חדשות בארץ

חמינאי קורא לאחדות ערבית נגד תוכנית טראמפ; זריף שוחח עם מנהיג החמאס

המנהיג האיראני פנה לארגוני הטרור הפלסטיניים וביקש מהם "להמשיך להתנגד", בהסבירו כי "התנגדות נועזת מצד האומה הפלסטינית והפלגים הפלסטינים במטרה לגרש החוצה את הישות הציונית ואת ארצות הברית – באמצעות הג'יהאד". באיראן דווח היום על שתי שיחות טלפון נוספות שביצע שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, אל מנהיגי ארגוני הטרור ברצועת עזה – מנהיג החמאס איסמעיל הנייה ומנהיג הג'יהאד האסלאמי זיאד נאחלה, בפניהם הדגיש את הצורך באיחוד השורות בין הפלגים הפלסטינים

חמינאיחמינאי
אא

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, קרא היום (רביעי) לאחדות ערבית נגד תוכניתו המדינית של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. "כל העמים המוסלמים ועולם האסלאם צריכים לתמוך בהתנגדות הפלסטינית", אמר. בנאום שנשא ובסדרת ציוצים בחשבון הטוויטר שלו כינה חמינאי את תוכנית טראמפ "טיפשית, מרושעת ומזיקה לאמריקה", ואמר כי יוזמתו לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני "תמות לפני שטראמפ בעצמו ימות". לדבריו, "זה טיפשי לשבת, לבזבז כסף, להזמין אנשים בשביל תוכנית שנועדה לכישלון מוחלט".

חמינאי תקף את שיתוף הפעולה האמריקני-ישראלי לקידום תוכנית השלום, במסגרתו "אמריקאים והציונים מקיימים משא ומתן על מה ששייך לפלסטינים". "פלסטין שייכת לפלסטינים. מי אתם שתחליטו מה לעשות בשטחים האלו?", הוסיף. המנהיג האיראני פנה לארגוני הטרור הפלסטיניים וביקש מהם "להמשיך להתנגד", בהסבירו כי "התנגדות נועזת מצד האומה הפלסטינית והפלגים הפלסטינים במטרה לגרש החוצה את הישות הציונית ואת ארצות הברית – באמצעות הג'יהאד".

איסמאעיל הנייה, תמונת ארכיון (צילום: חסן ג’די, פלאש 90)איסמאעיל הנייה, תמונת ארכיון (צילום: חסן ג’די, פלאש 90)

מנהיג הרפובליקה האסלאמית תקף את מנהיגי שלוש מדינות ערב ששיגרו נציגים לאירוע הצגת התוכנית בבית הלבן, בהן איחוד האמירויות, עומאן ובחריין, וטען כי בהבעת התמיכה בתוכנית הם "בוגדניים, חסרי יכולת וכבוד לאומה שלהם".

סוכנויות הידיעות באיראן דיווחו היום על שתי שיחות טלפון נוספות שביצע שר החוץ של איראן, מוחמד ג'וואד זריף, אל מנהיגי ארגוני הטרור ברצועת עזה – מנהיג החמאס איסמעיל הנייה ומנהיג הג'יהאד האסלאמי זיאד נאחלה. בשיחה עם השניים גינה זריף את התוכנית האמריקנית והדגיש את הצורך באיחוד השורות בין הפלגים הפלסטינים. הוא הביע את תמיכת ארצו ב"דרישה המוצדקת" של הפלסטינים אתמול שוחח זריף עם הנשיא הפלסטיני אבו מאזן.

בתחילת השבוע שוחח מפקדו החדש של כוח קודס האיראני, איסמאעיל קאאני, מנהיגי חמאס והג'יהאד האסלאמי, ודן עמם בתוכנית השלום האמריקנית. לפי הדיווח בסוכנות הידיעות האיראנית "טסנים", בשיחות שקיים בנפרד עם השניים הדגיש קאאני את תמיכתה המוחלטת של איראן בפלסטינים ובמאבקם נגד עסקת המאה.

מאז פרסומה של עסקת המאה בשבוע שעבר, השמיעו בכירי המשטר האיראני התבטאויות גינוי רבות נגדה. מנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי, אמר כי "המדיניות האמריקנית השטנית והמרושעת בנוגע לפלסטין, המכונה כביכול 'עסקת המאה', לעולם לא תשא פירות. האומה הפלסטינית והאומות המוסלמיות בהחלט יעמדו מולם, ולא יאפשרו את מימושה". נשיא איראן, חסן רוחאני, כתב בטוויטר כי מדובר ב"תוכנית הבזויה ביותר של המאה", והוסיף: "מספיק עם הניסיונות המטופשים הללו". שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, כתב כי "'החזון לשלום' כביכול הוא בפשטות פרויקט החלומות של יזם נדל"ן פושט רגל". הוא הצהיר, כי התוכנית היא "סיוט עבור האזור והעולם", והביע תקווה כי היא תהווה "קריאת השכמה למוסלמים".

תגיות:עלי חמינאיאיראןעסקת המאהמוחמד ג'וואד זריף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה