חדשות בארץ

פיגוע דריסה בירושלים: 12 חיילים נפצעו, אחד מהם קשה

12 חיילי גולני נפצעו בפיגוע דריסה בירושלים, סמוך למתחם התחנה. מצבו של אחד מהם קשה, חייל נוסף נפצע באורח בינוני, ומצבם של השאר מוגדר קל. כוחות הביטחון פתחו במרדף אחרי המחבל

(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
אא

(סרטון: תיעוד מבצעי מד"א)

12 חיילים נפצעו לפנות בוקר (חמישי) בפיגוע דריסה ברחוב דוד רמז בירושלים, סמוך למתחם התחנה. מצבו של אחד הפצועים קשה, חייל נוסף נפצע באורח בינוני, ומצבם של השאר מוגדר קל. חובשים ופראמדיקים של מד"א, בסיוע כוחות רפואה של צה"ל, העניקו טיפול רפואי לפצועים ופינו אותם לבתי החולים הדסה עין כרם, הדסה הר הצופים ושערי צדק בעיר.

החיילים, המשרתים בחטיבת גולני, התגייסו לפני שלושה חודשים. הם היו בסיור מורשת באזור, בדרכם לכותל המערבי. המחבל, שזיהה אותם, האיץ את רכבו לעברם ופגע בהם. לאחר מכן נמלט מהזירה עם רכבו. כוחות הביטחון פתחו במרדף אחריו. מאוחר יותר אותרה המכונית סמוך לעיירה בית ג'אלא שליד בית לחם.

פאראמדיק מד"א, עוז פולק, וחובש על אופנוע מד"א, אלי פרחי, סיפרו: "כשהגענו למתחם התחנה ראינו המולה. על המדרכה שכבו 3 צעירים ובסמוך התהלכו כ - 9 צעירים נוספים שנפגעו. ביצענו מיון ראשוני מהיר, אחד מהפצועים היה מחוסר הכרה, וסבל מחבלה רב-מערכתית, כל השאר היו בהכרה מלאה. צעיר כבן 20 סבל מחבלות בראש ובגפיים, וסיפר לנו שרכב הגיע ופגע בהם. הפצוע השלישי ששכב סבל מחבלות קלות בגוף. שאר 9 הצעירים הנוספים שהתהלכו במקום, חלקם חשו ברע וחלקם סבלו מחבלות קלות מאוד. בסיוע כוח רפואה של צה"ל וחיילים שהיו במקום, הענקנו לפצועים טיפול רפואי מציל חיים ופינינו אותם לבתי החולים. כשמצבו של אחד קשה, אחד בינוני, והשאר קל".

ד"ר אלון שוורץ, מנהל יחידת הטראומה במרכז הרפואי שערי צדק, עדכן הבוקר כי החייל שנפצע קשה הגיע לבית החולים עם פגיעה רב-מערכתית וחבלת ראש קשה מאוד: "לאחר בדיקות הדמיה הוא הועבר לחדר ניתוח, ובוצע ניתוח דחוף. הניתוח הסתיים לפני מספר שעות, והוא הועבר ליחידה לטיפול נמרץ כאשר הוא מונשם ומורדם. מצבו כעת יציב, אבל אי אפשר להגיד שלא נשקפת סכנה לחייו".

(עודכן: 8:33)

תגיות:פיגוע דריסהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה