חדשות בארץ

בישראל טוענים: שחרור נעמה יששכר – מחווה של פוטין לנתניהו

עוד טען הגורם כי ישראל פעלה בעניינה של הצעירה הישראלית "לא רק בגלל הערבות ההדדית, שנכונה גם למקרים נוספים, אלא מתוך רצון לפתור פרשה שיכלה לפגוע ביחסים הרגישים בין ישראל לרוסיה" וכן "לאור ההערכה שעמדת המדינה בעניין אחר – פעלה לרעת נעמה"

יששכר בכלא הרוסייששכר בכלא הרוסי
אא

גורם מדיני בישראל הבהיר היום (רביעי) כי שחרורה הצפוי של נעמה יששכר לא נבע מעסקה שנרקמה בין ירושלים למוסקבה, אלא בשל "מחווה" של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין לראש הממשלה בנימין נתניהו. לפי הבכיר, שהיה מעורה בעניינה של יששכר, שורת המחוות שישראל נקטה כלפי רוסיה רק "נועדו להדק את הקשרים, נוכח נושאים נוספים בין שתי המדינות".

עוד טען הגורם כי ישראל פעלה בעניינה של הצעירה הישראלית "לא רק בגלל הערבות ההדדית, שנכונה גם למקרים נוספים, אלא מתוך רצון לפתור פרשה שיכלה לפגוע ביחסים הרגישים בין ישראל לרוסיה" וכן "לאור ההערכה שעמדת המדינה בעניין אחר – פעלה לרעת נעמה", אמר הבכיר, בהתייחסו לפרשת עיכוב הנוסעים הישראלים בנמל התעופה במוסקבה.

נתניהו ופוטין בשבוע שעבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו ופוטין בשבוע שעבר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

את הטיפול בעניין שחרורה ריכז צוות בין משרדי שכלל את ראש המל"ל מאיר בן שבת, השר זאב אלקין, משרד החוץ, משרד המשפטים והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה. לדבריו, "הסוגיות הובאו להכרעת השרים הרלוונטיים וראש הממשלה".

גורמים בסביבתו של נתניהו מסרו אתמול כי הוא צפוי להמריא מביקורו בוושינגטון אל מוסקבה, שם ייפגש עם הנשיא פוטין וידון עמו, בין היתר, באשר לשחרור יששכר. בקרמלין אישרו את הדברים ואמרו כי השניים ידונו בנוסף בהתפתחויות המדיניות ובתוכנית השלום שהציג אמש נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

יפה יששכר יפה יששכר

אמה של יששכר, יפה, הביעה תקווה כי בתה תשוב בקרוב לישראל. "אני מחכה, אופטימית, מחכה לנשיא פוטין שעדיין לא הודיע, אז אני מחכה כל רגע לשמוע מה קורה. אני בטוחה שנעמה מרגישה אותו דבר שם", אמרה יששכר לכתבים במוסקבה הבוקר, "אני מקווה שהזמן יעבור מהר. אני מתוחה ומתרגשת, זה ערבוב של הרבה תחושות. הרגע שחיכיתי לו כל כך עשרה חודשים קורה".

שלשום אישרה ועדת החנינות ברוסיה את בקשת החנינה שהגישה נעמה בעצמה, ומושל מחוז מוסקבה העביר את המלצתו ללשכתו של נשיא רוסיה, שאמור לצרף אליה את חתימתו. ברוסיה דרשו את הגשתה של בקשת חנינה רשמית, למרות שנשיא המדינה ראובן ריבלין וראש הממשלה נתניהו כבר שיגרו ללשכת פוטין את הבקשה לחון את יששכר. בפגישה שקיימה בשבוע שעבר הממונה על זכויות האדם ברוסיה עם יששכר, הבהירה לה כי על הבקשה להיות חתומה בידיה אישית.

תגיות:נעמה יששכרולדימיר פוטין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה