את המתאספים סביבו, שכמה מהם החזיקו שקיות, "כמה עולים הירקות?"

תגיות:נגיף הקורונהסין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה