חדשות בארץ

נתניהו משך את בקשת החסינות: "לא אתן ליריביי לחבל במהלך ההיסטורי שאני מוביל"

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע ליו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, כי החליט לוותר על בקשתו לחסינות מפני העמדה לדין, כדי שלא לפגוע בקידום תוכנית השלום של הבית הלבן: "במקום להבין את גודל השעה, אנשי 'רק לא ביבי' ממשיכים לעסוק בפוליטיקה זולה"

נתניהו (צילום: מארק ישראל סלם, פול)נתניהו (צילום: מארק ישראל סלם, פול)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הבוקר (שלישי) כי הוא מושך את בקשת החסינות שהגיש לכנסת.

נתניהו, השוהה כעת בוושינגטון ומתכונן לקראת פרסומה הערב בשעה 19:00 (שעון ישראל) של תוכנית השלום האמריקנית, פרסם פוסט בפייסבוק בו כתב: "בשעה גורלית זו לעם ישראל, בעת שאני נמצא בארצות הברית בשליחות היסטורית לעצב את גבולות הקבע של ישראל ולהבטיח את ביטחוננו לדורות הבאים, צפוי להיפתח בכנסת מופע נוסף בקרקס הסרת החסינות".

"זהו המשך הרדיפה האישית האובססיבית כלפי מצד אנשי 'רק לא ביבי'. במקום להבין את גודל השעה ולהתעלות מעל שיקולים פוליטיים, הם ממשיכים לעסוק בפוליטיקה זולה שפוגעת ברגע מכריע בתולדות המדינה", הוסיף ראש הממשלה. "מאחר שלא ניתן לי הליך הוגן, מאחר שכל כללי עבודת הכנסת נרמסו ברגל גסה, ומאחר שתוצאות ההליך הוכתבו מראש ללא דיון ענייני כמתחייב – החלטתי לא לתת למשחק המלוכלך הזה להימשך".

"לפני דקות אחדות הודעתי ליו"ר הכנסת, שאני מושך את בקשת החסינות. בהמשך אנפץ את כל הטענות המופרכות ותיקי הסרק שהוגשו בענייני. אבל עכשיו לא אתן ליריביי הפוליטיים להשתמש בעניין זה כדי להפריע למהלך ההיסטורי שאני מוביל. כפי שעשיתי כל חיי, אמשיך להשקיע את כל כולי למען עתיד מדינתנו ולמענכם, אזרחי ישראל", חתם נתניהו את דבריו.

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, שהמריא הלילה מוושינגטון בחזרה לישראל, כדי להשתתף בדיוני החסינות בכנסת, הגיב בטוויטר: "נתניהו הולך למשפט – חייבים להתקדם. בפני אזרחי ישראל ניצבת בחירה ברורה: ראש ממשלה שיעבוד עבורם, או ראש ממשלה שעסוק בעצמו. אף אדם לא יכול לנהל מדינה ולנהל במקביל שלושה תיקים פליליים חמורים על שוחד, מרמה והפרת אמונים".

הודעתו של נתניהו נמסרה שעה קלה לפני כינוסה הצפוי של מליאת הכנסת, שהייתה אמורה להצביע על הקמת ועדת הכנסת שנועדה לדון בחסינותו. מפלגות בלוק הימין-חרדים הודיעו מראש, כי לא ישתתפו בדיון ובהצבעה שבעקבותיו. גם אדלשטיין התכוון להחרים את הדיון. על פי הדיווח של דפנה ליאל בחדשות 12, הוא אמר למקורביו כי "הדיון הוא תעמולת בחירות ואני לא רוצה לקחת בזה חלק". על אף שנתניהו ויתר כאמור על חסינותו, בכחול לבן מתכוונים לקיים את הדיון כמתוכנן ולכונן את ועדת הכנסת, על מנת לדון בבקשת החסינות שהגיש חבר הכנסת חיים כץ (הליכוד), נגדו הוגש כתב אישום בעבירות של מרמה והפרת אמונים.

על פי ההערכות, בעקבות הוויתור של נתניהו על חסינותו, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, יגיש כבר בימים הקרובים את כתב האישום נגדו לבית המשפט המחוזי בירושלים. עם זאת, ככל הנראה המשפט צפוי להתחיל רק לאחר הבחירות.

(עודכן: 10:16)

תגיות:חסינותבנימין נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה