חדשות בארץ

נעמה יששכר נחתה בנתב"ג: "עדיין בשוק מכל הסיטואציה"

גורם בכיר בפמליית ראש הממשלה אמר בתדרוך לעיתונאים במטוס בדרך ארצה מרוסיה, כי נתניהו פעל לשחרורה משום שהפרשייה העמידה בסיכון את היחסים האסטרטגיים עם רוסיה. על הביקורת מדוע "התערבנו דווקא לטובתה ולא אחרים", טען כי "היחסים שלנו עם רוסיה הם יחסים אסטרטגיים ראשונים במעלה"

נעמה יששכר, הערב (צילום: מאיר וקנין, פלאש 90)נעמה יששכר, הערב (צילום: מאיר וקנין, פלאש 90)
אא

אחרי 10 חודשים בכלא במוסקבה, בהם שימשה קלף מיקוח בידי רוסיה, נחתה הערב (חמישי) נעמה יששכר בנמל התעופה בן גוריון, יחד עם ראש הממשלה בנימין נתניהו שנועד בקרמלין עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. אחרי נחיתתה אמרה יששכר לכלי התקשורת כי היא "עדיין בשוק מהסיטואציה" וכי היא "מודה על הכול".

ממתינים לבואה של יששכר בנתב''ג (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)ממתינים לבואה של יששכר בנתב''ג (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)

גורם בכיר בפמליית ראש הממשלה אמר בתדרוך לעיתונאים במטוס בדרך ארצה מרוסיה, כי נתניהו פעל לשחרורה משום שהפרשייה העמידה בסיכון את היחסים האסטרטגיים עם רוסיה. על הביקורת מדוע "התערבנו דווקא לטובתה ולא אחרים", טען כי "היחסים שלנו עם רוסיה הם יחסים אסטרטגיים ראשונים במעלה". לדבריו, "התנגשות צבאית בסוריה איתם זה אסון. צריך לזכור שזה קרה על הרקע של נושאים אחרים – בין היתר מניעת כניסת תיירים הרוסים לישראל ופרשת בורוקוב – אז היו דברים שחייבו התערבות". הוא הוסיף: "זה לא שהרוסים סחטו אותנו – נקלענו למצב הזה, ופירקנו את המוקש הזה".

אמש טען גורם ישראלי בכיר כי בין ישראל ורוסיה לא נסגרה עסקה לשחרורה, וכי החנינה שקיבלה יששכר נעשתה כ"מחווה" של פוטין לנתניהו: "המדינה פעלה בעניינה, לא רק בגלל הערבות ההדדית – שנכונה גם למקרים נוספים – אלא מתוך רצון לפתור פרשה שיכלה לפגוע ביחסים הרגישים בין ישראל לרוסיה, וכן לאור ההערכה שעמדת המדינה בעניין אחר פעלה לרעת נעמה". דבריו של הגורם כוונו לפרשת ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב, שהוסגר על ידי ישראל לארצות הברית על אף התנגדותה של רוסיה. הוא הוסיף, כי המחוות שישראל ביצעה כלפי רוסיה נועדו "להדק את הקשרים גם לנוכח נושאים נוספים שבין שתי המדינות".

שחרורה הבוקר של יששכר הגיעה אחרי שאמש העניק פוטין את החותמת הסופית והמחייבת לבקשת שחרורה, שהגישה בתחילת השבוע. בצו החנינה נכתב: "על בסיס עקרונות האנושיות, אני מורה לחון את נעמה יששכר, ילידת 1993, שהורשעה ב-11 באוקטובר 2019 בבית משפט בעיר חימקי שבמחוז מוסקבה, ולשחרר אותה מהמשך ריצוי עונשה. הצו ייכנס לתוקף ביום חתימתו".

עם קבלת ההודעה על החנינה, אמרה יפה יששכר: "זה רגע שחיכיתי לו כמעט שנה, עברתי מסע ארוך שאני לא מאחלת לאף אחד לעבור, כרגע כל מה שאני רוצה זה לחבק את הבת שלי נעמה". בהמשך דבריה הודתה יששכר לנתניהו ולפוטין: "אני מודה מקרב לב לראש הממשלה בנימין נתניהו על הנחישות המדינית והמאמצים הכבירים מול הממשל הרוסי. אני מבקשת להודות לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, על שגילה חמלה ונענה לבקשת בתי נעמה לחזור לארץ".

תגיות:רוסיהישראלנעמה יששכר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה