חדשות בארץ

שגרירות סין לאחר הודעת ישראל: זכרו שפתחנו לכם את הדלת בזמן השואה

בתדרוך השגרירות הסינית לעיתונאים, ברקע החלטת הרשויות בישראל לסגור את מעברי הגבול בפני נוסעים שאינם אזרחי ישראל ששהו בסין, תקפו את ההחלטה וטענו: "סין משתלטת על הווירוס, אך השמועות והחדשות קשות יותר מהווירוס עצמו". דרעי על גירוש התיירים הסינים: "עם כל האי-נעימות. בכל מעברי הגבול יש את אותן הנחיות. לא מוכנים להסתכן, עדיף שנעשה דברים מיותרים"

נגיף הקורונה בסין (צילום: שאטרסטוק)נגיף הקורונה בסין (צילום: שאטרסטוק)
אא

בשגרירות סין בישראל ביקרו היום (ראשון) את החלטת ישראל אתמול על גירוש 32 תיירים סינים מחשש להתפשטות נגיף הקורונה, והזכירו את ההיסטוריה המשותפת של שני העמים בזמן מלחמת העולם השנייה. "סין פתחה את דלתותיה בתקופות אפלות בפני העם היהודי ולא סגרנו אותה. אני מקווה שישראל לא תסגור את הדלת לסינים", אמר ממלא מקום שגריר סין בישראל, דאי יומינג, בתדרוך השגרירות לעיתונאים, ברקע החלטת הרשויות בישראל לסגור את מעברי הגבול בפני נוסעים שאינם אזרחי ישראל ששהו בסין בשבועיים שקודם נחיתתם בישראל.

סגירת המעברים בנתבסגירת המעברים בנתב

"שמעתם שיש מדינות שמחרימות כניסות של אזרחים ומטיילים סינים, או אנשים שהיו בסין", הוסיף יומינג, "בחלק מהמקרים זה מובן כדי להגן על בריאות הציבור, אבל כשאני שומע חדשות כאלו – כסיני – אני מרגיש עצוב". לטענתו, "סין משתלטת על הווירוס, אך השמועות והחדשות קשות יותר מהווירוס עצמו". עוד אמר כי נגיף הריאות הסיני מצוי בארצו בלבד, וכי "כל המדינות צריכות לעבוד ביחד כדי לעצור את הווירוס ולמנוע פעולות מוגזמות".

כינוס גופי הממשלה, היוםכינוס גופי הממשלה, היום

אחר הצהריים הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו על הקמת מפעל חיסונים בישראל, בניסיון לבלום את התפשטות הנגיף אל תוך המדינה. ההודעה על כך יצאה בתום דיון חירום שנערך בהשתתפות שורת גופים ממשלתיים, במהלכו הורה ראש הממשלה למטה לביטחון לאומי לנהל את האירוע ולהיערך להגעת הנגיף למדינה. "כיוון שאנחנו מעריכים שהנגיף יגיע, נעסוק גם במהלכים שנועדו לבודד את הנדבקים ולטפל בהם. הטיפול הזה כולל בידוד לשבועיים בבתים.. אנחנו מעדכנים גם את הרש"פ בכל הצעדים המניעתיים ובריאות הציבור שהם צריכים לקחת בחשבון גם כן", אמר נתניהו.

מוקדם יותר סיירו שר הפנים אריה דרעי ושר הבריאות יעקב ליצמן בעמדות רשות האוכלוסין וההגירה בנתב"ג, על מנת לעקוב מקרוב אחר ההיערכות לנעילה הרמטית של המעברים לבאים מסין. "באנו לבדוק אישית אם ההחלטות שהתקבלו בדיון עם ראש הממשלה מבוצעות", אמר ליצמן. "לא נאפשר פגיעה בבריאות הציבור. נתפלל שהנגיף לא יגיע, נקווה שהתפילות יעזרו".

דרעי, ליצמן ומנכ''ל מד''א אלי ביןדרעי, ליצמן ומנכ''ל מד''א אלי בין

דרעי הוסיף כי בישראל "לא לוקחים סיכונים כשמדובר בחיי אדם", אך הדגיש כי "לא צריך להיכנס להיסטריה". אתמול אסרה רשות האוכלוסין וההגירה את כניסתם לישראל של 32 תיירים סינים. לפי הרשות, התיירים נחתו בנמל התעופה בן גוריון מטיסת המשך ממוסקבה, ולאחר שסורבה כניסתם לישראל הם הועלו על מטוס בחזרה לנקודת המוצא. שר הפנים אמר היום: "עם כל האי-נעימות. בכל מעברי הגבול יש את אותן הנחיות. לא מוכנים להסתכן, עדיף שנעשה דברים מיותרים".

תגיות:סיןאריה דרעינגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה