חדשות בארץ

רוח גבית לטרור מרמאללה: "כל יוזמות השלום ייכשלו – יהיו אשר יהיו הקורבנות"

לפי אבו מאזן, יוזמת השלום האמריקנית "יצרה את אווירת ההסלמה והמתיחות הזו, בניסיון לקבוע עובדות מזויפות בשטח". לדבריו, "הזהרנו מפני הדבר הזה כמה וכמה פעמים, והבהרנו כי כל עסקה שלא תממש את זכויות העם הפלסטיני ולא תשאף לכונן שלום צודק וכולל, תוביל בסופו של דבר להסלמה שאנו רואים היום"

אבו מאזן (צילום: פלאש 90)אבו מאזן (צילום: פלאש 90)
אא

לשכתו של נשיא הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, פרסמה היום (חמישי) הודעת תמיכה בהחרפת ההסלמה מול ישראל. לפי ההודעה, שבאה ברקע 4 פיגועי טרור רק ביממה האחרונה, האשמה במתיחות היא יוזמת השלום של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, מפניה הזהיר יו"ר הרשות כי היא תוביל להחרפת המאבק הפלסטיני בישראל. "נכשיל את המזימות נגדנו – יהיו אשר יהיו הקורבנות", הובהר.

הלילה דרס נהג פלסטיני בירושלים קבוצה של חיילי גולני והביא לפציעתם של 12 חיילים, מהם אחד באורח קשה, וברח מהזירה; בצהריים נפצע שוטר באורח קל מפיגוע ירי בעיר העתיקה, המחבל נהרג; לוחם מג"ב נפצע קל בפיגוע ליד הר הבית, המחבל תושב חיפה חוסל; חייל נפצע באורח קל מירי בכביש 463, ככל הנראה מרכב חולף; שני פלסטינים נהרגו הלילה בעימותים מול כוחות צה"ל בג'נין – והצטרפו לשניים נוספים שנהרגו ביממה האחרונה; ברצועת עזה תקף חיל האוויר שתי מנהרות של חמאס, שעות לאחר ירי פצצות מרגמה לעבר יישובי עוטף עזה.

הפגנות בשכם נגד עסקת המאה (צילום: נאסר אשתייה, פלאש 90)הפגנות בשכם נגד עסקת המאה (צילום: נאסר אשתייה, פלאש 90)

לפי אבו מאזן, יוזמת השלום האמריקנית "יצרה את אווירת ההסלמה והמתיחות הזו, בניסיון לקבוע עובדות מזויפות בשטח". לדבריו, "הזהרנו מפני הדבר הזה כמה וכמה פעמים, והבהרנו כי כל עסקה שלא תממש את זכויות העם הפלסטיני ולא תשאף לכונן שלום צודק וכולל, תוביל בסופו של דבר להסלמה שאנו רואים היום".

בהודעת המוקטעה הודגש כי העם הפלסטיני והנהגתו יתמודדו עם כל המזימות, ויכשילו אותן "כפי שהכשלנו את כל המזימות הקודמות – יהיו אשר יהיו הקורבנות". עוד נכתב, כי "על העולם להפנים את המסר שיציג אבו מאזן בנאומו החשוב בפני מועצת הביטחון של האו"ם: שלום המבוסס על החלטות מועצת הביטחון, הדין הבינלאומי ויוזמת השלום הערבית".

טראמפ בישראל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)טראמפ בישראל (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בסוף החודש, לקראת פרסום התוכנית בבית הלבן, הזהיר נשיא הרשות הפלסטינית מפני הגברת המתיחות באזור, והורה שלא למנוע עימותים עממיים עם כוחות צה"ל בגדה המערבית. על פי הפרסומים בישראל, יו"ר הרשות אמר בשיחה סגורה שקיים עם הנהגת פת"ח כי העביר למצרים מסר, לפיו הרשות תאפשר לפלסטינים להתבטאות, בכל דרך, נגד תוכניתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני. "לפנינו ימים קשים ועלינו לשאת בתוצאות הסירוב לתוכנית – יהיה אשר יהיה", אמר אבו מאזן להנהגת הארגון.

בפרסומים נטען כי אבו מאזן אמר לחברי הוועד המרכזי של פת"ח כי ברשות הפלסטינית "זקוקים להסלמה של ההתנגדות העממית בכל המוקדים, והתגייסות של כל הצעירים", במסגרתה הנחה "לא לעזוב את הרחוב". לדבריו, "עמדתנו בימים הקרובים תהיה מאוחדת ויש לעקוב אחר עמדותיהם של חמאס והג'יהאד האסלאמי. נהיה במצב חירום בימים הקרובים ונזמין את כולם לבוא אלינו. אנחנו צריכים את כולם". לפי מקורות פלסטיניים, אבו מאזן אמר בשיחה הסגורה כי ממשל טראמפ איים עליו בתשלום "מחיר כבד" בעקבות סירובו לשוחח בטלפון עם הנשיא האמריקני. טראמפ עצמו אמר כי הממשל שוחח "בקצרה" עם הפלסטינים וישוחח עמם שוב בהמשך.

אולמרט ואבו מאזן, תמונת ארכיון (צילום: Thaer Ganaim/Flash90)אולמרט ואבו מאזן, תמונת ארכיון (צילום: Thaer Ganaim/Flash90)

בצהריים דווח כי ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, יערוך מסיבת עיתונאים משותפת עם יו"ר הרשות הפלסטינית, זאת, במקביל לדיון במועצת הביטחון של האו"ם בנושא תוכנית השלום של הממשל האמריקני. לפי הדיווח בחדשות 12, הנסמך על מקורות בכירים ברשות, אולמרט צפוי להביע את התנגדותו ליוזמה האמריקנית, ולטעון כי הוא היה על סף חתימה על הסכם שלום עם הפלסטינים, לקראת סוף כהונתו כראש ממשלה.

תגיות:אבו מאזןעסקת המאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה