חדשות בארץ

אבו מאזן: "ישראל אינה מדינה יהודית"

בכינוס שרי החוץ של הליגה הערבית, שנערך בקאהיר, תקף יו"ר הרשות הפלסטינית את תוכנית השלום של ממשל טראמפ: "רוב העולים מרוסיה ומאתיופיה אינם יהודים". ראש הממשלה בנימין נתניהו: "לא שמע על שבטי ישראל". יו"ר כחול לבן, בני גנץ: "בורות וזלזול". בהודעת הסיכום של הכינוס בקאהיר, דחתה הליגה את תוכנית המאה. גורם אמריקני בכיר: "אם הליגה הערבית לא תנסה גישה אחרת – הגורל של העם הפלסטיני לא ישתנה"

אבו מאזן (צילום: פלאש 90)אבו מאזן (צילום: פלאש 90)
אא

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, תקף היום (שבת) את תוכנית השלום של הממשל האמריקני. "הם רוצים שאכיר קודם כל במדינת ישראל כמדינה יהודית, אבל אני יודע שזו אינה מדינה יהודית", אמר במהלך כינוס חירום של הליגה הערבית בקאהיר. "רוב העולים מרוסיה אינם יהודים, הם שילמו כסף כדי שיגידו שהם יהודים. גם אחוז היהודים בקרב יוצאי אתיופיה נמוך מאוד".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב לאחר צאת השבת על דבריו של יו"ר הרשות: "כנראה שאבו מאזן עדיין לא שמע על שבטי ישראל – עולי אתיופיה ומדינות חבר העמים. אחינו ואחיותינו, בשר מבשרנו, יהודים מבטן ומלידה שחלמו בגולה במשך דורות על שיבת ציון וזכו להגשים את חלומם".

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, כתב בטוויטר: "אבו מאזן שוב לא מפספס הזדמנות לסרבנות. הגיע הזמן שיתחיל לעבוד עבור דור העתיד והשלום, במקום להיתקע בעבר ולמנוע מהאזור כולו עתיד של תקווה. הבורות והזלזול כלפי אחינו העולים מברית המועצות לשעבר ואתיופיה – שהם חלק בלתי נפרד מהעם היהודי – מבישים. ככה לא בונים שלום".

יו"ר ש"ס, שר הפנים אריה דרעי, הגיב אף הוא בחריפות: "אבו מאזן, אחרי שהכחשת את השואה, עכשיו אתה מכחיש גם את המציאות! ישראל היא מדינה יהודית בזכות ההבטחה ההיסטורית לעם ישראל ובזכות התנ"ך. אלפי שנים יהודים מרוסיה ומאתיופיה ומכל הגלויות חלמו והתפללו להגיע לארץ ישראל. נמשיך לשמור על מדינה יהודית ועל המסורת, שבזכותה אנחנו כאן".

בתום הכינוס בקאהיר, פרסמו שרי החוץ של הליגה הערבית הצהרה מסכמת בה הודיעו על דחייתה של תוכנית המאה. בהחלטה, שהתקבלה פה אחד, נאמר כי היוזמה "אינה עומדת ברמת המינימום של זכויות העם הפלסטיני ושאיפותיו", וכי היא "מנוגדת לתנאי ההתייחסות הבין-לאומיים לתהליך השלום". מדינות ערב הבהירו כי לא ישתפו פעולה עם הממשל בכל הנוגע לתוכניתו, והזהירו את ישראל שלא ליישם את סעיפי התוכנית: "ארצות הברית וישראל ישאו באחריות להשלכות מדיניות זו. אנו קוראים לקהילה הבין-לאומית לפעול נגד כל צעד ישראלי לכפיית מציאות בשטח".

גורם בכיר בממשל האמריקני הגיב על ההחלטה שיצאה מקאהיר: "אם הליגה הערבית לא תנסה גישה אחרת – הגורל של העם הפלסטיני לא ישתנה". הוא ציין כי "החלטות קודמות של הליגה הערבית לא הובילו לשלום או להתקדמות", והוסיף: "ארצות הברית מעריכה את ההערות החיוביות של מדינות ערביות רבות בנוגע לחזון השלום של הנשיא טראמפ. רק על ידי נכונות לנסות גישה חדשה, נצליח להביא לפריצת דרך בסכסוך שהותיר את העם הפלסטיני לסבול במשך עשרות שנים".

תגיות:אבו מאזןעסקת המאההליגה הערבית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה