סיפורים אישיים

צמרמורת: אביו של התינוק פתח את המעטפה, ונדהם: 100,000$

כשיהודי בוכה לקדוש ברוך הוא בדמעות ומלב נשבר, הוא יכול לשנות מערכות שמיים. זה ההסבר לכל התהליך השמימי שקרה כאן. ההורים בבכיותיהם גרמו זכו ב-100,000$ בכדי לשלם את עלות הניתוח הנוסף

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרב יצחק זילברשטיין בסיפור נפלא: לזוג צעיר נולד תינוק עם מום קשה בלב. לאחר הבדיקות הוחלט כי יש להטיסו לניתוח דחוף בארצות הברית, כאשר העלות היא 100,000$. ההורים שברו חסכונות, לקחו הלוואות, טסו למרכז הרפואי, והילד נכנס לחדר הניתוח.

תוך כדי הניתוח יוצא המנתח הבכיר, ובפנים חמורות סבר אומר להורים הדאוגים שבמהלך הניתוח התגלה שהמום בלב הינו מורכב ומסועף הרבה יותר ממה שחשבו. יש צורך להרחיב את הניתוח לדברים נוספים, וזה ייקח עוד כמה שעות, אבל… הם צריכים להחליט בדבר, כי העלות הנוספת היא עוד… 100,000$.

ההורים לא ידעו איך להתמודד עם ההוצאה האדירה שנכפתה עליהם. הרי הם כבר הלוו מכל מי שרק יכלו. כיצד יוכלו לגייס סכום זהה נוסף?! למרות זאת הורו למנתח לעשות כל שבידיו כדי להציל כמובן את חיי הילד.

ההורים לא הצליחו לעצור את הדמעות: המתח לחייו של התינוק, בנוסף לחובות הכבדים, וכעת – ההוצאה החדשה הנוספת. הם ישבו ומיררו בבכי, כשספר התהילים עושה כל שביכולתו כדי לספוג את הדמעות.

אחת האחיות שראתה את מצוקתם הכבדה, ניגשה אליהם והתעניינה כיצד תוכל לעזור. כאשר שמעה על המצוקה הכספית, היא ציינה שבסמיכות לבית החולים, במרחק כמה רחובות, גר גביר גדול מאד. "לכו אליו, ספרו לו. אולי יחוס אולי ירחם"…

קם האב, כאשר בנו שוכב על שולחן הניתוחים, ופנה אל ביתו של הגביר. הוא דפק על הדלת, והנה המגביר עצמו פתח את הדלת, ושאל: "מי אתה?", "אני איש צעיר מבני ברק", השיב האב. מיד הגיש לו הגביר מעטפה, ואמר: "זה בסדר! אין צורך בעוד פרוצדורות!". פתח האברך את המעטפה, וגילה בתוכה לא פחות ולא יותר: 100,000$...

למחרת, מקבל האברך טלפון מהגאון הרב שמואל מאיר יונגרמן, ראש ישיבת זכרון יעקב. ראש הישיבה סיפר לאברך כי על הצ'ק ההוא הוא עבד במשך למעלה משנה, וכי לאחר שתדלנויות הוא סיכם עם הגביר שהוא יבוא לקבל את התשלום. "אתמול, כשהייתי בדרכי לבית הגביר, נתקעה המעלית בבניין בו התארחתי במשך כחצי שעה, ולכן איחרתי. כאשר הגעתי לבית הגביר, הוא סיפר לי שכבר לפני רבע שעה הגיעה מישהו שאמר שהוא 'יונגרמן מבני ברק'.

התברר שהרב יונגרמן בענוותנותו הזדהה כל העת בשם "יונגרמן מבני ברק", כאשר במקביל פירוש המילה "יונגרמן" בתרגום באידיש היא "איש צעיר". אביו של התינוק אמר לגביר כי הוא "יונגרמן מבני ברק", ולכן חשב הגביר שהנה האברך העומד לפניו הוא אותו יונגרמן, עימו שוחח בשנה האחרונ, ומיד ללא כל מחשבה נוספת הגיש לו את המעטפה.

הרב יונגרמן הוסיף לספר לאביו של התינוק שהוא ניגש לרבו, הגאון רבי חיים גריינמן, ושאלו הכיצד ייתכן, שבמחי רבע שעה, כאשר המעלית התקלקלה, והאברך הצעיר הגדיר את עצמו כ"יונגרמן מבני ברק", הוא הפסיד הוא 100,000$, עליהם עמל כה רבות, והם היו אמורים להגיע אליו. כיצד ייתכן דבר כזה?

השיב לו הרב גריינמן את הדברים הבאים: "כשיהודי בוכה לקדוש ברוך הוא בדמעות ומלב נשבר, הוא יכול לשנות מערכות שמיים. זה ההסבר לכל התהליך השמימי שקרה כאן. ההורים בבכיותיהם גרמו זכו ב-100,000$ בכדי לשלם את עלות הניתוח הנוסף"...

מוסר השכל עצום: הקדוש ברוך הוא הקדים להורים השבורים הללו רפואה למכה. במשך שנה שלמה עמל הרב יונגרמן לבקש מהגביר תרומה, ובכך "הכין" להם סמוך לבית החולים 100,000$, בהם זכו בעקבות כח התפילה שיצאה מעמקי הלב.

בפרשת השבוע, פרשת בשלח, מובא כי בני ישראל הגיעו למרה והמים היו מרים. בעקבות כך, משה התפלל לה' שהראה לו עץ, אותו השליך אל המים שנמתקו מיד: "וַיִּצְעַק אֶל ה' וַיּוֹרֵהוּ ה' עֵץ וַיַּשְׁלֵךְ אֶל הַמַּיִם וַיִּמְתְּקוּ הַמָּיִם" - על ידי כח התפילה אפשר לגלות את הרפואה שמקדים הקב"ה למכה, את ה'ממתיקים בחיים' למצבים הקשים.

מהי אמונה בהשגחה פרטית? והאם אפשר לשנות את המסלול שקבע לנו הבורא? הרב יגאל כהן בהרצאה מרתקת:

השגחה פרטית מופלאה: שני שידוכים בזכות משפט אחד

כיצד נתחזק שיש השגחה פרטית?

השועה שהגיעה דווקא בעקבות הטעות המרה

באדיבות אתר 'דרשו'.

תגיות:סיפורים אישייםהשגחה פרטיתתפילה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה