חדשות בארץ

נלכד המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בירושלים; נתניהו תוקף את אבו מאזן

לפי משמר הגבול, המחבל שביצע את פיגוע הדריסה הלילה נלכד בעקבות מאמץ מבצעי ומודיעיני נרחב בשיתוף כוחות הביטחון, שב"כ ויחידות מיוחדות נוספות. לפי שעה, טרם נלכד המחבל שירה ופצע קל חייל בצומת הפרסה בבנימין. בצבא הודיעו הערב כי בהתאם להערכת המצב שמתקיימת בצה"ל, הוחלט על תגבור של אוגדת יהודה ושומרון בכוחות לוחמים

הרכב שאיתו דרס המחבל את החייליםהרכב שאיתו דרס המחבל את החיילים
אא

בתום יממה של מצוד אחריו, כוחות הביטחון עצרו הערב (חמישי) את המחבל שדרס הלילה 12 חיילים בירושלים. הנהג, סנד חאלד אטרמאן מירושלים, נעצר בצומת גוש עציון והועבר לחקירה. לפי משמר הגבול, המחבל נלכד לאחר מאמץ מבצעי ומודיעיני נרחב בשיתוף כוחות הביטחון, שב"כ ויחידות מיוחדות נוספות. עוד נכתב כי בצה"ל ובמשטרה ימשיכו לפעול לשמירה על הביטחון במרחב, ויפעלו "לסיכול ניסיונות פיגוע וללכידת מחבלים".

בפיגוע, שהתרחש סמוך למתחם התחנה ברחוב דוד רמז בירושלים, נפצעו 12 טירונים מחטיבת גולני. גורם בכיר בצבא סיפר כי הנפגעים, שהתגייסו בחודש נובמבר, היו במהלך סיור מורשת בדרכם לכותל המערבי, כאשר הנהג פגע בהם במהירות גבוהה ונמלט. לפי צה"ל, חלקם הצליחו לדרוך נשק, אך לא הספיקו לירות לעברו. מממצאי התחקיר ראשוני עלה כי המחבל הגיע אליהם מאחור בהפתעה, בלם, הסתובב ודהר במהירות לכיוון מזרח ירושלים. "כל האירוע נמשך שניות ספורות", אמר הגורם. מפקדיהם טענו כי הטירונים לא תורגלו לתרחישים אלו בתוך שטח מדינת ישראל.

נתניהו בסיור, הערב (צילום: איתי בית-און, לע"מ)

מוקדם יותר הערב התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו לדבריו של נשיא הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שהעניק רוח גבית להסלמת המתיחות. בתום סיור שקיים במחסום המנהרות בגוש עציון אמר נתניהו: "אבו מאזן, זה לא יעזור לך – לא הדקירות, לא הדריסות, לא הצליפות ולא ההסתות. אנחנו נעשה כל מה שצריך כדי להגן על ביטחוננו, לקבוע את גבולותינו, להבטיח את עתידנו. נעשה את זה יחד אתך או בלעדיך".

במהלך הסיור קיבל ראש הממשלה סקירה ביטחונית ממפקד חטיבת עציון ושוחח עם הלוחמים בשטח. "כאן עבר המחבל הדורס, וזו רק שאלה של זמן – לא הרבה זמן – עד שנשים את ידינו עליו". קודם לכן שוחח נתניהו עם הוריו של החייל שנפגע קשה בפיגוע הלילה.

בד בבד, בצבא הודיעו הערב כי בהתאם להערכת המצב שמתקיימת בצה"ל, הוחלט על תגבור של אוגדת יהודה ושומרון בכוחות לוחמים. לפי שעה, טרם נלכד המחבל שירה ופצע קל חייל בצומת הפרסה בבנימין.

בחמאס עודדו את המשך גל הפיגועים נגד ישראלים, ובהודעה מטעם הארגון נאמר כי הפיגועים שהתרחשו ביממה האחרונה "הם התגשמות של החזון – לגרש את ישראל מהשטחים". בג'יהאד האסלאמי אמרו כי "הפיגועים האלה יקברו את התוכנית של טראמפ".

תגיות:דריסהפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה