חדשות בעולם

הפיגוע בלונדון: דאעש לוקח אחריות; ג'ונסון מכריז על הקשחת החוקים נגד מחבלים

לפי דובר המדינה האסלאמית, אבו חאמזה אל קוריישי, פיגוע הדקירה במחוז בטריטהאם שבדרום לונדון בוצע על ידי "חייל" של הארגון, "בתגובה לקריאת המדינה האסלאמית לתקוף אזרחי מדינות המערב". אמו של המחבל העריכה כי בנה עבר "שטיפת מוח" במהלך שהותו בכלא, וכי היא "לא מאמינה שהבן המנומס והמקסים שלי, שתמיד חייך, יכול לעשות דבר שכזה"

זירת הפיגוע בלונדון, אתמולזירת הפיגוע בלונדון, אתמול
אא

סוכנות הידיעות האינטרנטית של ארגון דאעש הודיעה היום (שני) כי הארגון לוקח אחריות על הפיגוע אתמול בבירת בריטניה. לפי דובר המדינה האסלאמית, אבו חאמזה אל קוריישי, פיגוע הדקירה במחוז בטריטהאם שבדרום לונדון בוצע על ידי "חייל" של הארגון, "בתגובה לקריאת המדינה האסלאמית לתקוף אזרחי מדינות המערב".

לפי הדיווחים בבריטניה, המחבל, סודש עמאן, שוחרר בשבוע שעבר מהכלא בו ריצה עונש בגין עבירת טרור. ב-2018, בעת שהיה בן 18, נגזר עליו עונש מאסר בשל הפצת חומרי טרור ואיסוף מידע שעשוי להיות שימושי לפיגועים עתידיים. לאחר שדקר שני עוברי אורח ופצע אותם – אחד מהם במצב קשה – הוא חוסל. המשטרה הגדירה את האירוע "קשור לטרור". בנוסף, הוא נשא על גופו חגורת נפץ מזויפת.

ג'ונסון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ג'ונסון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בעקבות הגילויים, ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, הצהיר היום על כוונה לפעול נגד השחרור המוקדם של אסירים שהואשמו בפעולות טרור. במהלך נאום בלונדון הכריז ג'ונסון כי "אנחנו מקדמים חקיקה לעצירת המערכת לשחרור מוקדם, אבל הקושי הוא כיצד ליישם זאת באופן רטרואקטיבי עבור מי שעומד כרגע בתנאים". הוא הוסיף כי ברשויות סבורים "שהגיע הזמן לנקוט פעולה כדי להבטיח שאנשים - ללא קשר לחוק שאנחנו מביאים - בסבב הנוכחי לא יקבלו אוטומטית שחרור מוקדם".

אמו של המחבל, חלימה פראז חאן, העריכה היום בריאיון לסקיי ניוז כי בנה עבר "שטיפת מוח" במהלך שהותו בכלא, וטענה כי שוחחה בטלפון עם בנה זמן קצר קודם למתקפה. לדבריה, בפגישתה אתו ביום חמישי הוא "נראה נורמלי" וכי היא "לא מאמינה שהבן המנומס והמקסים שלי, שתמיד חייך, יכול לעשות דבר שכזה". עם זאת, היא הוסיפה כי בעת ששמעה על המתקפה, הייתה לה "תחושה שהוא אחראי, כי הוא היה בדרום לונדון".

סטיבן רוברטס, קצין בכיר במשטרת לונדון, מסר כי הרשויות יערכו חיפוש מעמיק בביתו של המפגע ותחרים לשם כך את המחשבים שלו, על מנת ללמוד את מעגל חבריו ומכריו, שתקבע האם היו לו שותפים. הקצין אמר כי עד כה חומר החקירה מעלה כי החשוד פעל לבדו. לפי דיווח ברשת סקיי, הגבר היה נתון תחת "מעקב פעיל של המשטרה באותו הזמן שבו התרחשה התקרית".

תגיות:לונדוןפיגוע טרורבוריס ג'ונסון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה