חדשות בארץ

בדרך לישראל: נעמה יששכר נפגשה עם נתניהו

לאחר שחרורה מהכלא הרוסי, הגיעה נעמה יששכר לשדה התעופה במוסקבה ונפגשה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו. בתום הפגישה הקצרה, עלו יששכר ואמה על מטוסו של ראש הממשלה, בדרך חזרה לישראל

נעמה יששכר עם ראש הממשלה נתניהו ורעייתו (צילום: קובי גדעון, לע"מ)נעמה יששכר עם ראש הממשלה נתניהו ורעייתו (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נפגשו לפני הצהריים (חמישי) עם נעמה יששכר ואמה יפה בשדה התעופה במוסקבה, לאחר שנעמה שוחררה מהכלא הרוסי. נתניהו אמר לנעמה: "מתרגשים לראות אותך, עכשיו חוזרים הביתה". בתום הפגישה הקצרה, יצאו הארבעה מבית הנתיבות ועלו על מטוסו של ראש הממשלה, בדרך לישראל. לפני עלייתה למטוס, אמרה נעמה: "תודה רבה לכולם".

מוקדם יותר היום, הגיעה נעמה לשדה התעופה ונפגשה עם אמה. במהלך המפגש היא שוחחה עם אחותה ליעד ובת דודתה שי, הממתינות בבית המשפחה ברחובות לחזרתה ארצה. "אני מחכה לראות אתכן", אמרה להן. "אני אפילו לא יודעת מה לומר, הייתי בשוק, פשוט הוציאו אותי".

יפה יששכר, ששמעה הבוקר לראשונה מהתקשורת על שחרורה של בתה מהכלא לאחר כ- 10 חודשי מאסר, הגיבה בהתרגשות: "זה חלום שמתגשם. תודה לבורא עולם, תודה לכולם".

נתניהו נחת הבוקר במוסקבה, ויצא לפגישה בקרמלין עם נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין. בפתח הפגישה, הודה ראש הממשלה לפוטין על שחרורה של יששכר מהכלא: "אני רוצה להודות לך בשם כל עם ישראל על ההחלטה המהירה שלך לתת חנינה לנעמה יששכר. זה דבר שמרגש את כולנו, והתודה שלנו ניתנת מכל אזרחי ישראל, מכל הלב". פוטין אמר, כי החלטתו לחון את יששכר הושפעה רבות מהמפגש בשבוע שעבר עם אמה: "מאחל כל טוב לנעמה ולמשפחתה".

פוטין העניק אמש את החותמת הסופית והמחייבת לשחרורה של יששכר, כשחתם על בקשת החנינה שהגישה בתחילת השבוע. בצו החנינה נכתב: "על בסיס עקרונות האנושיות, אני מורה לחון את נעמה יששכר, ילידת 1993, שהורשעה ב-11 באוקטובר 2019 בבית משפט בעיר חימקי שבמחוז מוסקבה, ולשחרר אותה מהמשך ריצוי עונשה. הצו ייכנס לתוקף ביום חתימתו".

עם קבלת ההודעה על החנינה, אמרה יפה יששכר בהתרגשות: "זה רגע שחיכיתי לו כמעט שנה, עברתי מסע ארוך שאני לא מאחלת לאף אחד לעבור, כרגע כל מה שאני רוצה זה לחבק את הבת שלי נעמה". בהמשך דבריה הודתה יששכר לנתניהו ולפוטין: "אני מודה מקרב לב לראש הממשלה בנימין נתניהו על הנחישות המדינית והמאמצים הכבירים מול הממשל הרוסי. אני מבקשת להודות לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין, על שגילה חמלה ונענה לבקשת בתי נעמה לחזור לארץ".

גורם ישראלי בכיר, שעסק בסוגיית יששכר, אמר אתמול כי בין ישראל ורוסיה לא נסגרה עסקה לשחרורה. לדבריו, החנינה שקיבלה יששכר נעשתה כ"מחווה" של פוטין לנתניהו: "המדינה פעלה בעניינה, לא רק בגלל הערבות ההדדית – שנכונה גם למקרים נוספים – אלא מתוך רצון לפתור פרשה שיכלה לפגוע ביחסים הרגישים בין ישראל לרוסיה, וכן לאור ההערכה שעמדת המדינה בעניין אחר פעלה לרעת נעמה". דבריו של הגורם כוונו לפרשת ההאקר הרוסי אלכסיי בורקוב, שהוסגר על ידי ישראל לארצות הברית על אף התנגדותה של רוסיה. הוא הוסיף, כי המחוות שישראל ביצעה כלפי רוסיה נועדו "להדק את הקשרים גם לנוכח נושאים נוספים שבין שתי המדינות".

(עודכן: 13:22)

תגיות:נעמה יששכר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה