חדשות בארץ

סאיב עריקאת: "ג'ארד קושנר מתנשא ובור"

בכיר הרשות הפלסטינית, סאיב עריקאת, תקף בחריפות את יועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית, ג'ארד קושנר: "הוא כה בור, שהוא לא מבין כי המשא ומתן איננו בינו לבין נתניהו"

עריקאת (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)עריקאת (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

בכיר הרשות הפלסטינית, סאיב עריקאת, תקף בחריפות את ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו הבכיר של נשיא ארצות הברית, וזאת על רקע פרסומה של תוכנית השלום האמריקנית. בריאיון לג'קי חוגי, ששודר הבוקר (שני) בגלי צה"ל, אמר עריקאת כי "קושנר כה בור, שהוא לא מבין כי המשא ומתן איננו בינו לבין נתניהו, ושהוא לא צריך לקבל את העמדות של נתניהו ולכפות זאת עליי. זה נקרא 'אומנות התכתיבים', 'אומנות הסחיטה', 'אומנות ההתנשאות'. אומנות המשא ומתן האמיתית היא להשיב את הישראלים והפלסטינים לשולחן המשא ומתן".

"הוא כה דואג לפלסטינים", המשיך עריקאת בציניות, "עד שהוא החליט שירושלים איננה על השולחן, שאנחנו לא זקוקים לבקעה, שאת ההתנחלויות אפשר לספח. באיזו תקופה אנחנו חיים?".

עריקאת הוסיף והזהיר, כי אם ישראל תספח את בקעת הירדן, "הרשות הפלסטינית לא תעמוד בזה". לדבריו, "אם נתניהו מתקדם עם הסיפוח, הוא הורס את הרשות. הוא יהיה אחראי על פינוי האשפה, בתי הספר ובתי חולים, על תשלום המשכורות לפקידים".

כזכור, בסוף השבוע שעבר הודיעה הליגה הערבית כי היא דוחה את תוכנית המאה. בתום כינוס שרי החוץ של הליגה, שנערך בקאהיר, פורסמה הצהרה מסכמת בה נאמר כי היוזמה האמריקנית "אינה עומדת ברמת המינימום של זכויות העם הפלסטיני ושאיפותיו", וכי היא "מנוגדת לתנאי ההתייחסות הבין-לאומיים לתהליך השלום". מדינות ערב הזהירו את ישראל שלא ליישם את סעיפי התוכנית: "ארצות הברית וישראל ישאו באחריות להשלכות מדיניות זו. אנו קוראים לקהילה הבין-לאומית לפעול נגד כל צעד ישראלי לכפיית מציאות בשטח".

מאז חשיפתה בשבוע שעבר של תוכנית המאה, העניק קושנר סדרה של ריאיונות לכלי תקשורת, בניסיון לקדם את התוכנית שגיבש צוות השלום האמריקני בראשותו. בריאיון ששודר הלילה ב- CNN, הבהיר קושנר כי אם הפלסטינים לא יעמדו בתנאים שתוכנית המאה דורשת מהם, ישראל אינה צריכה לקחת את "הסיכון שבהכרה בהם כמדינה". הוא תקף את הרשות הפלסטינית, ואמר כי כיום היא "מדינת משטרה" וכי הפלסטינים "לכודים תחת השלטון הקיים. זו אינה בדיוק דמוקרטיה משגשגת".

"אם ההנהגה הפלסטינית רוצה חיים טובים יותר לעמה, יש לנו כעת מסגרת לעשות זאת", הוסיף קושנר. "אם הם אינם חושבים שהם יכולים לעמוד בתנאים האלה, אני לא חושב שאנחנו יכולים להביא את ישראל לקחת את הסיכון להכיר בהם כמדינה, לאפשר להם לשלוט על עצמם. הדבר היחיד שמסוכן יותר ממה שקורה עכשיו הוא מדינה כושלת. ראינו מה קורה במזרח התיכון כשיש מדינות כושלות".

תגיות:סאיב עריקאתג'ארד קושנרעסקת המאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה