חדשות בארץ

נתניהו: גנץ לא מנהיג; גנץ: קודם שיחיל ריבונות בנתיבות

ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן, בני גנץ, נאמו בכנסי בחירות של מפלגותיהם, והחליפו עקיצות הדדיות. נתניהו: "גנץ צריך הסכמה של טיבי ועודה, משום שאין לו ממשלה בלעדיהם". גנץ: "אזרחי ישראל משעממים את נתניהו"

נתניהו וגנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו וגנץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף הערב (רביעי) את יו"ר כחול לבן, בני גנץ, ואמר כי אם יעלה לשלטון – הוא לא יוכל להחיל את הריבונות הישראלית על בקעת הירדן והיישובים ביהודה ושומרון. "לבני גנץ יש זכויות", אמר בנאום שנשא בכנס בחירות בהרצליה. "הוא חמוד אבל לא מנהיג, ומדינת ישראל צריכה מנהיג".

נתניהו פירט בדבריו את הישגיו המדיניים והכלכליים, והתייחס – בין היתר – לתוכנית השלום האמריקנית, שפורסמה בשבוע שעבר: "תוכנית המאה היא מהפך. ישראל תמיד נתנה דברים קונקרטיים, והפלסטינים לא עשו שום דבר. עכשיו – היפוך היסטורי. אנחנו מקבלים דברים קונקרטיים, והפלסטינים הם אלה שצריכים למלא תנאים – לכניסה למשא ומתן, ולהשלמתו".

"ומה אם הם לא יסכימו? הנה הדבר שעמדתי עליו שלוש שנים. בלי שום קשר להסכמה של אבו מאזן, ישראל מקבלת הכרה אמריקנית בריבונותה בבקעת הירדן, בצפון ים המלח ובכל היישובים ביהודה ושומרון, ערש המולדת שלנו. זה הישג אדיר. זה מהפך היסטורי", הצהיר נתניהו.

"בני גנץ אמר שהוא מסכים לתוכנית, אבל יש לו תנאי קטן – רק בהסכמה בין-לאומית. עם מי? שר החוץ של האיחוד האירופי אמר, שאם נעז להחיל את החוק הישראלי על היישובים ביהודה ושומרון – יהיו לזה תוצאות קשות. עם האו"ם? אולי אבו מאזן? אבו מאזן יסכים שדין יצהר כדין איתמר, ודין איתמר כדין תל אביב? אז הסכמה בין-לאומית לא תהיה".

"חוץ מזה, גנץ צריך הסכמה בין-מפלגתית – שעופר שלח יסכים, שיעל גרמן תסכים, שיאיר לפיד יסכים. נניח שהם מסכימים, גנץ עדיין צריך הסכמה של עוד מישהו – של אחמד טיבי ואיימן עודה, משום שאין לו ממשלה בלעדיהם", כך נתניהו.

גנץ, שנאם בכנס בחירות בנתניה, התייחס אף הוא בדבריו לתוכנית המאה. "אני מציע לנתניהו להחיל ריבונות קודם כל בנתיבות, בשדרות ובעוטף עזה", אמר בציניות. "אני הייתי מציע לו להגיע להסכמים קודם כל עם ההורים, שלא יודעים איזה ילד לקחת קודם לממ"ד. את נתניהו אזרחי ישראל משעממים".

ברקע הביקורת שנמתחה ביממה האחרונה על כחול לבן, בשל הימנעותם של נציגיה בוועדת הכנסת בהצבעה שאישרה את בקשתו של חבר הכנסת חיים כץ (הליכוד) לחסינות, אמר גנץ כי "המצב החוקי בישראל בעייתי ביותר. לתפיסתי, לא יתכן שמי שיחליטו לגבי העמדה לדין על עבירות פליליות יהיו חברי כנסת מכהנים. אי אפשר לנהל דיון על תיקים פליליים בצורה הזו. בדיוק כמו שלא הגיוני שחברי הכנסת ידונו בהעלאת השכר לעצמם. זה יוצר תחושה של חונטה שדואגת לחבריה". הוא הבטיח, כי לאחר הבחירות יקים ועדה ציבורית ומקצועית, שתדון בסוגיית החסינות לחברי הכנסת: "יעמוד בראשה שופט, יהיו בה נציגי ציבור, חברי כנסת לשעבר וגורמים מקצועיים. נמצא מודל מתאים, נכון ומאוזן. המצב כיום הוא פתח מסוכן לשחיתות וקבלת החלטות מוטות פוליטית".

תגיות:בני גנץעסקת המאהבחירות 2020בנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה