חדשות בארץ

אמה של נעמה יששכר חושפת מי היו אלו שעזרו לה, הרחק מאור הזרקורים

רבה של רוסיה, הרב ברוך לאזאר ושליח חב"ד ברוסיה, הרב שייע דייטש: "הם עזרו לי כשאף אחד לא היה איתי. הייתי עולה לרב ובוכה לו הרבה. היום אנחנו חוגגים ביחד את השחרור של נעמה", אמרה יפה יששכר בדמעות

  • ד' שבט התש"פ
נעמה יששכר עם אמה, יפהנעמה יששכר עם אמה, יפה
אא

ישראל מתרגשת: הבוקר (חמישי) שוחררה נעמה יששכר, הישראלית שהיתה כלואה ברוסיה בעשרת החודשים האחרונים. רכב של משרד החוץ לקח אותה מבית הכלא הישר אל אמה, יפה, שממתינה לה בשדה התעופה במוסקבה. נעמה ואמה יפה ישובו לארץ במטוסו של ראש הממשלה, לאחר תום ביקורו המדיני ברוסיה.

בדקות ההמתנה הנרגשות, לפני שנעמה הגיעה לשדה התעופה במוסקבה, עמדה אמה יפה והמתינה לה בציפייה. במקום היה גם שליח חב"ד ברוסיה, הרב שייע דייטש, מנהל מרכז 'שערי חסד', שהוא האיש שליווה את משפחת יששכר, עוד הרבה לפני שאור הזרקורים האיר על הפרשה.

בשיחה שהעניק לכתב 'כאן', סיפר הרב דייטש על הרגעים הקשים ועל ההקרבה של האם, יפה יששכר, למען בתה. "זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו", אמר והוסיף, "אני רוצה להגיד שיפה היא סמל ודוגמה לאם הבנים השמחה".

הרב דייטש הוא זה שליווה את נעמה ואמה בשלבי המשפט המאסר הקשים. האם יפה התערבה בשיחה, ואמרה שכדמעות שוטפות את פניה: "הוא ליווה גם אותי. הוא היה האדם הראשון שליווה אותי לאורך כל הדרך, כשאף אחד לא היה איתי".

הבוקר, שעות לפני השחרור, כשהיא נרגשת אמרה יפה יששכר: "דמיינתי את זה המון פעמים, לא ככה, שראש הממשלה יבוא ויקח אותה. זה סוף טוב. אנחנו יוצאות מפה - לחופש. היא יוצאת כאדם רגיל, אין לה גירוש זה אומר שהיא כן יכולה לחזור לפה אם היא תרצה".

אמש, לאחר ההודעה על השחרור, הגיעה יפה יששכר למעונו של רבה של רוסיה, הרב ברוך לאזאר, בכדי להודות לו על העזרה והמאמצים שלו בחודשים האחרונים. בראיון ל'וואלה', אמרה אמה של נעמה: "הוא היה פוגש אותי הרבה ואני הייתי בוכה לו. היום חגגתי איתם את השחרור של נעמה, סגרתי מעגל".

אתמול, לאחר שהנשיא פוטין חתם על בקשת החנינה של יששכר, אמרה האם הנרגשת בדמעות: "זה רגע שחיכיתי לו כמעט שנה. עברתי מסע ארוך שאני לא מאחלת לאף אחד לעבור, כרגע כל מה שאני רוצה זה לחבק את הבת שלי נעמה". ברוך מתיר אסורים.

הודו לה' על שחרורה של נעמה בת יפה:

תהילים פרק ק', פרק ההודיה: 

מִזְמוֹר לְתוֹדָה: הָרִיעוּ לַיהוָה, כָּל-הָאָרֶץ. עִבְדוּ אֶת-יְהוָה בְּשִׂמְחָה; בֹּאוּ לְפָנָיו, בִּרְנָנָה. דְּעוּ כִּי יְהוָה, הוּא אֱלֹהִים: הוּא-עָשָׂנוּ, ולא (וְלוֹ) אֲנַחְנוּ עַמּוֹ, וְצֹאן מַרְעִיתוֹ. בֹּאוּ שְׁעָרָיו, בְּתוֹדָה חֲצֵרֹתָיו בִּתְהִלָּה; הוֹדוּ-לוֹ, בָּרְכוּ שְׁמוֹ.  כִּי-טוֹב יְהוָה, לְעוֹלָם חַסְדּוֹ; וְעַד-דֹּר וָדֹר, אֱמוּנָתוֹ.

תגיות:חב"דנעמה יששכרהרב ברוך לאזאר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה