חדשות בארץ

בניגוד לעמדת מערכת המשפט: אוחנה מקים ועדה ממשלתית לבדיקת מח"ש

בראש הוועדה לבחינת התנהלות מח"ש יעמוד השופט בדימוס הרן פיינשטיין, ויהיו חברים בה הפרופסור רינת קיטאי-סנג'רו והפרופסור אבי דיסקין. אוחנה: "בעיית האמון במח"ש זקוקה לבדיקה יסודית שרק ועדת בדיקה ממשלתית חיצונית". כבר ביולי הודיע השר על הקמת ועדת לבחינת מח"ש, אולם בשל התנגדות מנדלבליט, שטען כי אין בסמכותה של ממשלת מעבר להחליט על צעדים משמעותיים אלה, היא נדחתה

מח"ש (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)מח"ש (צילום: נעם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

שר המשפטים, אמיר אוחנה, הודיע הערב (רביעי) על הקמת ועדת לבחינת התנהלות המחלקה לחקירת שוטרים שבמשרד המשפטים. "הקמת הוועדה היא צעד חשוב לחיזוק אמון הציבור במערכת המשפט, משימה קריטית מעין כמותה עליה דיברתי רבות מיום כניסתי לתפקיד", אמר אוחנה בהודעה מצולמת בחשבון הפייסבוק שלו. הוא מסר כי יביא את המהלך לאישור הממשלה בישיבתה ביום ראשון.

כבר ביולי הודיע השר על הקמת ועדת לבחינת מח"ש, אולם בשל התנגדות היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שטען כי אין בסמכותה של ממשלת מעבר להחליט על צעדים משמעותיים אלה, היא נדחתה. לפי גורמים במערכת המשפט, החלטתו של מנדלבליט נבעה מהחשש כי אנשיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, שזועמים על הגשת שלושה כתבי אישום נגדו, ינצלו את הפתח שנפתח וידרשו גם את הקמתה של ועדת חקירה לבחינת התנהלות הפרקליטות בכלל, ככלי ניגוח נגד מערכות המשפט ואכיפת החוק.

אוחנה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)אוחנה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

"עלתה טענה מהגורמים המשפטיים הבכירים, לפיה בתקופת הבחירות יש בעייתיות בהקמת ועדת בדיקה שכזו, שהיא אירוע נדיר בתולדות המדינה", אמר אוחנה. "חשבתי שלא יהיה נכון שהקמת הוועדה תתפרש בטעות כניסיון להשפיע על ההחלטות בעניין סלומון טקה ז"ל, ועל כן נמנעתי מלהביא אז את הוועדה לאישור הממשלה. בשיחות רבות שהיו לי עם יוצאי אתיופיה, ראשי ארגונים ואחרים, הודעתי כי הכוונה על הקמת ועדת הבדיקה עודנה שרירה וקיימת. כך גם בשיחות שהיו לי עם חה"כ גדי יברקן, לפני ואחרי שחזר לתנועת הליכוד".

שר המשפטים הוסיף כי "משהבחירות לא הביאו, למרבה הצער, להקמת ממשלה ולאחר שנסתיימה החקירה במקרה סלומון טקה, הסתיים השימוע והתקבלה החלטה – החלטתי כעת להקים את הוועדה – ולהביאה לאישור הממשלה בישיבתה הקרובה". הוא הוסיף: העולם שבחוץ איננו קופא על שמריו רק משום שיש עוד בחירות, והציבור זכאי למענה. כדי לא לכבול את ידיה של הממשלה הבאה – תהא אשר תהא – אני קובע כי ממצאי ומסקנות הוועדה תוגשנה לממשלה רק בעוד 4 חודשים, ורק במידה שהממשלה תבקש מהוועדה לקבל המלצות – הוועדה תגיש גם את המלצותיה".

בראש הוועדה יעמוד השופט בדימוס הרן פיינשטיין, ויהיו חברים בה הפרופסור רינת קיטאי-סנג'רו והפרופסור אבי דיסקין. "בעיית האמון במח"ש זקוקה לבדיקה יסודית שרק ועדת בדיקה ממשלתית חיצונית, עצמאית ובלתי תלויה, תוכל להביא לידי ריפוי בקרב אוכלוסיות רבות בחברה הישראלית ותוביל לחיזוק אמון הציבור במערכת", מסר אוחנה.

תגיות:מח"שאמיר אוחנה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה