דיכאון וחרדות

אין לך מצב רוח? הנה 5 טיפים מפתיעים לשיפור ההרגשה באופן מיידי

תהיה נודניק, השתמש בסיסמאות, אל תכנה את עצמך בכינויים משפילים, ערוך עם עצמך שיחות מוטיבציה יומיות, ועוד: 5 טיפים מפתיעים להעלאת מצב הרוח

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרב נח וינברג זצ"ל בסדרתו "48 דרכים לחכמה" מסביר את כוחן של המילים והשפעתן הברוכה על נפש האדם. ליקטנו עבורכם 5 טיפים שימושיים, שיסיעו לכל אחד שקצת שקוע במצב רוח רע. אז למה אתם מחכים? בחרו את אחד הטיפים ויישמו אותו. עכשיו.

 

1. תהיה נודניק. דבר עם עצמך

הרב וינברג פונה לכל אדם שרוצה למצות את חייו, וקורא לו: תהיה נודניק – השתמש במילים בצורה היעילה ביותר כדי להזיז את עצמך לכיוון הנכון. כשאתה מתעורר בבוקר ולא בא לך לקום מהמיטה, אמור לעצמך: "נו... אל תתעצל, תוריד כבר את הרגליים מהמיטה, מבטיח לך שזה לא יכאב".

כשאין לך מצב רוח - תוציא את עצמך מהדיכאון. השתמש בכל הכלים שעומדים לרשותך על מנת לשנות מצבים שליליים לחיוביים, ועל מנת לדחוף את עצמך קדימה בכיוון הנכון.

אמור לעצמך מה אתה מתכוון לעשות: "אני הולך לסדר את החדר שלי עכשיו..."

 

2. לעולם אל תכנה את עצמך בכינויים משפילים

לעולם אל תכנה את עצמך בכינויים משפילים. לעולם אל תכנה את עצמך בכינויים משפילים. אל תגיד "אני גרוע, אני טיפש, אני לא אבין, אני כישלון, אני לא יכול להשתנות..." 

זכור שמלים הן כמו כדורי רובה. וכאשר משתמשים באש חיה - צריך להיזהר!

 

3. ערוך עם עצמך שיחות מוטיבציה יומיות

ערוך עם עצמך שיחות עידוד יומיות ובהן תסביר לעצמך עד כמה תצליח להתקדם באותו יום. שיחת מוטיבציה עצמית היא לדוגמה: "איזה יום מצוין - מלא באפשרויות חדשות! החיים נפלאים, ואני חי! אני בטוח שהיום אני אהיה מאושר, אני אצליח לבצע את כל הדברים החכמים והנכונים שאני יודע! היום אצליח להגיע למטרות שהצבתי לעצמי!"

כאשר היום נגמר, לפני שתלך לישון ערוך עם עצמך עוד שיחת עידוד קצרה: "מחר אני אקפוץ מהמיטה במרץ ובשמחה" או "מחר אני לא אכעס". המשך והשתמש בדיבורך. תאר במפורט איך תצליח לעשות זאת, עצור והתעכב לספר לעצמך על ההנאה שתיגרם לך מהעשייה המוצלחת.

אולי יעניין אותך גם:

איך מפסיקים אחת ולתמיד את התסכול, חוסר הביטחון והאשמה האין סופית?

האם זה בכלל אפשרי להיפטר מהפחדים והדיכאון שעוטף אותנו?

4. בטא בקול את הכרת הטוב שלך

נסה גם לבטא בקול את הכרת הטוב שלך. כמות נכבדת של הכרת הטוב היא כלי רב עוצמה להעלאת רמת האושר האישי. "תודה א-לוהים שנתת לי שכל להבין", "תודה שנתת לי אוכל לאכול", "תודה א-לוהים שנתת לי את ההזדמנות הנפלאה של החיים"...

היהדות מדגישה מאוד את נושא ההתבוננות במה ש"יש", על ידי הודאה בקול. על ידי אמירת ברכות על כל דבר ודבר – על המזון, על תפקוד הגוף, על פריחת עצי הפרי, אנו לומדים להעריך ולהוקיר את מה שיש לנו ומרוכזים פחות במה שאין...

 

5. המצא סיסמה והשתמש בה

תעשיית הפרסום משקיעה מיליארדים כדי להמציא סיסמאות קליטות ובעלות מסר: "זאת האמת!", "לך תצטיין!", "מתחילים לחיות חכם!" ועוד ועוד.

סיסמאות הן דרך מהירה ויעילה לבטא תמצית של רעיון. הסיסמאות יכולות לעזור לנו להישאר ממוקדים ומודעים למטרות ולמניעים שלנו – במיוחד כאשר אנחנו מבולבלים. סיסמאות מעודדות אותנו להמשיך ולנסות גם כאשר אנחנו כמעט ומתייאשים.

אז לפני שאתה מתחיל לעשות משהו, עצור לרגע ושאל את עצמך: "מה אני מתכוון להשיג?" אחר כך, הפוך את התשובה לסיסמה שתישאר תקועה בראשך.

הסיסמה היהודית המוכרת ביותר היא קריאת שמע: "שמע ישראל, ה' א-לוהינו ה' אחד". זו יותר מסתם תפילה: זוהי תזכורת למטרה העילאית ביותר של החיים.

הנה עוד כמה סיסמאות יהודיות: "מצווה גדולה להיות בשמחה"; "ברוך השם"; "גם זו לטובה"; "כל העולם כולו גשר צר מאד" ועוד.

אם אתה באמת רציני, תשאל את עצמך: "למה אני חי?" ענה לעצמך, ואז המצא סיסמא שתעזור לך לזכור את המטרה באופן מתמיד.

יתכן שאתה שואל את עצמך: "מה יצא לי מכל הדיבורים האלה?" חשוב להבין כי באמצעות הדיבור העצמי תוכל להכיר טוב יותר את עצמך. כאשר תדע מה אתה רוצה, תוכל סוף-סוף לצאת לדרך אל היעד. רק אם תדע מה המחסום שמעכב אותך - תוכל לעקוף אותו. רק אם תדע ממה אתה נהנה - תוכל ליהנות ממנו. רק אם הכוחות שלך יהיו גלויים וברורים – תוכל להשתמש בהם.

אם אתה לא מכיר את עצמך, אין ספק שאתה מבולבל ונבוך. במצב כזה לעולם לא תוכל להגיע לשליטה על הכוחות הנמצאים בקרבך (ויש בך המון כוחות), וחבל!

אנשים מוכנים לשלם הון עתק רק בשביל לשמוע את עצמם. מי שמשלם לפסיכולוג 200$ לשעה, מרגיש שהוא חייב לדבר 'כמה שיותר' בכדי לנצל את הכסף ששילם. אם מישהו ישב איתך, ישאל אותך שאלות, ויקשיב לכל מה שאתה אומר – זה יהיה נהדר, אבל לא בטוח שתמצא מישהו שיהיה מעוניין להקשיב לך תמיד - אז דבר אל עצמך – ובחינם!

רוצים את הנוסחה של הרב יגאל כהן שעזרה לעשרות אנשים לצאת מדיכאון וחרדות? תוכלו למצוא את זה כאן בקמפוס היהודי.

תגיות:מצב רוחהרב נח וינברג

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה