חדשות בארץ

בגין הסתה לטרור: בית המשפט גזר 28 חודשי מאסר על ראאד סלאח

ראאד סלאח, לשעבר מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, נידון ל- 28 חודשי מאסר בפועל ו- 16 חודשי מאסר על תנאי, לאחר שהורשע בעבירות של הסתה לטרור ותמיכה בהתאחדות בלתי חוקית

סלאח, תמונת ארכיון (צילום: פלאש 90)סלאח, תמונת ארכיון (צילום: פלאש 90)
אא

בית משפט השלום בחיפה גזר הבוקר (שני) 28 חודשי מאסר בפועל על ראאד סלאח, לשעבר מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, שהוצאה בנובמבר 2015 אל מחוץ לחוק. בנוסף, נגזרו עליו 16 חודשי מאסר על תנאי. סלאח הורשע לפני כחודשיים וחצי בעבירות של הסתה לטרור ותמיכה בהתאחדות בלתי חוקית. סנגורו של סלאח הודיע, כי בכוונתו לערער על ההרשעה ועל גזר הדין. בשלב זה, סלאח יישאר במעצר בית.

הרשעתו של סלאח באה על רקע נאומים שנשא ביולי 2017, בהם שיבח את המחבלים תושבי אום אל-פחם, שביצעו את הפיגוע בהר הבית. בפיגוע נרצחו שני שוטרים ישראלים, כמיל שנאן והאיל סתאוי. בהלווייתם של המחבלים, ובמספר הזדמנויות נוספות, כינה אותם סלאח "שהידים". הוא נעצר חודש לאחר מכן, והוגש נגדו כתב אישום. ביולי 2018 שוחרר סלאח על ידי בית המשפט למעצר בית בתנאים מגבילים, שכללו איזוק אלקטרוני. הוא הורשע גם בעבירה של תמיכה בהתאחדות בלתי חוקית, בגין תמיכתו בארגון בראשו עמד, בנאומים ובפוסטים שפרסם בפייסבוק.

כזכור, סלאח ריצה כבר בעבר עונש מאסר, לאחר שהורשע בהסתה לאלימות ולגזענות, בנאום שנשא ב- 2007 על רקע העבודות הארכיאולוגיות שהתבצעו במעלה המוגרבים, בסמוך להר הבית. הוא נידון ל- 11 חודשי מאסר בפועל, שקוצרו על ידי בית המשפט העליון ל- 9 חודשים, ושוחרר מהכלא בראשית 2017.

לקראת הקראת גזר הדין, הגיעו הבוקר עשרות מתומכיו של סלאח לבית המשפט בחיפה, ביניהם חברי כנסת של הרשימה המשותפת. בין חברי הכנסת נצפתה היבא יזבק, שבית המשפט העליון אישר אמש את התמודדותה בבחירות לכנסת ה- 23. בכניסה לבניין, אמרה יזבק כי החלטת בית המשפט הייתה צפויה: "אין נגדי שום תשתית ראייתית. אמרנו מההתחלה, שזה חלק ממסע הדה-לגיטימציה, ההסתה המתמשכת והדמוניזציה נגד חברי הכנסת הערבים והחברה הערבית".

"אנחנו נאבקים ופועלים לקידום דמוקרטיה, צדק ושוויון. מי שמנסה לייחס לנו כל מיני האשמות, של הסתה לאלימות ועוד – בית המשפט אמר במפורש שאין שום תשתית ראייתית, שכל הפעילות שלי היא גם לגיטימית וגם לפי החוק. אמשיך באותה דרך של פעילות למען צדק, למען שוויון, למען דמוקרטיה ולמען סיום הכיבוש", כך יזבק.

יו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, הגיב על גזר הדין של סלאח, ואמר כי במקרה זה הצדק נעשה. "חבל רק שבמקרה של היבא יזבק הצדק לא יצא לאור", כתב בטוויטר. "מציע ליזבק, שהגיעה לתמוך בו, ללוות אותו גם בחודשי המאסר בכלא".

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, כתב: "אני מברך את בית משפט השלום ששלח את המסית ראאד סלאח לכלא. גזר הדין ממחיש שתומכי טרור ומסיתים מקומם בכלא, ולזמן ארוך, ולא בכנסת. בית המשפט העליון, שהכשיר את מועמדות יזבק, צריך לעשות היום חשבון נפש, כשהוא רואה את מהללת המחבלים יזבק מגיעה לבית המשפט יחד עם תומך הטרור והמסית ראאד סלאח".

תגיות:הסתהראאד סלאחהיבא יזבק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה