חדשות בארץ

לוחם מג"ב שנפצע בפיגוע בירושלים: "הסתערתי עם השוטרים ונטרלנו את המחבל"

בעקבות גל הפיגועים, הורה מ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, על תגבור הכוחות המשטרתיים ברחבי הארץ, ובפרט בירושלים. הרמטכ"ל אביב כוכבי קיים הערכת מצב, במהלכה הבהיר: "אין לנו שום כוונה לאפשר לטרור להצליח. כשאני אומר טרור אני מתכוון גם אבן, גם בקבוק תבערה, גם בלוני נפץ"

זירת הפיגוע בעיר העתיקה בירושלים, היום (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)זירת הפיגוע בעיר העתיקה בירושלים, היום (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

(קרדיט סרטון: דוברות המשטרה)

רס"ר ג', לוחם מג"ב שנפצע היום (חמישי) בפיגוע הירי סמוך לשער האריות בירושלים, שיחזר הערב את הרגעים הדרמטיים שעברו עליו: "מחבל שלף לפתע אקדח, וירה לעברנו מספר כדורים. למרות שנפצעתי מכדור בכתף, הסתערתי יחד עם השוטרים בעמדה לכיוון המחבל, ונטרלנו אותו".

את הפיגוע ביצע שאדי בנא, ערבי ישראלי תושב חיפה בן 45, שהתאסלם לאחרונה. הוא הגיע סמוך לשעה 11:45 לעמדה של שוטרים, ביניהם לוחמי מג"ב, שהוצבו בכניסה לאחד משערי הבית. לאחר חיסולו של המחבל,  פונה רס"ר ג' לקבלת טיפול רפואי בבית החולים שערי צדק. הערב הוא שוחרר לביתו.

תיעוד הפיגוע (קרדיט סרטון: דוברות המשטרה)

מוקדם יותר הערב, עצרו כוחות הביטחון בצומת גוש עציון את סנד א-טרמאן, המחבל שביצע הלילה את פיגוע הדריסה בירושלים, סמוך למתחם התחנה. בפיגוע נפצעו 12 חיילי גולני, אחד מהם במצב קשה. חייל נוסף נפצע בינוני, ומצבם של השאר הוגדר קל.

הרמטכ"ל אביב כוכבי הגיע היום לסיור בעיר בית לחם, במהלכו קיים הערכת מצב. "אין לנו שום כוונה לאפשר לטרור להצליח", אמר. "הדירקטיבה ברורה מאוד לשטח, ברורה מאוד עד לאחרון הכוחות: לסכל ולמנוע כל פעילות. כשאני אומר טרור אני מתכוון גם אבן, גם בקבוק תבערה, גם בלוני נפץ – כל אלו הם טרור".

"המסר הוא חד וברור: לא הפיגוע הזה, לא בלון הנפץ, לא הירי בצירים, הפעולות האלה לא יצליחו. צה"ל ממוקד בזירה הפלסטינית בשבועות האחרונים, ואנחנו נעמיד מענה חד וברור לכל האירועים הללו", כך כוכבי.

בעקבות פיגועי הטרור בירושלים, התקיימה הערב הערכת מצב בראשות השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, ומ"מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן. בתום הערכת המצב, החליט כהן לתגבר באופן מיידי את הכוחות ואת הפעילות המשטרתית בכל רחבי הארץ, ובפרט בירושלים. ארדן אמר, כי "יש לפעול בנחישות ובתקיפות, כדי לשמור על הריבונות ולטפל בכל גורם מתסיס ומסית. המשימה היא לגדוע היווצרות גל טרור בכל האמצעים הקיימים".

תגיות:מג"בהעיר העתיקהפיגוע יריאביב כוכבי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה