חדשות בארץ

המתיחות בדרום: ירי רקטות לעבר נתיבות, צה"ל תקף ברצועה

מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו יעדי טרור של חמאס בדרום רצועת עזה, לאחר ששלוש רקטות שוגרו לעבר העיר נתיבות והתפוצצו בשטחים פתוחים

תקיפת צה"ל בעזה, ארכיון (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)תקיפת צה"ל בעזה, ארכיון (צילום: עבד רחים ח’טיב, פלאש 90)
אא

אזעקת צבע אדום הופעלה הלילה (רביעי) בעיר נתיבות ובמרחב עוטף עזה. מדובר צה"ל נמסר, כי זוהו שלושה שיגורים משטח רצועת עזה לעבר ישראל. שלוש הרקטות נפלו בשטחים פתוחים. לא נגרם נזק, אולם שני בני אדם נפצעו באורח קל בדרכם לממ"ד. הם טופלו במקום, ולא נזקקו לפינוי לבית חולים.

בתגובה לירי הרקטות ולהמשך הפרחת בלוני הנפץ, תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר יעדי טרור של חמאס בדרום הרצועה. במהלך התקיפה הותקף אתר לייצור אמצעי לחימה המשמש את הזרוע הצבאית של הארגון. בהודעת דובר צה"ל נאמר, כי "תקיפה זו פוגעת ביכולת ההתעצמות של ארגון הטרור חמאס. צה"ל רואה בחומרה רבה כל פעילות חבלנית לעבר שטח ישראל, ונמצא במוכנות גבוהה למגוון לתרחישים. ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל".

בתחילת השבוע תקף חיל האוויר יעדי טרור של חמאס בצפון רצועת עזה, וזאת בתגובה להמשך ירי הרקטות והפרחת בלוני הנפץ לעבר ישראל. היעדים שהותקפו כללו תשתיות תת-קרקעיות המשמשות את הזרוע הצבאית של חמאס, ובהן מבנה המשמש כחמ"ל צבאי. בצעד תגובה נוסף, הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף כמיל אבו רוקון, על עצירת הכנסת המלט לרצועת עזה וקיצוץ 500 היתרי כניסה לישראל עבור סוחרים עזתיים, עד להודעה חדשה. בהודעת מתפ"ש צוין, כי "ההחלטה התקבלה בתום התייעצויות ביטחוניות, ולאור פעולות טרור חוזרות ונשנות מצד רצועת עזה נגד אזרחי ישראל בשבועות האחרונים, אשר מהווים הפרה של הריבונות הישראלית".

בתוך כך, שר הביטחון נפתלי בנט, שיצא לביקור עבודה בארצות הברית, נפגש עם מזכיר ההגנה האמריקני, מארק אספר. השניים דנו באיומים האזוריים, ובראשם תוקפנותה של איראן וניסיונותיה להתבסס צבאית על אדמת סוריה. בנט הדגיש, כי מדינת ישראל תפעל בתקיפות נגד פעולותיה של איראן, וכי מדובר באינטרס מובהק מבחינת הביטחון הלאומי הישראלי.

תגיות:נפתלי בנטחמאסרצועת עזהרקטותצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה