חדשות בעולם

ארדואן נגד תוכנית המאה: "ירושלים לא למכירה"

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, תקף בחריפות את עסקת המאה ואמר כי היא מהווה "תוכנית כיבוש". בהצהרה משותפת של כל המפלגות, גינה הפרלמנט הטורקי את תוכנית השלום האמריקנית: "הם רוצים להפוך את הכיבוש לסיפוח". נשיא איראן, חסן רוחאני:

ארדואן, תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)ארדואן, תמונת ארכיון (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, תקף הערב (חמישי) בחריפות את תוכנית השלום של הממשל האמריקני. "ארצות הברית קורא לתוכנית שלה 'עסקת המאה'. איזו עסקה? זו לחלוטין תוכנית כיבוש", אמר בנאום בבירה אנקרה. "תפסיקו עם השקרים האלו. ירושלים אינה למכירה, היא עבורנו קו אדום".

אתמול אישר הפרלמנט הטורקי הצהרת גינוי נגד עסקת המאה. כל חמש המפלגות החברות בפרלמנט חתמו על ההצהרה המשותפת, בה הבטיחו "לעמוד לצדם" של הפלסטינים. "התוכנית נועדה להעניק לגיטימציה לכיבוש הישראלי של פלסטין שנמשך עשרות שנים, כולל מסגד אל אקצה, ולכפות אותו על הפלסטינים. הם רוצים להפוך את הכיבוש לסיפוח", נכתב בהצהרה.

עוד צוין, כי עסקת המאה, ש"מתעלמת מפתרון שתי המדינות ומפרה את החוק הבין-לאומי, במיוחד את החלטות האו"ם", לא תתקבל על ידי הקהילה הבין-לאומית, וכי הפתרון היחיד הוא הקמת מדינה פלסטינית בקווי 67', שמזרח ירושלים היא בירתה.

באיראן המשיכו גם היום לשגר גינויים לעברה של ארצות הברית, על רקע חשיפתה של תוכנית השלום האמריקנית. עלי אכבר ולאיתי, יועצו לעניינים בין-לאומיים של מנהיג איראן, טען כי עסקת המאה היא "הצגה תקשורתית מתעתעת", שנועדה "לפצות על תבוסותיה הסדרתיות של ארצות הברית באזור ובעולם". בהצהרה לתקשורת, הזהיר ולאיתי מפני השלכותיה של התוכנית על היציבות במזרח התיכון, והוסיף כי היא תחזק את הסולידריות בין הפלגים הפלסטיניים ותגביר את האחדות בעולם המוסלמי. אמש כינה נשיא איראן, חסן רוחאני, בטוויטר את עסקת המאה כ"תוכנית הבזויה ביותר של המאה", והוסיף: "מספיק עם הניסיונות המטופשים הללו".

(עודכן: 20:52)

תגיות:טורקיהארדואןעסקת המאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה