חדשות בארץ

ליברמן לנתניהו: נתנגד לעסקת המאה לפני הבחירות

ליברמן קרא לנתניהו להפריד בין היוזמה להחלת הריבונות בבקעת הירדן – עליה הצהיר כי מפלגתו "תצביע בעד כל החלת ריבונות", לבין עסקת המאה של ממשל טראמפ. לדבריו, הוא "ממליץ" לנתניהו להביא לכנסת את החלת הריבונות בנפרד מההסכם. בכך, ליברמן הבטיח רוב קואליציוני מובהק של 63 תומכים בסיפוח הבקעה, לצד רוב המתנגד ליישום תכנית השלום האמריקנית קודם הבחירות

ליברמן ונתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)ליברמן ונתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן הודיע היום (שלישי) כי מפלגתו תתנגד לתוכנית השלום של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, אם תבוא לאישור הכנסת קודם הבחירות במרץ. לפי הפרסום בחדשות 12, ליברמן קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו להפריד בין היוזמה להחלת הריבונות בבקעת הירדן – עליה הצהיר כי מפלגתו "תצביע בעד כל החלת ריבונות", לבין עסקת המאה של ממשל טראמפ. לדבריו, הוא "ממליץ" לנתניהו להביא לכנסת את החלת הריבונות בנפרד מההסכם.

ליברמן בבקעת הירדן (צילום: פלאש 90)ליברמן בבקעת הירדן (צילום: פלאש 90)

בהצהרתו זו הבטיח ליברמן רוב קואליציוני מובהק של 63 תומכים בסיפוח הבקעה, לצד רוב המתנגד ליישום תכנית השלום האמריקנית קודם הבחירות. אמש, לאחר שנועד עם טראמפ בבית הלבן בנוגע לתוכנית השלום שלו, הודיע יו"ר כחול לבן בני גנץ כי "מיד לאחר הבחירות אפעל ליישומה בממשלת קבע ותוך תיאום עם מדינות האזור".  גנץ הוסיף כי תוכנית טראמפ לאזור היא "אבן דרך משמעותית והיסטורית".

בד בבד, במועצת יש"ע הכריזו היום כי יתנגדו לתוכנית השלום הכוללת הקמת מדינה פלסטינית – אף אם משמעותה תהיה החלת ריבונות ישראלית בגדה המערבית ובבקעת הירדן. הודעת המועצה נמסרה זמן קצר לאחר שמשלחת מטעמה נפגשה עם בכירים בממשל, לאחריה הודיע יו"ר המועצה דוד אלחייני כי "אנחנו מוטרדים מאוד. לא נוכל להסכים לתוכנית שתכלול הקמתה של מדינה פלסטינית שתהווה איום על מדינת ישראל וסכנה גדולה לעתיד".

עוד אמר אלחייני: "אנו מצהירים כי לא נאפשר הקמת מדינה פלסטינית גם במחיר של ויתור על ריבונות במרחבי יהודה, שומרון ובקעת הירדן. אנו דורשים מראש הממשלה השרים וחברי הכנסת לא לקבל הסכם הכולל בתוכו הקמת מדינה פלסטינית בכל אופן שהוא".

טראמפ וגנץ בבית הלבן (צילום: אלעד מלכה)טראמפ וגנץ בבית הלבן (צילום: אלעד מלכה)

שלשום קרא ליברמן לממשל האמריקני לדחות את פרסום תכנית השלום של הנשיא דונלד טראמפ ליום שלאחר הבחירות ב-2 במרץ. "להביא תכנית מהסוג הזה 35 יום לפני הבחירות, זה יהיה פולמוס פוליטי ולא דיון אמתי, מעמיק על התכנית עצמה", אמר ליברמן בסיור בבקעת הירדן, וקרא להתמקד "במשימה הקרובה" לסיפוחה של בקעת הירדן.

במענה לשאלה התמיכה של ישראל ביתנו באשר להקמת מדינה פלסטינית, יו"ר ישראל ביתנו לא פסל את האפשרות על הסף, ואמר: "אנחנו לא ראינו את התכנית, כל עוד אנחנו חיים רק מהדלפות אנחנו לא נתייחס לזה, כשיניחו את התכנית באופן רשמי נתייחס אליה. כרגע אם רוצים לנהל דיון ענייני ואמיתי אז שווה לדחות את כל הדיון לאחרי השני במרץ".

ביום חמישי, ברקע הפרסומים בישראל כי הבית הלבן צפוי לעדכן את נתניהו וגנץ בעניין תכנית השלום בין ישראל לפלסטינים, הבהיר שר הביטחון נפתלי בנט כי מפלגת ימינה, שבראשה הוא עומד, תתנגד ליוזמה המדינית. בהודעה מטעמו נכתב כי "הנשיא טראמפ, ג'ארד קושניר והשגריר פרידמן הם חברי אמת של ישראל. ‏ייתכן שמדינת ישראל עומדת בפני הזדמנות היסטורית, לצד סיכונים משמעותיים", אך "מפלגת ימינה לא תאפשר למסור אדמה לערבים או להקים מדינה פלסטינית, ו‏לאחר שיפורסמו פרטי התוכנית נתייחס לגופה".

תגיות:אביגדור ליברמןעסקת המאה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה