חדשות בארץ

מנהיג סודאן לאחר שנפגש עם נתניהו: ארצות הברית תיאמה את המפגש

בורהאן אמר במסיבת עיתונאים כי פגישתו באוגנדה עם נתניהו תואמה על ידי הממשל האמריקני, מתוך תקווה שוושינגטון תסיר את ארצו מרשימת המדינות התומכות בטרור. לדבריו, הממשלה תבחן את סוגיית שיתוף הפעולה ולאחר מכן תעדכן את ישראל בהחלטותיה. לצד זאת, המנהיג הסודאני הדגיש כי אם המהלך לא יניב תוצאות, "ההידברות עם ישראל תופסק"

נתניהו ונשיא אוגנדה (צילום: חיים צח, לע"מ)נתניהו ונשיא אוגנדה (צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

מנהיג סודאן, עבד אל־פתאח בורהאן, אמר היום (רביעי) כי פגישתו באוגנדה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו תואמה על ידי ארצות הברית, מתוך תקווה שהאחרונה תסיר את ארצו מרשימת המדינות התומכות בטרור. סודאן הוכנסה לרשימה בשנות ה-90, לאחר שאירחה את אוסאמה בן לאדן ופעילי טרור נוספים.

פגישתו של בורהאן ביום שני עם נתניהו עוררה ביקורת עזה בסודאן – הידועה בתמיכתה בעם הפלסטיני, שגברה לאחר שהממשלה מסרה כי לא עודכנה מראש על קיומה. בורהאן עצמו טען כי ראש הממשלה הסודני עודכן על ביקורו באנטבה יומיים קודם לכן. עם זאת, שר המידע של סודאן ודובר הממשלה, פייסל סליח, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי לא הועבר לידיו אף מידע שהצביע על כך שהמנהיג עומד להיפגש עם ראש הממשלה הישראלי, וכי הקבינט כלל לא דן בכך.

ראש הממשלה בפסגת מנהיגי אפריקה (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)ראש הממשלה בפסגת מנהיגי אפריקה (צילום: קובי גדעון, פלאש 90)

בפגישתם דנו השניים בכינון היחסים בין המדינות. "התמונה מבחינת סודן השתנתה רבות לאחר פגישתי עם נתניהו", אמר בורהאן במסיבת העיתונאים היום. "הפגישה נערכה ללא תנאים ובתיאומה של וושינגטון. תוצאות הפגישה יפורסמו בקרוב, ובראשן – שיפור הכלכלה". הוא הוסיף כי הממשלה תבחן את סוגיית שיתוף הפעולה ולאחר מכן תעדכן את ישראל בהחלטותיה. לצד זאת, בורהאן הדגיש כי אם מהלך ההידברות לא יניב תוצאות, "ההידברות עם ישראל תופסק". לאחר הפגישה האשים מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, סאיב עריקאת, את המנהיג הסודני בכך שהוא "נועץ סכין בגב האומה הפלסטינית" וסוטה מהקונצנזוס הערבי המתנגד לנורמליזציה עם ישראל.

אתמול אישר בורהאן כי נפגש עם נתניהו באוגנדה, אך הדגיש כי תמיכתו במדינה פלסטינית עצמאית "היתה ונותרה איתנה". בהודעה שפרסמה המועצה הריבונית של סודאן, נכתב כי המנהיג נועד עם נתניהו "כחלק מהאחריות לשמר ולתחזק את הביטחון הלאומי של סודאן, ולהשיג את האינטרסים החשובים של העם הסודאני". זמן קצר קודם לכן אמר בכיר בצבא סודאן כי פגישת המנהיגים אורגנה על ידי איחוד האמירויות, והיא נועדה לקרוץ לארה"ב על מנת שזו תסיר אותם מרשימת המדינות התומכות בטרור.

לאחר הפגישה באנטבה, נמסר מלשכת ראש הממשלה כי "הוסכם להתחיל שיתוף פעולה שיוביל לנורמליזציה של היחסים בין שתי המדינות". בהודעה נכתב עוד כי נתניהו "מאמין שסודאן נעה בכיוון חדש וחיובי", וכי ראש הממשלה הבהיר זאת בפני מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו.

תגיות:סודאןישראלארצות הברית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה