חדשות בעולם

מת הרופא שהושתק בידי הרשויות בסין לאחר שהתריע מפני התפרצות הקורונה

ד"ר לי התריע בפני עמיתיו בקבוצת צ'אט משותפת כי שבעה חולים אושפזו בבידוד בשל נגיף מסתורי שאובחן על ידו כסארס, ועורר בהלה רבה בוואהן, שבה התפרץ נגיף הריאות שהביא לבסוף למאות קורבנות. זמן קצר לאחר שאחד מחברי הקבוצה שיתף צילום מסך מההתכתבות, הוא זומן בבהילות על ידי גורמים ברשויות הבריאות בווהאן, שדרשו לדעת מדוע שיתף את עמיתיו במידע זה. וכעבור שלושה ימים האשימה אותו המשטרה ב"הפצת שמועות"

ד"ר ליד"ר לי
אא

כחודש לאחר שניסה להזהיר את עמיתיו מפני וירוס הקורונה, היום (חמישי) מת ד"ר לי וונליאנג, רופא סיני שנדבק בעצמו מנגיף הריאות שהתפרץ בסוף דצמבר בעיר וואהן – מקום מגוריו של לי.

ד"ר לי, רופא עיניים בבית חולים בווהאן, הזהיר בסוף השנה את חבריו מבית הספר לרפואה מהתפרצות הווירוס, לאחר שנוכח כי שבעה חולים מעירו אושפזו בשל מחלת ריאות, שהוגדרה אז כמסתורית. "הם כולם אצלנו בבידוד בבית החולים", כתב לי בן ה-34 בקבוצת המסרים המשותפת לו ולעמיתיו. "מפחיד מאוד", הגיב חבר אחר בקבוצה, ותהה: "זה הסארס שחוזר?". לי דיווח לחבריו כי מבדיקתו עלה כי החולים שאושפזו סובלים מתסמינים הדומים למחלת הסארס, אם כי למעשה מדובר היה במקבץ של וירוסים בעלי סימפטומים דומים.

אמצעי בטיחות מפני הידבקות בנגיף הסיני (צילום: שאטרסטוק)אמצעי בטיחות מפני הידבקות בנגיף הסיני (צילום: שאטרסטוק)

כעבור זמן קצר העביר אחד החברים בקבוצת הצ'אט צילום מסך מההתכתבות לגורם שלישי, ועד מהרה היא הופצה בקבוצות פנימיות רבות בעיר. מאחר שבצילום המסך לא טושטש שמו, באמצע הלילה הוא זומן בבהילות על ידי גורמים ברשויות הבריאות בווהאן, שדרשו לדעת מדוע שיתף את עמיתיו במידע זה. כעבור שלושה ימים האשימה אותו המשטרה ב"הפצת שמועות", ואילצה אותו לחתום על תצהיר לפיו אזהרתו מפני שובו של הסארס הייתה בבחינת "התנהגות לא חוקית". במקביל, רשויות הבריאות פרסמו אזהרה, בה נכתב כי "אף ארגון או אדם לא רשאי לפרסם או לשחרר לציבור מידע על טיפול או חולים ללא אישור הרשויות".

לאחר שננזף, לי שב לעבודתו. ב-10 בינואר הוא טיפל באשה חולת גלאוקומה, ללא שהיה מודע לכך שהיא נדבקה בנגיף הקורונה, ככל הנראה מבתה. שתיהן חלו, וגם הוא, מה שהוביל לאשפוזו בבית החולים ב-12 לינואר. מצבו הידרדר תוך ימים ספורים, והוא הועבר לטיפול נמרץ לאחר שנזקק לעזרה נשימתית. בתחילת פברואר הוא אובחן כחולה בקורונה. השבוע, ימים ספורים למותו, לי סיפר כי חשש מאוד מהאפשרות שהוא ייעצר. "משפחתי הייתה דואגת לי מאוד אם הייתי מאבד את החירות שלי לכמה ימים", אמר.

תגיות:נגיף הקורונהסין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה