חדשות בארץ

פיגוע הדריסה בירושלים: נמשך המצוד אחרי המחבל

המצוד אחרי המחבל, שביצע את פיגוע הדריסה בירושלים, מתמקד בגזרת בית לחם, בה אותרה מכוניתו בשעות הבוקר. 9 מתוך 12 החיילים, שנפצעו בפיגוע, שוחררו מבתי החולים בהם אושפזו. החייל, שנפצע באורח קשה, עבר במהלך הלילה ניתוח בבית החולים שערי צדק. הוא מורדם ומונשם ביחידה לטיפול נמרץ, ומצבו יציב

זירת פיגוע הדריסה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)זירת פיגוע הדריסה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

כוחות הביטחון ממשיכים במאמצים ללכוד את המחבל, שביצע הלילה (חמישי) את פיגוע הדריסה בירושלים, סמוך למתחם התחנה. המצוד מתמקד בגזרת בית לחם, בה אותרה בשעות הבוקר המכונית באמצעותה ביצע המחבל את הפיגוע.

12 חיילי גולני נפצעו בפיגוע, אחד מהם באורח קשה. חייל נוסף נפצע בינוני, ומצבם של השאר הוגדר קל. החיילים, המשרתים בחטיבת גולני, התגייסו לפני שלושה חודשים. הם היו בסיור מורשת באזור, בדרכם לכותל המערבי. מהתחקיר הראשוני עולה, כי המחבל הפתיע אותם מאחור. הוא האיץ את רכבו, עלה על המדרכה ופגע בהם, ולאחר מכן נמלט מהזירה.

בבית החולים שערי צדק עדכנו, כי הפצוע הקשה סובל מפגיעה רב-מערכתית. במהלך הלילה הוא נותח, וכעת הוא מורדם ומונשם ביחידה לטיפול נמרץ. מצבו מוסיף להיות קשה אך יציב. ארבעה פצועים נוספים, שפונו לבית החולים, שוחררו לבתיהם.

ד"ר באלה מיקלוש, מנהל יחידת הטראומה בבית החולים הדסה, עדכן כי שלושה מתוך חמשת החיילים הפצועים שפונו להדסה עין כרם שוחררו לבתיהם. שני חיילים נוספים מאושפזים עם פציעות מעט יותר מורכבות, ומטופלים על ידי צוותי כירורגיית פה ולסת, כירורגים ומומחים בטראומה אורתופדית, בהתאם לסוג הפציעות המתאימות לאירוע דריסה – בגפיים, בראש ובפנים. שני פצועים נוספים, שפונו לבית החולים הדסה הר הצופים, שוחררו אף הם.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר לפני הצהריים איחולי החלמה לחיילים הפצועים: "זאת רק שאלה של זמן – ולא הרבה זמן – עד שנשים ידינו על המפגע. הטרור לא יכניע אותנו, אנחנו ננצח!".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, כתב הבוקר בטוויטר: "ביחד עם כל עם ישראל, אני מתפלל לרפואתם של חיילי גולני שנפצעו הלילה בפיגוע הדריסה בירושלים. סומך על כוחות הביטחון, שישימו את ידיהם על המחבל השפל ויסגרו עמו חשבון.  אסור לתת לטרור להרים את ראשו – לא בעזה ולא באיו"ש".

הנשיא ראובן ריבלין הגיב אף הוא על הפיגוע: "תפילותינו נתונות לרפואת חיילינו הפצועים, המטופלים בבית החולים. אני סמוך ובטוח, כי כוחותינו הדולקים אחר המחבל יגיעו אליו ויביאו אותו למיצוי הדין במהרה. לא נאפשר לטרור הארור להרים ראשו, וניאבק בו ללא פשרות".

בתוך כך, השוטר הפלסטיני שנפצע במהלך הלילה בג'נין, ככל הנראה מירי של חיילי צה"ל, מת מפצעיו. בכך עלה לארבעה מספר ההרוגים הפלסטינים ביממה האחרונה, בהסלמה הביטחונית ברחבי יהודה ושומרון על רקע פרסומה של תוכנית השלום האמריקנית. אתמול חוסל מחבל על ידי חיילי צה"ל בחברון, לאחר שהשליך לעברם בקבוק תבערה. המחבל, שפתח לפני הצהריים באש לעבר שוטרים סמוך לשער האריות בירושלים, נורה ונהרג. מחבל נוסף נהרג בהתפרעויות הליליות בג'נין, במהלך פעילות צה"ל להריסת ביתו של מחבל.

תגיות:פיגוע דריסהירושלים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה