חדשות בארץ

מקורבי נתניהו נגד מנדלבליט: "רדיפה אובססיבית נגד ראש הממשלה"

בעקבות הגשת כתב האישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו לבית המשפט המחוזי, תקפו מקורבי נתניהו את היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט: "הם לא יכלו להמתין ולו יום אחד עד לסיום הפסגה ההיסטורית בוושינגטון". שר הביטחון נפתלי בנט מתח אף הוא ביקורת על הגשת כתב האישום בזמן שהותו של נתניהו בחוץ לארץ: "מה בער להם להשפיל את ראש הממשלה?"

נתניהו ומנדלבליט, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)נתניהו ומנדלבליט, תמונת ארכיון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מקורביו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מתחו בצהריים (שלישי) ביקורת חריפה על היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, על רקע הגשת כתב האישום נגד נתניהו לבית המשפט המחוזי, כארבע שעות לאחר שהודיע כי הוא מושך את בקשת החסינות. "אם למישהו עוד היה ספק שיש פה רדיפה אובססיבית נגד ראש הממשלה, הוא קיבל עכשיו עוד הוכחה ברורה וחדה לכך", אמרו. "הלהיטות להגיש את כתב האישום המופרך נגד ראש הממשלה היא כה גדולה, עד שהם לא יכלו להמתין ולו יום אחד עד לסיום הפסגה ההיסטורית בוושינגטון, מן החשובות בתולדות המדינה".

"כמה לא מפתיע, שמי שנאבקו בכל כוחם להכניס את תומכת המחבלים היבא יזבק לכנסת ונתנו חוות דעת מזעזעת לטובתה, רצו בריצת אמוק להגיש כתבי אישום מופרכים נגד ראש ממשלת ישראל דווקא ביום היסטורי זה", נמסר עוד ממקורביו של נתניהו. בדבריהם אלו התייחסו לחוות הדעת שמסר אמש מנדלבליט לוועדת הבחירות המרכזית, לפיה אין מקום לפסול את חברת הכנסת של הרשימה המשותפת מלהתמודד בבחירות לכנסת ה- 23. 

חבר הכנסת שלמה קרעי (הליכוד) מתח אף הוא ביקורת חריפה על מנדלבליט: "עוד לא יבש הדיו על משיכת בקשת החסינות של ראש הממשלה, וכבר רץ היועמ"ש כאחוז אמוק לבית המשפט המחוזי והגיש את כתב האישום", כתב בטוויטר. "זה אותו יועמ"ש, שכבר חודשים מתלבט לגבי פתיחת חקירת השחיתות במימד החמישי. רצף ההחלטות הזה מביך ומוטה. הוא מנסה שוב להביך אותנו כדי לטרוף את הפתקים בקלפיות. הביתה".

שר הביטחון נפתלי בנט (ימינה) הצטרף לביקורת על עיתוי הגשתו של כתב האישום לבית המשפט: "אני לא מצליח להבין מדוע הפרקליטות הזדרזה להגיש מיד כתב אישום נגד ראש הממשלה נתניהו, שעומד רגע לפני אירוע היסטורי בוושינגטון", כתב בטוויטר. "מה בער להם להשפיל את ראש הממשלה נתניהו דווקא כשהוא שם, בחוץ לארץ, מייצג את כולנו, כלל אזרחי ישראל? אפשר היה להמתין יום יומיים לשובו לארץ".

"אמנם ראש הממשלה נתניהו ואני חלוקים בדברים מסוימים ואף עומדים בראש שתי מפלגות מתחרות, אך הוא ראש הממשלה של כולנו, וכבודו הוא הכבוד של מדינת ישראל כולה. לא צעד ראוי", הצהיר בנט.

מוקדם יותר היום, זמן קצר לפני פתיחת ישיבת המליאה שנועדה להקים את ועדת הכנסת שתדון בחסינותו, הודיע נתניהו כי הוא מושך את בקשת החסינות שהגיש לכנסת. "בשעה גורלית זו לעם ישראל, בעת שאני נמצא בארצות הברית בשליחות היסטורית לעצב את גבולות הקבע של ישראל ולהבטיח את ביטחוננו לדורות הבאים, צפוי להיפתח בכנסת מופע נוסף בקרקס הסרת החסינות", כתב בפייסבוק. "זהו המשך הרדיפה האישית האובססיבית כלפי מצד אנשי 'רק לא ביבי'. במקום להבין את גודל השעה ולהתעלות מעל שיקולים פוליטיים, הם ממשיכים לעסוק בפוליטיקה זולה שפוגעת ברגע מכריע בתולדות המדינה".

"מאחר שלא ניתן לי הליך הוגן, מאחר שכל כללי עבודת הכנסת נרמסו ברגל גסה, ומאחר שתוצאות ההליך הוכתבו מראש ללא דיון ענייני כמתחייב – החלטתי לא לתת למשחק המלוכלך הזה להימשך", המשיך ראש הממשלה. "לפני דקות אחדות הודעתי ליו"ר הכנסת, שאני מושך את בקשת החסינות. בהמשך אנפץ את כל הטענות המופרכות ותיקי הסרק שהוגשו בענייני. אבל עכשיו לא אתן ליריביי הפוליטיים להשתמש בעניין זה כדי להפריע למהלך ההיסטורי שאני מוביל. כפי שעשיתי כל חיי, אמשיך להשקיע את כל כולי למען עתיד מדינתנו ולמענכם, אזרחי ישראל".

תגיות:נפתלי בנטאביחי מנדלבליטבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה