חדשות בארץ

דריכות בישראל: צה"ל מתגבר כוחות בבקעה; אבו מאזן זימן לראשונה את חמאס

לפי דובר צה"ל, ההחלטה על תגבור של חטיבת הבקעה והעמקים בכוחות חי"ר, התקבלה בהתאם להערכת המצב שמתקיימת בצבא "באופן רציף". במקביל, הערב, במקביל לפרסום התוכנית בוושינגטון, צפוי יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לכנס לראשונה את הנהגת החמאס לישיבה משותפת עם הנהגת הרשות ברמאללה, כדי לדון בהמשך המהלכים להתנגדות עסקת המאה. שר הביטחון אמר היום כי הוא "שומע איומים מהצד הפלסטיני" אך "שום דבר לא ירתיע אותנו"

מפגינים בעזה שורפים בובה בדמות טראמפ (צילום: פלאש 90)מפגינים בעזה שורפים בובה בדמות טראמפ (צילום: פלאש 90)
אא

בשל חשש לניסיונות פיגוע בבקעת הירדן, בצה"ל הודיעו היום (שלישי) על תגבור הכוחות בבקעת הירדן, זאת, שעות לפרסומה הרשמי של תוכנית השלום של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. לפי דובר צה"ל, ההחלטה על תגבור של חטיבת הבקעה והעמקים בכוחות חי"ר, התקבלה בהתאם להערכת המצב שמתקיימת בצבא "באופן רציף". ההודעה על כך באה ברקע ההכרזות של בכירים בישראל, בהם ראש הממשלה בנימין נתניהו, על החלת הריבונות באזור.

צה''ל בגבול הצפוני (צילום: פלאש 90)צה''ל בגבול הצפוני (צילום: פלאש 90)

לפי הפרסומים, לא מדובר בתגבור נוכחות צבאית על הגבול הירדני עצמו, אלא בכפרים הפלסטיניים בצפון הבקעה – טמון וטובאס. במסגרת התגבור, אחד הגדודים של חטיבת גולני, שמתאמן בצפון, יגיע לאזור הבקעה כאמצעי זהירות.

במקביל, שר הביטחון נפתלי בנט קיים היום סיור ביטחוני עם הרמטכ"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, באוגדת איו"ש, על מנת לבחון מקרוב את היערכות החטיבות השונות לקראת הצגת החלק המדיני בתוכנית השלום של הממשל האמריקני. בנט הודיע כי "הנחה את הכוחות להיערך לתרחיש של הסלמה מיידית בעקבות הצגת התוכנית", והוסיף כי הוא "שומע איומים מהצד הפלסטיני" אולם "שום דבר לא ירתיע אותנו". שלשום הודיעו הפלגים הפלסטיניים כי יערכו מחר יום זעם בגדה המערבית וברצועת עזה.

הפגנות בשכם נגד עסקת המאה (צילום: נאסר אשתייה, פלאש 90)הפגנות בשכם נגד עסקת המאה (צילום: נאסר אשתייה, פלאש 90)

בד בבד, הערב, במקביל לפרסום התוכנית בוושינגטון, צפוי יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, לכנס לראשונה את הנהגת החמאס לישיבה משותפת עם הנהגת הרשות ברמאללה, כדי לדון בהמשך המהלכים להתנגדות עסקת המאה. בוועדה המארגנת של "תהלוכות השיבה" על גדר המערכת ברצועה קראו היום לחידוש ההפגנות, שבועות לאחר שהודיעו על הפסקתם לאלתר.

אתמול אמר טראמפ כי הוא מעריך שהפלסטינים יתנגדו לתוכנית אך לבסוף הם יתמכו בה. "זה משהו שהם אמורים לרצות ובסוף הם ירצו, זה טוב להם מאוד. נראה מה יקרה", אמר הנשיא. "הם לא חיים טוב. כמו שידוע לכם, קיצצנו בסיוע לפלסטינים. הם נושאים ונותנים מעולים ואני לא יודע מה הם יגידו, אבל ננהל משא ומתן".

בישראל פרסמו אמש כי אבו מאזן הזהיר מפני הגברת המתיחות באזור, והורה שלא למנוע עימותים עממיים עם כוחות צה"ל בגדה המערבית. יו"ר הרשות אמר בשיחה סגורה שקיים עם הנהגת פת"ח כי העביר למצרים מסר, לפיו הרשות תאפשר לפלסטינים להתבטאות, בכל דרך, נגד תוכניתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני. "לפנינו ימים קשים ועלינו לשאת בתוצאות הסירוב לתוכנית – יהיה אשר יהיה", אמר אבו מאזן להנהגת הארגון.

אבו מאזן (צילום: פלאש 90)אבו מאזן (צילום: פלאש 90)

בפרסומים נטען כי אבו מאזן אמר לחברי הוועד המרכזי של פת"ח כי ברשות הפלסטינית "זקוקים להסלמה של ההתנגדות העממית בכל המוקדים, והתגייסות של כל הצעירים", במסגרתה הנחה "לא לעזוב את הרחוב". לדבריו, "עמדתנו בימים הקרובים תהיה מאוחדת ויש לעקוב אחר עמדותיהם של חמאס והג'יהאד האסלאמי. נהיה במצב חירום בימים הקרובים ונזמין את כולם לבוא אלינו. אנחנו צריכים את כולם". לפי מקורות פלסטיניים, אבו מאזן אמר בשיחה הסגורה כי ממשל טראמפ איים עליו בתשלום "מחיר כבד" בעקבות סירובו לשוחח בטלפון עם הנשיא האמריקני. טראמפ עצמו אמר כי הממשל שוחח "בקצרה" עם הפלסטינים וישוחח עמם שוב בהמשך.

תגיות:צה"לבקעת הירדןחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה