חדשות בארץ

דיווח: העברת המשולש לפלסטינים – הצעה של נתניהו

על פי הדיווח ב"הארץ", ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא שהעלה לראשונה, בשנת 2017, בפני ממשל טראמפ את הרעיון להעביר את היישובים הערביים במשולש לשליטה פלסטינית

נתניהו וקושנר, ארכיון (צילום: קובי גדעון, לע"מ)נתניהו וקושנר, ארכיון (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

הסעיף בתוכנית השלום האמריקנית, הקורא לבחון את האפשרות להעביר את היישובים הערביים במשולש לשליטה פלסטינית, הינו פרי יוזמתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. כך דווח הבוקר (שלישי) ב"הארץ".

על פי הטענה, המסתמכת על מקורות בישראל ובארצות הברית שהיו מעורבים במגעים לגיבושה של עסקת המאה, הרעיון הועלה לראשונה על ידי נתניהו בשנת 2017, במהלך אחד מביקוריו הראשונים בישראל של ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו של הנשיא טראמפ. נתניהו הבהיר כי לא יסכים לפינוי יישובים ביהודה ושומרון, והציע כי בתמורה להכללתם בגבולות הקבע של ישראל יקבלו הפלסטינים את אזור המשולש. מלשכת ראש הממשלה נמסר, כי "ההחלטה על מה ייכנס לתוכנית הייתה של ארצות הברית".

תוכנית המאה, שנחשפה בשבוע שעבר, מציעה "לבחון את האפשרות, בכפוף להסכמת הצדדים, שגבולותיה של ישראל ישורטטו מחדש כך שקהילות המשולש יהפכו לחלק ממדינת פלסטין. במסגרת הסכם זה, זכויותיהם האזרחיות של תושבי קהילות המשולש יהיו כפופות לחוקים ולפסיקות המשפטיות של הרשויות הרלוונטיות".

יו”ר הרשימה המשותפת, חבר הכנסת איימן עודה, הגיב בחריפות על הדיווח: "הגזענות המופרעת של נתניהו מוכיחה, שהוא שונא ערבים הרבה לפני שהוא אוהב שמפניות וסיגרים. הניסיון המסוכן לשלול את האזרחות של 400 אלף אזרחים ערבים, ילידי המולדת הזאת, שולח מסר ברור לכולנו: אתם לא רצויים כאן, ותורכם יבוא בתוכנית הבאה".

עמיתו לסיעה, חבר הכנסת יוסף ג'בארין, כתב בטוויטר: "היום נחשף, שהרעיון המסוכן לשלול את אזרחותם של מאות אלפי אזרחים ערבים הוא פרי מוחו הגזעני של נתניהו. מאות אלפי שכניי, חבריי, קרוביי ואחיי נמצאים בסכנה של טרנספר מיידי, וראש ממשלה מסית אחד מנצח על הכל. בינתיים גנץ ממלא פיו מים. טרנספר של מאות אלפי אזרחים לא שווה התבטאות?".

ראש צוות התגובות של רשימת העבודה-גשר-מרצ, חברת הכנסת רויטל סויד, הצטרפה לביקורת על ראש הממשלה: "נתניהו רואה באזרחי ישראל הערבים מאז ומתמיד מטבע עובר לסוחר, ואם אפשר להיפטר מהמטבע הזה ב'מחיר טוב', ועל הדרך לבצר את שלטון הימין, אדרבה. האג'נדה של נתניהו וליברמן להפריד ולשסות נגד ערבים וחרדים היא לא מקרית. רק העבודה-גשר-מרצ מציעה שותפות אמיתית, רואה בכל האזרחים הישראלים שותפים שווים לחיים כאן, ומציעה כתובת לישראלים שמחפשים עתיד של שותפות ותקווה".

בתחילת השבוע, הביע חבר הכנסת עופר שלח (כחול לבן) את התנגדותו לסעיף בתוכנית המאה, המציע להעביר את יישובי המשולש לשליטה פלסטינית, במסגרת הסכם לחילופי שטחים. בריאיון לגלי צה"ל אמר שלח, כי הוא תומך בתוכנית השלום של טראמפ, אך מתנגד לצעדים חד-צדדיים, כדוגמת נסיגה ישראלית מצד אחד או סיפוח מצד שני. "בתוך התמיכה בתוכנית עצמה", הוסיף, "יש סעיף אחד שחבל שהוא שם, אסור שיהיה שם, והוא מגונה מבחינתנו כישראלים לדבר עליו – העברת יישובים ישראליים לתוך המדינה הפלסטינית העתידית. לא כפר סבא ולא טירה, לא כוכב יאיר ולא טייבה. על זה אנחנו בכלל לא צריכים לדבר. כשכחול לבן תהיה בשלטון, הסעיף הזה ירד מסדר היום".

תגיות:עסקת המאהאיימן עודהבחירות 2020

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה