חדשות בעולם

בטליבאן טוענים: אחראים להתרסקות המטוס של הצבא האמריקני באפגניסטן

דוברת הפיקוד המרכזי של צבא ארה"ב, בת ריורדן, אישרה כי הצבא בוחן דיווחים על התרסקות מטוס באזור בגזאני, אך סירבה להתייחס לטענות הטליבאן. ברשתות החברתיות הופצו תמונות, לכאורה, מזירת ההתרסקות, בהן נראו שרידי מטוס Bombardier E-11A, שבו משתמש צבא ארה"ב למעקב אלקטרוני אחר ארגוני הטרור באפגניסטן

התמונות מהזירה, לכאורה, שהופצו ברשתות החברתיותהתמונות מהזירה, לכאורה, שהופצו ברשתות החברתיות
אא

זמן קצר לאחר הודעתו היום (שני) של צבא ארצות הברית באפגניסטן על התרסקות מטוס צבאי, בארגון הטליבאן טענו כי הפילו מטוס צבאי במחוז גאזני שבאפגניסטאן, וכי כל נוסעיו נהרגו. לפי הודעת דובר הארגון, זאביאללה מוג'היד, בין ההרוגים גם קצינים רמי דרג. אולם, אין לדעת את מידת האמינות של דבריו. גורם ביטחוני אפגני מסר כי לא ידוע על אף בכיר אמריקני שנהרג בהתרסקות.

תיעוד לכאורה של המטוס שהתרסקתיעוד לכאורה של המטוס שהתרסק

לצד זאת, מקורות אמריקניים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי מטוס צבאי אכן התרסק באזור – הנתון לשליטת ארגון הטרור הפקיסטני – אך דחו את הטענה כי הוא יורט בידי הטליבאן. אחד מהגורמים אמר כי על המטוס שהו פחות מעשרה נוסעים. לפי שעה, בפנטגון מסרבים להתייחס לדיווחים. דוברת הפיקוד המרכזי של צבא ארה"ב, בת ריורדן, אישרה כי הצבא בוחן דיווחים על התרסקות מטוס באזור בגזאני, אך סירבה להתייחס לטענות הטליבאן.

מאז שעות הצהריים, רבים דיווחים סותרים באשר להתרסקות של מטוס בגזאני. הרשויות דיווחו בתחילה כי מטוס של חברת התעופה האפגנית הלאומית "אריאנה" התרסק, אך לאחר שמנכ"ל החברה, מירוויס מירזקוואל, הבהיר כי אף מטוס מצי החברה לא נפגע, שינו הרשויות את ההודעה וטענו כי מטוס של מדינה זרה התרסק באזור. עם זאת, גם הודעה זו נסתרה על ידי משרד ההגנה בקאבול שהודיע כי לא מדובר במטוס אמריקני או של כוחות נאט"ו הפועלים במדינה.

ברשתות החברתיות הופצו תמונות, לכאורה, מזירת ההתרסקות, בהן נראו שרידי מטוס Bombardier E-11A, שבו משתמש צבא ארה"ב למעקב אלקטרוני אחר ארגוני הטרור באפגניסטן. על המטוס נראים סימונים המשייכים אותו לצבא האמריקני, בין היתר בשל מספרים סידוריים התואמים, ככל הנראה, למספרים של מטוסים אמריקניים למטרות אלה. בשיחה עם סוכנות הידיעות אי-פי, אמר טארק גאזניוואל, עיתונאי אפגני המזוהה עם טליבאן, כי הוא חזה בשתי גופות בזירת האסון. גאזניוואל טען כי המטוס התרסק במרחק של עשרה קילומטרים מבסיס אמריקני במדינה, וכי פעילי ארגון הטרור הזדרזו להגיע לזירת ההתרסקות וכן לסרוק כפרים סמוכים. לדבריו, לוחמי הטליבאן אמרו כי הם מחפשים אחר שני ניצולים.

תגיות:ארצות הבריתפקיסטןטליבאן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה