חדשות בארץ

נתניהו: גנץ לא יחיל את הריבונות – הוא תלוי באחמד טיבי

בכנס בחירות של הליכוד, שנערך בבית שמש, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי כחול לבן לא תחיל את הריבונות על יהודה ושומרון: "גנץ אומר שהוא מקבל את התוכנית, אבל רק בהסכמה בין-לאומית. זה צריך לבוא בהסכמה. טיבי ועודה יסכימו להחלת החוק על יצהר ועל איתמר?"

נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף הערב (שלישי) את יו"ר כחול לבן, בני גנץ, ואמר כי אם יריבו הפוליטי ייבחר לראש הממשלה, הוא לא יחיל את הריבונות הישראלית על בקעת הירדן היישובים ביהודה ושומרון: "גנץ אומר שהוא מקבל את תוכנית המאה", אמר בכנס בחירות של הליכוד בבית שמש. "אבל הוא מוסיף תוספת קטנטנה. הוא אומר: "אני אקבל את התוכנית אבל רק בהסכמה, בהסכמה בין-לאומית'".

"זאת אומרת", המשיך נתניהו, "שהפלסטינים צריכים להסכים לזה, האו"ם צריך להסכים לזה, האיחוד האירופי צריך להסכים לזה. אתם יודעים מי עוד צריך להסכים לזה? יעל גרמן, עופר שלח. גם אחמד טיבי צריך להסכים לזה. זה צריך לבוא בהסכמה, וגנץ תלוי בזה. אחמד טיבי ואיימן עודה יסכימו להחלת החוק על יצהר ועל איתמר? נו, באמת".

"אז גנץ לא יבצע את זה, ואם זה יהיה תלוי בו – ההזדמנות ההיסטורית הזו, שספק אם הייתה כמותה מאז 1948 – הם לא יעשו את זה. אבל אנחנו, הליכוד, לא ניתן להזדמנות הכבירה הזאת לחמוק מידינו. אנחנו הבאנו אותה, ואנחנו כאן לממש אותה", הצהיר ראש הממשלה. עם זאת, נתניהו רמז בדבריו כי החלת הריבונות תידחה לאחר הבחירות, כאשר קרא לבוחרי הליכוד להגיע לקלפיות "כדי להבטיח את הגבולות של ישראל".

מוקדם יותר היום, הקימו ראשי מועצות ביהודה ושומרון מאהל מחאה מול משרד ראש הממשלה בירושלים, בניסיון להפעיל לחץ על נתניהו לקדם כבר כעת את החלת הריבונות הישראלית בבקעת הירדן וביישובים ביהודה ושומרון. במסיבת עיתונאים במאהל, אמר יו''ר מועצת יש''ע, דוד אלחייני: ''אנחנו כאן כדי לחזק את ראש הממשלה. אני תמכתי בו, ואני תומך בו. אני קורא לו לעמוד בהתחייבות שלו. זה רגע היסטורי ודרמטי. לראש הממשלה יש גיבוי ציבורי ופוליטי. אני קורא לו להעלות את הצעת ההחלטה כבר ביום ראשון הקרוב בממשלה, ואחר כך בכנסת, ולא לתת לזה להיגרר".

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, הוסיף: "אנחנו מייצגים חצי מיליון אזרחי מדינת ישראל. באנו לכאן מאוחדים, מצד אחד, בתמיכה גדולה, באהבה גדולה ובחיזוק גדול לראש הממשלה נתניהו, אנחנו כולנו בחרנו בו ומעריכים את מנהיגותו. באותה מידה באנו בדאגה גדולה מאוד. עוד שנים קדימה נזכור את הימים הללו כימים של בכייה לדורות, כימים של פספוס היסטורי. יש כאן הזדמנות של פעם ב- 50 שנה לסיים את המצב האנומלי הזה, שחצי מיליון אזרחים, שהם סוג ב' במדינה הזו, נמצאים עדיין תחת שלטון צבאי".

כזכור, בשבוע שעבר, לאחר פרסומה של עסקת המאה, אמר נתניהו בתדרוך לכתבים בוושינגטון כי בכוונתו להביא לאישור הממשלה בישיבתה הקרובה את ההחלטה להחיל את החוק הישראלי בבקעת הירדן וצפון ים המלח ועל כל היישובים היהודיים ביהודה ושומרון. אלא שקושנר ובכירים נוספים בממשל הבהירו, כי על ישראל להמתין עם החלת הריבונות עד לאחר הבחירות והקמת ממשלה חדשה. בריאיון לאתר האמריקני GZERO, אמר קושנר כי סוכם על הקמת צוות טכני משותף עם ישראל ללימוד המפה: "לבקעת הירדן יכולות להיות הרבה משמעויות. אני רוצה לוודא שכל הפרמטרים מוגדרים. כרגע גיבשנו סוג של מסמך כוונות, ויהיה עלינו לעבוד כמה חודשים כדי שנוכל להגיע למסמך שכולנו נוכל להרגיש טוב לגביו. אנחנו נתחיל לעבוד על העניינים הטכניים עכשיו, אבל אני חושב שאנחנו צריכים ממשלה מכהנת כדי להתקדם".

תגיות:בני גנץהליכודבחירות 2020בנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה