חדשות בארץ

תוכנית המאה: בחמאס מאיימים באלימות; ארה"ב מזהירה את אזרחיה בישראל מפני הסלמה

גם באיראן הגיבו לתכנית השלום של הממשל האמריקני לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני, ובהודעה מטעמו של הנשיא חסן רוחאני נאמר כי "זו לא תוכנית שלום, אלא עסקה בין ארה"ב לישראל, כזו שנכפית על הפלסטינים". סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס: "צריך להפעיל את כל סוגי ההתנגדות: בשטח, באמצעים משפטיים ובאמצעים מדיניים ודיפלומטיים. העולם צריך לראות את הזעם הפלסטיני על העסקה"

פעילי חמאס ברצועה (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)פעילי חמאס ברצועה (צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90)
אא

בארגון החמאס הגיבו הערב (שלישי) לתוכנית השלום שהציג נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, ואיימו בהסלמה ביטחונית של האזור. "זו פלסטין, טראמפ, זו לא חברה פרטית", אמר סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, ח'ליל חיה, והוסיף כי "אנו דוחים את עסקת המאה וניאבק בכובש". במקביל, בשגרירות ארצות הברית בישראל הזהירו הערב את אזרחיהם בישראל מפני הסלמה אפשרית במדינה.

גם באיראן הגיבו לתכנית השלום של הממשל האמריקני לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני, ובהודעה מטעמו של הנשיא חסן רוחאני נאמר כי "זו לא תוכנית שלום, אלא עסקה בין ארה"ב לישראל, כזו שנכפית על הפלסטינים". לדבריו של הנשיא האיראני, "מדובר בעסקה בין המשטר הציוני לאמריקה. אין בה שום אינטראקציה עם הפלסטינים. זו תוכנית של הטלת סנקציות".

מנהיגי חמאס בתהלוכה בעזה (צילום: חסן ג'די, פלאש 90)מנהיגי חמאס בתהלוכה בעזה (צילום: חסן ג'די, פלאש 90)

בהודעתו של סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס הובאה פנייה ליו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, להתאחד למען המאבק בעסקת המאה. "יש לגבש אסטרטגיה משותפת; עלינו להתאחד – עזה והגדה – כפי שאמר אבו מאזן. צריך להפעיל את כל סוגי ההתנגדות: בשטח, באמצעים משפטיים ובאמצעים מדיניים ודיפלומטיים. העולם צריך לראות את הזעם הפלסטיני על העסקה". קודם לכן פרסמו הפלגים הפלסטיניים ברצועת עזה הודעה, לפיה "אנחנו עם פלסטיני אחד, אנו בעלי הזכות ובעלי הבית בהחלטה. אנחנו גם חלק מהעם הערבי".

במקביל לפרסום התוכנית הערב בבית הלבן, מכנס אבו מאזן לראשונה את הנהגת החמאס לישיבה משותפת עם הנהגת הרשות ברמאללה, כדי לדון בהמשך המהלכים להתנגדות עסקת המאה. בוועדה המארגנת של "תהלוכות השיבה" על גדר המערכת ברצועה קראו היום לחידוש ההפגנות, שבועות לאחר שהודיעו על הפסקתם לאלתר.

דובר חמאס, חאזם קאסם, אמר כי "ההתנגדות הכוללת והמאוחדת היא שיכולה להכשיל את כל הפרויקטים שמטרתם חיסול הסוגיה הפלסטינית, ובראשם עסקת המאה". הוא הוסיף: "הכיבוש לא יקבל את הביטחון באמצעות עסקת המאה או עסקאות אחרות שהן מהוות רק הבטחות כל עוד הוא כובש את אדמתנו והמקומות הקדושים לנו", הוסיף קאסם. לדבריו, "ההתנגדות של העם שלנו תגרש את הכובש מכל האדמה הפלסטינית, והאשליה של עסקת המאה תתאדה בפני ההתנגדות וההתלכדות של העם שלנו סביב כל זכויותיו".

נתניהו וטראמפ, אתמול (צילום: קובי גדעון, לע''מ)נתניהו וטראמפ, אתמול (צילום: קובי גדעון, לע''מ)

הערב הציג טראמפ את החלק המדיני בתוכנית השלום שלו לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני – "עסקת המאה", שלדבריו תממש את חזונו למתן שתי מדינות לשני עמים, באופן ש"יפתור את בעיית המדינה הפלסטינית והביטחון הישראלי, ושני הצדדים ירוויחו". הוא הדגיש כי ירושלים הלא-מחולקת תוגדר כבירת ישראל.

הוא הדגיש כי במסגרת המתווה "אף פלסטיני או יישראלי לא ייעקר מביתו", אך הוא ייכלול גם הקפאה בת ארבע שנים של בנייה בהתנחלויות בגדה המערבית, שמטרתה הסופית תהיה להפוך את הפלסטינים לכאלה העומדים בקריטריונים למעמד מדינה. בהקשר זה פנה טראמפ לאבו מאזן ואמר כי "אם תבחר בנתיב השלום, נהיה שם לסייע לך". לדבריו, "תוך עשר שנים הם לא יצטרכו עזרה הומניטרית. במשך ארבע שנים הם יוכלו ללמוד את התכנית, לנהל מו"מ עם ישראל, לעמוד בתנאים ולקבל מדינה".

תגיות:חמאסעסקת המאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה